default-header

Reageer op: Geheugen- en concentratieproblemen na een 4-bypass-operatie

Home Forums Hartoperatie Geheugen- en concentratieproblemen na een 4-bypass-operatie Reageer op: Geheugen- en concentratieproblemen na een 4-bypass-operatie

#128143
Rob A.
Gast

Nu 1 maand geleden heb ik een 4 voudige bypass gehad. Daarbij uiteraard aan de hartlongmachine gelegen. Ik ben dankbaar voor de geslaagde operatie, maar heb nu nogal wat problemen. Volgens een cardioloog heeft dit te maken met de hartlongmachine. Doordat het bloed door de leidingen is gepompt is er een soort van infectie ontstaan, welke ook in de hersenen problemen geeft. De symptomen zijn:

– Een soort van reset, Hierbij is het gevoel minimaal geworden en heb ik het voortdurend koud.
– Ik heb sinds de operatie een kort lontje gekregen. Lastig voor mij, maar nog meer voor mijn lieve vrouw.
– Geheugen verlies, dit is extreem te noemen. Ook moet ik vaak zoeken naar woorden.
– Last van depressiviteit, somberheid, lusteloosheid.

Ïk ben 64 jaar en heb gewerkt als manager in middelgrote bedrijven. In mijn vrije tijd heb ik o.a. geschreven voor bladen en krantjes, ook heb ik als vrijwilliger gewerkt in de hulpverlening.
Door de operatie leef ik nog, maar mijn leven is volledig verandert. Hopelijk komt er snel verbetering in deze situatie want dit vind ik vreselijk.

In het ziekenhuis is er geen aandacht geweest voor deze gevolgen. Een gemiste kans want de eerste weken na mijn operatie begon ik wanhopig te worden. Nu ik meer weet kan ik het een plekje geven, dat maakt de situatie wat makkelijker.

Sterkte gewenst aan allen die soortgelijke gevolgen hebben na een ingrijpende operatie!