Ga voor vitamine G

Je kent vast wel de tip om tenminste 10.000 stappen per dag te zetten. Veel mensen tellen hun stappen en gebruiken daarvoor een stappenteller of een app op hun telefoon.
Maar denk je ook wel eens na over de kwaliteit van je stappen? Er is een verschil tussen de stappen die je zet op kantoor en in de supermarkt, of de stappen die je zet in een bos, park, polder of op het strand. Wandelen in een groene omgeving heeft echt meerwaarde.
Groen is goed voor ons en wetenschappers noemen het niet voor niets ‘Vitamine G’. De natuur vermindert stress en kalmeert de geest. Bovendien is wandelen in de natuur wat inspannender dan wandelen op asfalt: er zijn heuveltjes, oneffenheden, tegenwind of zelfs regen. Dat maakt een wandeling nét wat effectiever dan een stadswandeling.
 
Deze tip is afkomstig uit het boek: ‘Hart- en vaatziekten? Maak jezelf beter’ van Karine Hoenderdos en Hanno Pijl.
 

Reacties (1)

  • afbeelding van anoniem
    anoniem

    Welke 80 plusser zet dagelijks 10000 stappen?
    Weleens is al mooi, maar dagelijks ?

    aug 23, 2019

Geef een reactie

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA
Voer de CAPTCHA in om aan te tonen dat dit geen geautomatiseerde actie is.