De meeste mensen koken hun groente en bakken of braden hun vlees of vis. Maar er is meer mogelijk! Zo zijn er manieren om uw eten te bereiden waarbij u minder vet nodig heeft of juist meer onverzadigd vet gebruikt.

Dagelijks heeft uw lichaam vet via de voeding nodig. Olie bestaat voor 100% uit vet. Maar dat zijn wel voornamelijk de onverzadigde vetzuren. In de meeste oliesoorten ligt het percentage onverzadigd vet tussen de 80 en 90.

De gezelligste tijd van het jaar breekt weer aan. Dat wordt weer volop genieten!. Kies slim als u na oud en nieuw niet met een hoog cholesterol wilt zitten of een extra gaatje in de broekriem:

De meeste mensen koken hun groente en bakken of braden hun vlees of vis. Maar er is meer mogelijk! Zo zijn er manieren om uw eten te bereiden waarbij u minder vet nodig heeft of juist meer onverzadigd vet gebruikt. In deze tip leest u meer over de wok.

Uw gewicht zegt niet alles over uw gezondheid. De vetverdeling in het lichaam is eigenlijk nog veel belangrijker.

Sjalotten barsten van de gezonde eigenschappen. Ze bevatten veel voedingsstoffen en mineralen, zijn rijk aan vitaminen A, B, C en E en bevatten weinig calorieën (50-60 kcal. per 100 g).

Steeds meer mensen ‘vergeten’ om hun brood te besmeren met halvarine. Dat is jammer, want dat dunne laagje levert meer goeds dan u denkt! Met halvarine krijgt u om te beginnen goede vetten binnen, die uw cholesterolgehalte helpen verlagen. Bovendien is halvarine verrijkt met vitamine A en D, twee vetoplosbare vitamines.

Noten zijn een gezonde snack. Ze zijn werkelijk volgepakt met goede voedingsstoffen, zoals essentiële vetzuren, vitamines, eiwitten, vezels en mineralen.

Pagina's