default-header

plaatsen pacemaker

Home Forums Pacemaker plaatsen pacemaker

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #83061 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    sarah schrijft:
    [quote]hallo,

    ik moet deze week beslissen of ik de pacemaker onder de huid geplaatst wil hebben of onder de spier. ik begrijp dat onder de spier plaatsen een grotere ingreep is maar dat het dan minder zichtbaar is.
    ik ben nogal aan de magere kant dus als hij onder de huid geplaatst gaat worden dan zal het erg zichtbaar zijn.
    Ik krijg wat tegenstrijdige informatie over het plaatsen onder de sprier. Zijn hier nadelen aan?
    wie heeft ervaring en kan mij er iets over vertellen.[/quote]

    Beste Sarah,

    Afgelopen november heb ik voor dezelfde keuze gestaan. Laten plaatsen onder de huid bij mijn sleutelbeen of plaatsen via de oksel onder een spier. Zelf heb ik ervoor gekozen om hem via mijn oksel te laten plaatsen onder mijn spier.
    Het is waar dat de operatie waarbij de pacemaker onder de spier wordt geplaats zwaarder is. Hij duurt waarschijnlijk langer en je gaat dan onder volledige narcose (tegen plaatselijke verdoving bij plaatsing onder de huid). Verder zal je na de operatie meer pijn voelen, doordat de spier iets opgerekt zal worden voor de plaatsing. De eerste week zal die spier ook gevoelig blijven. Maar je moet sowieso een maand rustig aan doen na de operatie, dus het effect van die week zal minimaal zijn.
    Mijn cardioloog vertelde mij dat de belangrijkste afweging hierbij is of je het erg vind om een litteken te zien. Bij plaatsing onder de sleutelbeen zal daar een litteken komen van ong. 10 cm, wat te zien zou zijn als je een topje/shirtje draagt. Bij plaatsing onder de oksel is het litteken eigenlijk nooit te zien, hoogstens krijg je een litteken van ong. 1 cm bij je sleutelbeen om een blokje te plaatsen wat zorgt dat de draden niet gaan verschuiven. Anders zou het risico op het loskomen van de draden groter zijn.
    Ik zou je zelf aan willen raden om hem via je oksel te laten plaatsen. Cosmetisch gezien is dit mooier. Zeker als je zelf mager bent, is dit denk ik mooier.
    Mocht je nog vragen hebben… stel ze gerust!

    Alvast sterkte binnenkort!
    Gr. Nicole

    #83063 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Sarah.
    Van bovenstaande verhaal snap ik nu helemaal niets meer van. Afgelopen week heb ik ook gereageerd via (op verzoek) e-mail en antwoord gekregen en nu wordt deze vraag weer gesteld. Als ik de profielschets van jou lees is er in November 2008 een pacemeker geplaatst en is een deel van je lichaam geworden en voelt zich prima. Nu wordt er gesproken over waar te plaatsen pacemaker. Wat is van het verhaal geloofwaardig? Als blijkt dat er en andere pacemaker geplaatst wordt dan zou het verhaal beter overkomen. Zelf heb ik het onder sleutelbeen met een bijna niet meer te zien litteken van maar 6 cm. Niet onder narcose geweest, plaatselijke verdoving nagenoeg niet merkbaar, veel minder napijn en een snellere “genezing” bij zeker goed houden aan de meegekregen leefregel(s).

    #83625 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Hallo,

    Heb zelf nu ook al 8 jaar een pacemaker (sinds mn 20e) en heb er weinig problemen mee. 1x is ie op de standby gaan staan vanwege storing van een winkelpoortje ergens in het Alexandrium, daarna geen problemen meer.

    Binnenkort wordt ie vervangen, weet iemand hoe dit gaat. Opname, poliklinisch, hoe lang? Mag je de volgende dag gewoon weer gaan werken?

    Ik heb gekozen voor de plaatsing in de borst toendertijd omdat de oksel veel beweeglijker is en ik toen ook wat dikker was. Inmiddels 21 kg afgevallen en wil er nog 5 of iets meer kwijt en mn pacemaker komt nu door mijn huid naar voren. Kan nu echt de draden e.d. voelen wat ik eerst niet kon. Zou wel onder de spier willen maar niet via de oksel.

    #83631 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hallo Arie,

    Helaas kan ik je vragen niet beantwoorden. Je post riep alleen wel vragen bij mij op.

    Want hoe ging dat met het winkelpoortje? Merkte jij daar iets van? En moest je toen terug naar het ziekenhuis om het te laten resetten?
    Toen mij pacemaker geplaatst werd heb ik daar namelijk wel een waarschuwing van gekregen, maar ik weet niet precies wat het effect van de straling van een winkelpoortje zou zijn.
    Lijkt mij een hele rare ervaring om mee te maken.

    Daarnaast wil ik ook even kwijt dat het erg goed van je is dat je 21 kilo bent kwijtgeraakt. Echt super!

    Groetjes, Nicole

    #83633 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Heey Nicole,

    Ik merkte dat ik weer last kreeg van moeheid en regelmatig hoofdpijn maar ben zelf iemand die niet snel naar een huisarts zal stappen, dus lekker door getobt. Bij controle in het ziekenhuis (4 maanden later) merkte ik aan de reactie van de pm-technicus dat er iets was en die gaf aan dat mn pacemaker standbij stond. Dit houdt in dat de minst belangrijke draad wordt uitgeschakeld bij storing Alles weer weer ingesteld en daarna geen problemen meer gehad.

    Het winkelpoortje stond dus blijkbaar op een verkeerde frequentie die de pacemaker heeft opgepikt. Op dat moment springt ie dus in de standby.

    Over het algemeen kan het geen kwaad hoor een winkelpoortje, het gebeurd zelden dat een pacemaker hierdoor op de standby springt. De pm-technicus die mij behandeld had het nog niet meegemaakt.

    Ben wel blij dat die dingen niet op windows draaien hahaha.

    Je kunt met een gerust hart (pacemaker) gaan shoppen.

    Greetz,

    Arie

    #83634 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hoi Arie,

    Ik vind het knap dat je 4 maand later nog weet te achterhalen, wat de boosdoener is geweest.
    Ik zou zelf ook graag zien dat – stel dat er bij mijn pm-controle een afwijking wordt geconstateerd – bijv. een te hoge piek, ik dat zou kunnen relateren aan een bepaalde datum, om na te kunnen gaan wàt precies de oorzaak is geweest van dit.
    Maar ze kunnen mij dit niet exact aangeven wanneer.

    Heb overigens nog nooit iets gemerkt van winkelpoortjes, hoogspanningskabels of ander ongemak.

    #83640 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Heey Theo,

    In die periode was het enige dat ik anders gedaan had dan voorheen het winkelen in het alexandrium. Dit is dus onze verklaring omdat 1 draad uitgeschakeld was.

    Helemaal zeker weten doe ik het niet maar daarna nooit meer naar het alexandrium geweest en ook geen problemen meer gehad.

    Ik heb verder ook geen problemen met mobiele telefoons e.d.

    Groeten,

    Arie

    #83641 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Theo.
    Eigenlijk een beetje onzin om dan maar niet meer naar het Alexandrium te gaan vanwege een poortje. :dry: Zou dus betekenen dat alle poortjes reageren op de pm en ik (en alle pm dragers) dan ook daar niet meer naar toe zou kunnen. Als blijkt dat een poortje verkeerd afgesteld zou zijn vraag ik mij af of je daar melding van hebt gedaan bij betreffende winkel (je wist na 4 mnd. dat het daar aan lag en waar het gebeurd is) en anders bij een instantie die daar dan een onderzoek naar kan doen. Zelf heb ik helemaal geen last van poortjes, maar loop er ook gelijk doorheen en blijf er niet treuzelen. Dat is ook de waarschuwing die ik van mijn cardioloog heb meegekregen, gelijk doorlopen.
    Aleen op Schiphol mag je er niet doorheen en wordt je (na vertoon pm/icd pas) gefouilleerd.
    Succes verder.
    Harry

    #83642 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Je moet ook gewoon gaan alleen ik ga meestal winkelen op zuidplein dus kom er niet in de buurt. Elk poortje in elke winkel kan storing geven dus……… Zeg dan ook niet dat je niet meer moet gaan dus je eerste regel slaat effe nergens op.

    Welke winkel het was is natuurlijk ook niet meer te achterhalen en heeft ook geen zin denk.
    Treuzelen bij een poortje heb ik niet gedaan dus ja.

    En zoals ik al eerder heb vermeld is het een vermoeden omdat dat een afwijking was in mijn dagelijks leefpatroon. Zeker weten doe je het nooit maar hij springt niet zomaar standby.

    Ben gewoon lekker aan het winkelen waar ik wil, meer kun je niet doen.

    Groeten,

    Arie

    #83655 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hoi Arie,

    Knap dat je nog wist te achterhalen waardoor het kwam. Maar inderdaad, doordat het een afwijking was van je dagelijkse levenswijze, is het waarschijnlijker dat dit de oorzaak is geweest.
    Ben ook blij om te horen dat zoiets niet gelijk levensbedreigende gevolgen heeft. Dat had ik in eerste instantie niet goed begrepen van mijn cardioloog. En voor mij zal het dan sowieso weinig gevolgen hebben, omdat mijn pacemaker minimaal werkt (sinds november heeft hij 0.01% van zijn energie verbruikt).
    Bedankt voor je reactie!

    Groetjes, Nicole

    #83656 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Heey Nicole,

    Heb ook goed moeten graven in mn geheugen hoor wat ik anders had gedaan dan normaal.

    Moet wel een geruststellende gedachte zijn dat je hem niet zo veel nodig hebt of niet?
    Had zelf 8% de eerste 3 weken maar daarna eigenlijk nooit meer een antwoordt gekregen, moet om 1500 uur vandaag weer voor controle en zal het dan eens vragen.

    Wens je iig een fijn weekend toe.

    Groetjes,

    Arie

    #83661 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo
    Harry ik heb zelf een pacemaker laten plaatsen in dec. 2008,ik ben dus die hartloper
    die ook lotgenoten zocht met dezelfde symtomen , maar jammer nog niet tegengekomen ben. Mijn vraag is ik ben zelf nog al aan de magere kant door de sport en door het zware werk in de bouw.Ik heb de pacemaker op advies van de cardioloog onderhuids laten plaatsen met een plaatselijke verdoving ,ik ben daar naeen maand redelijk van hersteld,
    maar als m,n gordel in de auto aandoe is het best heel gevoelig ook als ik boven m,n hoofd moet werken is dit nog altijd gevoelig of ik raak met een voorwerp de plaats aan is het nog steeds pijnlijk .Mijn vraag is aan alle tengere pacemakerdragers blijft dit zo anders is misschien een plaatsing onder de oksel toch beter?
    Hier graag antwoord op Harry,
    Dank je wel

    JO

    #83662 Reageer
    carlabr
    Deelnemer

    Wat de winkel poortjes betreft heb ik gehoord dat je er snel door moet doorlopen. Ik hoop niet dat zo’n storing ooit bij mij gebeurd omdat ik helemaal afhankelijk ben van de pacemaker na een his ablatie. Ik moet nu wat vaker om bijgesyeld te worden maar het lijkt nu OK. Proberen zo te houden. Het is geweldig wat zo’n klein doosje allemaal kan!!
    Carla

    #83663 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Carlabr.
    Snel door poortjes lopen is inderdaad zo, maar je hoeft niet te racen. ook ik heb een hisbundelablatie gehad en daarbij de pm geplaatst. Het enige waar je nooit door mag lopen zijn de controle poorten zoals op Schiphol. Daar moet je wel je pm/icd pasje laten zien. Heb er verder geen last van en bij eerste pm-controle was alles in één keer goed. In juli de volgende pm controle. Hoe komt het dat je zo vaak “bijgesteld” moet worden? Het is inderdaad een wonder wat zo’n kastje allemaal kan om je weer een goed leven te geven.
    Groeten; Harry

    #83664 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi beste Hartloper.
    Mijn pm is eind oktober geplaatst met daarbij de hisbundelablatie en dat onder plaatselijke verdoving.
    Bij mij geplaatst onder sleutelbeen aan de linkerzijde en ben nog linkshandig ook, dus een kleine handicap erbij.
    Pijnlijk is het niet maar wel gevoelig en toch niet vervelend.
    Goed aan de leefregels gehouden en op advies dit i.p.v. 6 weken aanhouden – 8 weken rustig aandoen.
    Wat ik zeker niet doe is arm/schouder gedeelte overdreven belasten. ook al zijn draadjes goed ingegroeid, risico van losraken is dan klein maar toch…….
    Ook ik heb last van de gordel en zal bij de volgende controle vragen of daaraan wat aan te doen is en ook is het je werk, blijf voorzichtig met “hoogwerken” met je arm..
    Overdreven mager ben ik niet en je ziet toch wel duidelijk waar pm zit en heb daarmee totaal geen probleem mee. (staat nog interessant ook).
    Ben ook volledig aan het werk en gaat prima.
    Maak je niet druk, komt allemaal wel goed.
    All the best en groeten;
    Harry

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 72)
Reageer op: Reactie #83664 in plaatsen pacemaker
Je informatie: