default-header

Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

#82598
Jan van Overveld
Deelnemer

Helemaal mee eens. Nederland is vaak erg soft in zijn beleid. Voor het roken bijvoorbeeld zou de politie naar mijn mening verbaliserend moeten kunnen optreden. Zowel de kroegbaas en de klant op de bon. Zo is het in andere landen ook. De roker betaalt daar 50 Euro en de kroegbaas 500 Euro aan boete. Dan is het zo afgelopen met alle flauwekul.
Wat de ontheffing in Duitsland betreft: dat is inderdaad per deelstaat anders. De ene wel, de ander niet. Fout en slap dus. Maar daar spelen meer belangen (geld) per individuele staat een rol. Tegenvallende tabaksverkopen bijvoorbeeld.

Maar als je je realiseert dat er sinds de invoer van het rookverbod ruim 1.000.000 miljoen mede Nederlanders zijn gestopt met het roken: fantastisch dus !! en doorgaan ermee.

De mensen die wetshandhavers gaan fotograferen en publiceren moeten daar zwaar voor bestraft worden. Pure intimidatie en uitlokking. Als de overheid daarvoor zou buigen worden we binnen de korste keren een maffia land. Daar bedanken wij toch zeker met zijn allen hartelijk voor, mag ik aannemen.

Mijn advies aan de overheid: hard optreden tegen overtredingen en akties als het fotograferen. Eigenaren van horecagelegenheden weten al ruim 8 jaar van het rookverbod en hadden eerder maatregelen kunnen en moeten nemen. Er is nou eenmaal ook nog zoiets als een ondernemersrisico. Dus: eigen schuld dikke bult. We weten toch wie op de blaren moet zitten?