Hoe komt het dat je al 2 jaar niet meer bij een cardioloog geweest bent? Een medicijn wordt voorgeschreven, je reageert goed en ’that’s it’? Ik heb laatst met mijn cardioloog mijn medicijnen eens goed onder de loep genomen. Jaren geleden had een collega van hem o.a. crestor 20mg voorgeschreven. Het wordt steeds stilzwijgend verlengd. Ik heb mijn huidige cardioloog, een ontzettend fijne man, gevraagd of dit wel nodig is. Crestor kent namelijk ook veel bijwerkingen op de lange termijn. Cholesterol is geprikt, was heel netjes laag. Crestor is nu verlaagd naar 10mg. Over 3 weken moet ik voor de internist bloed prikken. Ik heb hem gevraagd of ook het cholesterol nagekeken kan worden. Er is nu een referentiepunt. Misschien dat ik de crestor wel helemaal achterwege kan laten. Ik wil hier eigenlijk mee zeggen dat een medicijn dat je al jaren slikt misschien op langere termijn toch klachten kan gaan veroorzaken. 1 Keer in het jaar door een cardioloog nagekeken worden, hartfilmpje en bloedprikken, moet toch mogelijk zijn.