default-header

Reageer op: Syndroom van Roemheld

Home Forums Ritmestoornissen Syndroom van Roemheld Reageer op: Syndroom van Roemheld

Manon
Gast

Ik herken mij zeer in de symptomen van dit syndroom. Ik ben 28 jaar. Zo lang ik me kan herinneren heb ik al gevoelige darmen, met meer wind en kramp dan anderen. Afgelopen jaren is dit veel erger geworden, ik krijg de lucht er minder goed uit. In een ander forum lees ik dat veel mensen hooggevoelig zijn en last hebben van trauma’s of op een andere manier ook mentaal kwetsbaar zijn.
Het laatste jaar is een ramp geweest, met alle bovenstaande symptomen, waaronder ook de warmtebevliegingen en de duizeligheid en veel angstklachten (zelfs paniekaanvallen). Maar nu ik beter begrijp wat het is (en het wordt niet erger) kan ik mijn angst redelijk goed loslaten! En zijn de duizeligheid en warmte ook verdwenen. De hartoverslagen komen nog geregeld voor, inderdaad vooral na zwaar tafelen of te veel koffie.
Ik denk zeker dat verkeerd ademen (lucht inslikken) bijdraagt aan ons probleem, een ademtherapeut kan daarbij helpen. Daarnaast is een gebalanceerd dieet en genoeg bewegen + stress zoveel mogelijk vermijden (Genoeg tijd nemen voor jezelf!) erg belangrijk voor mij. Als laatste merk ik dat een goede houding al veel oplost! Zoek de rek in je bovenrug en nek en probeer je buik en onderrug zoveel mogelijk te ontspannen.