default-header

plaatsen pacemaker

Home Forums Pacemaker plaatsen pacemaker

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #83665 Reageer
    carlabr
    Deelnemer

    De pace maker co ntroleur weet ook niet hoe het komt, maar ik merkte dat ik zeer snel buiten adem raakte bij de minste inspanning. Zelfs bij 20 meter gewoon lopen. De pace maker kon niet accelereren. Het gaat nu goed nadat ik donderdag reset ben. Over 2 weken weer controle. Ik ben nog niet naar mijn pasje gevraagd op een airport, in feite wil niemand met de hand gefouilleerd worden. In Egypte lieten ze me gewoon langs het poortje lopen zonder enige controle.
    Jij bent de eerste die ik ‘spreek’ ddie ook een hisbundel ablatie heeft gehad. Succes ermee,
    Carla

    #83666 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Snel buiten adem? Hoe is het dan met je longen? Roker-niet roker? Om te voorkomen dat er toch problemen kunnen ontstaan bij poortjes, kan je beter uit jezelf je pasje laten zien. Fouilleren moet op zich niet zo erg zijn, want voorkomen is beter dan genezen.Vergeet niet dat het wel in je eigen belang is.
    Het gaat je goed verder.
    Harry

    #83667 Reageer
    carlabr
    Deelnemer

    Het ligt echt aan de pacemaker want mijn ritme schiet dan opeens door naar 110 terwijl ik ingesteld ben op 60. Mijn longen zijn ook niet zo best maar het verschil van voor en na de restting van de pacemaker is heel groot.
    Groetjes Carla

    #83668 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Zou het een oplossing zijn om eens te vragen of voor een betere afstelling van de pm of een andere. Is 60 p/m niet een beetje erg laag? Ik vind van wel. Die van mij op 70 p/m en voel mij prima. doe zelfs aan de fitnes.
    Groetjes;
    Harry

    #83670 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Hartloper,

    Mijn pacemaker zit er sinds dec.2007 ook links onderhuids. Die gevoeligheden gaan op den duur wel over en natuurlijk moet je die plek bij stevig werk wel een beetje ontzien.
    Ik moet zeggen, de pm is nu gewoon een stukje van mezelf geworden, ik heb er in geen enkel opzicht hinder van, ik wéét dat ie er zit, maar voel hem totaal niet.

    Ook geen last met de autogordel, maar weet je dat er speciale “hoesjes veiligheidsgordel auto” bestaan? Misschien iets voor jou, te koop bij Halfords, maar ik zag er zelfs een op marktplaats. Tevens voorzien van een tasje voor je mobiel, maar dat zou ik maar niet doen, want de gsm mag niet net boven je pm gedragen worden.

    #83687 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hoi Arie,

    Hoe was het bij de cardioloog? Ben je nog te weet gekomen hoeveel energie je PM heeft verbruikt?
    Het is inderdaad wel een geruststellende gedachte dat hij zo weinig actief is. Aan de andere kant twijfel ik daarom ook wel eens of het wel echt nodig is. Al bedenk ik vervolgens vaak dat de arts het vast niet heeft verzonnen omdat hij daar zin in had. 😉
    Maar 8% verbruiken in de eerste drie weken lijkt mij best veel. Dan heb je waarschijnlijk al meerdere pacemakers gehad? Hoe is het als je PM vervangen wordt?

    En inderdaad, wat Carla zegt, een PM is eigenlijk maar een wonderbaarlijk iets!

    Groetjes Nicole

    #83688 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Hey hoi Nicole,

    Heb te horen gekregen dat de pacemaker goed werkt en zn werk doet. Ik heb in de afgelopen 8 jaar de pacemaker voor 30 procent nodig gehad (de bovenkamer). Daar schrok ik eigenlijk van want dat vind ik best veel. Het signaal komt wel aan maar de sinesknoop geeft het signaal voor samentrekken soms niet.

    Cardioloog vertelde dat als het 80% was dat het ook goed was, hij werkt en dat is het belangrijkste. Kreeg iig de complimenten vanwege het afvallen en moest lekker doorgaan met sporten.

    Die gedachte van nodig hebben heb ik ook vaak gehad. Wilde ook wel vragen of ze geen fout hadden gemaakt. (dan kon ie er weer uit en kon ik mn opleiding bij klm weer proberen) Mijn pacemaker wordt trouwens voor de eerste keer vervangen over een jaartje.

    Het is idd iets wonderbaarlijks en ben blij dat ze er zijn, zolang ze maar niet op windows gaan draaien hihi.

    Goed weekend gehad?

    Groetjes,

    Arie

    #83694 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hoi Arie,

    Logisch dat je ervan schrikt dat je PM toch redelijk wat energie heeft verbruikt. Maar je kan het ook als een positief iets zien. Want wat was er gebeurd als je PM op die momenten niet was ingevallen?
    Mijn pacemaker is trouwens om dezelfde reden geplaats. Door een blokkade van de sinusknoop worden de signalen niet doorgegeven van de kamers naar de boezems (of andersom, kan dat nooit echt onthouden. Gelukkig ben ik dan ook niet de arts :P). Daarnaast is mijn hartslag erg laag (zo rond de 34).
    Verder heb ik een goed weekend gehad. Ik heb net een huisje gekocht dus ben druk aan het klussen. Dat kan ik ondertussen ook duidelijk voelen want elke spier begint ondertussen tegen te stribbelen.
    Hoe was jouw weekend? Nog wat leuks gedaan?

    Groetjes!

    #83695 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Hey Nicole,

    Zie het ook wel positief hoor, zonder dat ding had ik het denk niet overleefd. Mijn hartslag is meestal in de nacht vrij laag waardoor ik dus vermoeid uit bed kwam.
    Gelukkig nu alles opgelost.

    Wel fijn dat het opgelost is bij ons dan (en vele anderen).

    Gefeliciteerd met de koop van je huis. Hahahaha, spierballen kweken.
    Is wel leuk iets helemaal nieuw inrichten, zijn altijd zeer leuke perioden.

    Ik heb mn eerste hardloopwedstrijd gelopen en dat ging best goed. Was 10 km met een heuvelklim van 60 mtr hoogte. Heb het gelopen in 59 min en 34 sec.
    Donderdag 10 km op asfalt en fietspaden dus wil dan voor de 50 min gaan.
    Verder zondag lekker gezwommen en daarna mn huishouden gedaan want dat komt helaas ook steeds terug hahaha.

    Wens je alvast fijne dagen komend lang weekend.

    Groeten,

    Arie

    #83758 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    Harry allereerst bedankt voor de leuke reactie op mijn brief,
    ik ben deze week bij de cardioloog geweest ,omdat wij morgen op vakantie gaan en ik wilde toch echt zeker heid dat er niks aan de hand is met het apperaatje.
    De arts vond dat er geen reden was om ongerust te zijn,omdat ik zo tenger ben is het bij mij juist zo gevoelig en heb ik speciale zalf meegekregen en gaat het niet over moet ik over een maand terug komen.
    Verder gaat alles redelijk goed met mij beste hartgenoten ,
    nu vroeg gaan slapen en morgen op vakantie naar de algarve.

    Groeten van JO DE HARTLOPER

    #84309 Reageer
    Nien
    Deelnemer

    Hoi,

    Ik ben voor het eerst op deze site…
    Ik ben 20 jaar en heb sinds m’n 11e levensjaar een pacemaker…
    Deze kreeg ik vanwege een te lage hartslag.
    Af en toe ben ik nog weleens onzeker.. en ik moet volgende week vrijdag geopereerd worden want dan word mijn pacemaker vervangen..
    Ik zie hier erg tegenop. Heeft iemand hier ervaring mee? en hoe gaat dat in zijn werk als een pacemaker vervangen moet worden? Zijn er verder nog meer jonge mensen die ook een pacemaker hebben?

    Groetjes

    #84310 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Nien,

    Het antwoord op jouw vraag is onlangs gegeven door hartgenoot Anna Elis.
    kijk even op reaktie nr. 4590
    http://www.hartgenoten.nl/index.php?option=com_fireboard&Itemid=29&func=view&catid=74&id=4587#4693

    Succes met jouw vervanging.
    En laat je het nog even weten hoe het gegaan is?

    groeten,
    Theo

    #84311 Reageer
    Nien
    Deelnemer

    hoi theo..

    Ik kan de site niet openen die u naar mij heeft verstuurd via het bericht.. want dan staat er de pagina kan niet worden gevonden
    Dus ik kan ook mijn reactie niet lezen die Anna Elis heeft gegegeven..

    Groetjes

    #84312 Reageer
    Nien
    Deelnemer

    Sorrie theo,

    Misverstand..hij doet het al

    #84313 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Nien,

    Ik zou er nog aan toe willen voegen: wees blij dat je aan een nieuwe toe bent, want dat betekent tevens dat je weer de nieuwste van de nieuwste krijgt.
    Het is allemaal hightech wat de inhoud betreft, en die heeft de laatste 10 jaar ook op dit terrein niet bepaald stil gestaan.
    Je zult dus allicht een betere krijgen dan die je al had.
    Gefeliciteerd alvast.

    Theo

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 72)
Reageer op: plaatsen pacemaker
Je informatie: