default-header

Reageer op: ervaringen tweede open hartoperatie en klepvervanging

Home Forums Hartkleppen ervaringen tweede open hartoperatie en klepvervanging Reageer op: ervaringen tweede open hartoperatie en klepvervanging

#130536
Fransien jans
Gast

hallo
ik heb 1Juni een mechanische klep gekregen, op 3 juni kreeg ik een
hartbloeding en ben ik met spoed geopereerd. Daarna kreeg ik een delier en was ik helemaal de kluts kwijt. Later was mijn wond ook erg ontstoken en werd weer open gemaakt
. Ik kreeg 2x daags wond behandeling en kreeg via infuus anti biotica. Op de 22 Juni werd ik weer geopereerd en voor de derde x onder narcose gebracht dit keer om de wond weer te dichten.
Kortom een dramatische ervaring. Ik ben 59 en er werd mij medegedeeld dat een mechanische klep voor mij het beste was. Zelf ik was in principe te jong voor een biologische. Hoe jonger je bent hoe korter de biologische mee gaat. En dat blijkt dus bij jou ook het geval te zijn geweest. Ik kan erg moeilijk omgaan met het geluid dat de klep produceerd en dit voornamelijk in de nacht. ik heb het idee dat ik mijn rust niet krijg . Het maakt niet uit of ik nu links of recht op mijn zij lig via mijn oor hoor ik het vreselijk tikken . Heb jij nog tips voor mij ? Op mijn rug liggen dan hoor ik de klep minder, maar dit is de hele nacht voor mij niet te doen. (pijn in mijn rug)
Groet