default-header

Reageer op: Gezocht naar mensen met ARVC en wat doen jullie voor werk?

Home Forums Even voorstellen Gezocht naar mensen met ARVC en wat doen jullie voor werk? Reageer op: Gezocht naar mensen met ARVC en wat doen jullie voor werk?

#116736
Mark
Deelnemer

Hi Eefje,

Hoe gaat het nu met jou?

Mijn artsen vermoeden dat ik ALVC (aritmogene linker ventrikel cardiomyopathie) heb, maar 100% zekerheid heb ik (nog) niet. Ik ben 28 jaar oud en in het dagelijks leven ben ik belastingadviseur. Ook ik heb veel te maken met deadlines e.d. Ik herken mij in jouw klachten van moeheid, vergeetachtigheid, een drukkend gevoel op de borst en af en toe paniekaanvallen. Deze treden bij mij met name op in de weken na een ritmestoornis. Ik merk dat ’tijd’ de beste remedie is tegen voorgenoemde klachten, hoe langer ik klachtenvrij blijf voor wat betreft de ritmestoornissen, hoe beter ik mij voel. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mij zeker niet opgebrand voel, maar ik heb naast het werk ook weinig verplichtingen (ik heb bijvoorbeeld geen kinderen en mag niet sporten in competitieverband). Ik kan mij goed voorstellen dat het in jouw situatie moeilijk is om ‘alle ballen in de lucht te houden’.

Mag ik vragen wat voor soort ritmestoornissen je hebt (gehad)? En is er nog wat nieuws gekomen uit de onderzoeken van afgelopen januari?

Hoe is het gesprek met de bedrijfsarts verlopen? Ik heb zelf een aantal keer met een bedrijfsarts gesproken en deze neemt mijn klachten altijd zeer serieus. Ik hoop dat jij dit ook zo ervaren hebt in jouw gesprek met de bedrijfsarts.

Hoor het wel!