default-header
HomeNieuws24 uur per dag bereikbaar.

24 uur per dag bereikbaar.

BehandelingBelangenbehartigingGeen onderdeel van een categorieMentale vitaliteitMisstanden

donderdag 12 november 2020, door Hartpatiënten Nederland

Virtuele assistent “Yara”

Samen met SmartMediBots ontwikkelt Hartpatiënten Nederland momenteel een virtuele assistent. Deze ‘nieuwe medewerker’ helpt hartpatiënten wegwijs te worden in de wereld van de cardiologie. Graag stellen wij u voor aan Yara. Virtuele assistent “Yara” 24 UUR PER DAG BEREIKBAAR

Jan Verstegen van Eerstestap, het bedrijf achter SmartMediBots en betrokken bij de bouw van de virtuele assistent, vertelt: “We zitten nu in fase één en gaan de uitdaging aan om in de loop der jaren hartpatiënten steeds beter en van meer informatie en advies te voorzien. We willen er voor zorgen dat Yara patiënten kan helpen antwoord te vinden op prangende vragen, en daardoor van toegevoegde waarde is.

Steeds slimmer

De virtuele assistent is straks de hele dag beschikbaar via de website van Hartpatiënten Nederland. ‘Gaandeweg wordt Yara steeds slimmer. De virtuele assistent leert doorlopend bij, en kan op steeds meer vragen een antwoord geven. Mocht Yara een vraag namelijk niet kunnen beantwoorden, wordt deze doorgespeeld naar collega’s. Later wordt de virtuele assistent dan weer geüpdatet met die informatie.”

Videobellen

De virtuele assistent is beschikbaar op zowel het openbare gedeelte van de website als in het gedeelte dat alleen beschikbaar is voor donateurs. Voor donateurs is de virtuele assistent uitgebreider. Zo is
het onder andere voor donateurs mogelijk een medisch consult in te plannen via Yara. Dit medisch videoconsult wordt uitgevoerd in een digitale spreekkamer met een medewerker van Hartpatiënten
Nederland. Eigenlijk krijgen donateurs dus nog een extra cadeautje.”

Fijne collega

Onze ambitie was om de eerste versie van Yara begin oktober beschikbaar te hebben. “Er werd hard gewerkt aan het verzamelen van alle informatie én het creëren van een leuke en fijne medewerker en collega. We streven ernaar om onze donateurs zo snel mogelijk op deze manier te kunnen helpen.”

Tekst: Laura van Horik


Geef een reactie


Reacties (3)

  • Jan Siefkes 25 juni 2022

    Patiënt man geboren 11-07-1939. In 2001 heb ik een bypassoperatie (4) ondergaan in Rotterdam. Na die tijd kreeg ik elke dag pijn in mijn linkerborst. Dat is nu al 21 jaar. Door een fout blokkeert er een kransslagader. In het begin gelopen bij een pijnpoly in Sliedrecht, later Zwijndrecht van Albert Schweitzer Ziekenhuis. In 2019 was ik daar uitbehandeld! Zij wisten er geen raad meer mee. Nu second opinion bij Amphia in Breda door een interventiecardioloog. Op 8 juni j.l. geopereerd . GEEN resultaat. Woensdag 29 juni a.s. een gesprek met de interventiecardioloog. Wat zijn de ervaringen van Hartpatiënten. Ik ben al lang lid van jullie. Jan, 31-07-1939, De Hoge Bogerd 221, 3342GV Hendrik-Ido-Ambacht.