default-header

Reageer op: Erfelijke afwijking vaak oorzaak van acute hartdood op jonge leeftijd

Home Forums Wetenschappelijk onderzoek Erfelijke afwijking vaak oorzaak van acute hartdood op jonge leeftijd Reageer op: Erfelijke afwijking vaak oorzaak van acute hartdood op jonge leeftijd

#81414
Anoniem
Gast

Hallo Carola,

Bij mij was de ICD in december 2010 zoals gebruikelijk onder het linker sleutelbeen, onder de huid geïmplanteerd. Vorig jaar februari maakte ik een schuivertje in bad en probeerde me met mijn linkerarm op te vangen. Daarbij verschoof de ICD iets. Ik begon er steeds meer last van te krijgen, vooral met huishoudelijk werk en sporten. Uiteindelijk echt pijn. Er bleek vocht op te zitten. In juli is de ICD onder de borstspier geplaatst, een heel vervelende ingreep waar ik lang last van heb gehad. Het was ook niet gemakkelijk geweest voor de chirurg. Ondanks dat ie nu dieper ligt, behalve het litteken is er niks te zien, voel ik toch een scherp puntje als ik mijn arm naar binnen draai. ’s Nachts word ik regelmatig wakker waarschijnlijk doordat ik
verkeerd op mijn linkerschouder heb gelegen. Ik ben dus niet
helemaal van de klachten af.

Hartegroet,
Annemarie