default-header

lichamelijke klachten

Home Forums De jongere hartpatiënt lichamelijke klachten

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #89628 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Ramon,

    Je hebt al een tijdje niets meer van je laten horen. Hoe is het nu met je?

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89631 Reageer
    janniejohanna
    Deelnemer

    Hallo..
    nee is al weer een poosje geleden he dat ik wat van me heb laten horen.
    Met mij gaat het eigenlijk best prima, op een paar kleine beperkingen na.
    Ik wandel elke ochtend, en middag.
    En heb nergens last van.
    Heb feitelijk op 30 januari een tweede leven gekregen, en zal er zo goed mogelijk voor zorgen, ben er ontzettend blij mee.

    Liefs Jannie

    #89632 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Jannie,

    Ik had de vraag aan Ramon (r.spilker) gesteld, haha. Maar leuk dat jij reageert met GOED nieuws. 🙂 Super!

    Lieve hartegroet,
    Annemarie

    #89633 Reageer
    janniejohanna
    Deelnemer

    Tja een klein misverstandje… :laugh:
    Toen ik het had geplaats zag ik het pas .
    Liefs Jannie

    #89634 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Positieve berichten zijn altijd fijn, zeker voor de lotgenoten die voor een grote ingreep staan.

    Liefs,
    Annemarie

    #89635 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee jongens,

    ik heb op het moment de griep, dus voel me niet helemaal kiplekker.. schijnt weer te heersen hehh.
    verders ben ik steeds meer gaan werken, zo doe ik dit nu gewoon weer 40 uur per week. merk wel dat ik nog steeds ontzettend snel moe ben. doe veel meer leuke dingen met vrienden etc. probeer me er zo weinig mogelijk mee bezig te houden.
    qua afleiding gaat het super met me, alleen heb wel nog steeds last van alle voorgaande genoemde klachten helaas. ben ook nog een maal met spoed afgevoerd met de ambu ergens rond januari vanwege een bloeddruk van 235/165.
    kon nieteens meer op mijn benen staan zo erg was het.
    maar er zit in ieder geval weer wat schot in het sociaal functioneren, en dat verlicht misschien toch een beetje derest van de klachten.

    hoe is het verders met jullie allemaal?

    mvg, ramon

    #89637 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Ramon,

    Allereerst hoop ik dat jij je weer snel kiplekker voelt. Maar wat een positieve geluiden! Houd
    die opwaartse lijn vast. Ik ben blij voor je.

    Beterschap voor nu.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89705 Reageer
    zomaar
    Gast
    #89706 Reageer

    Hoop dat het nogsteeds goed met je gaat kerel! Niks aan om zo jong al hartpatiënt te zijn!

    #89713 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    goedenavond,

    denk zal maar weer eens wat van me laten horen,
    dus hier eventjes een kleine update van de gang van zaken.
    ik ben qua werk gigantisch vooruitgegaan, draai nu elke week ongeveer 55 uur.
    werk samen met mijn beste vriend en heb dus ook een eigen scooter/brommer/fietsenzaak.
    werktijden van maandag t/m zaterdag van 9 tot 6 en op donderdag van 10 tot 9.
    qua lichamelijke gesteldheid, tsja uhmmm.
    eigenlijk is er tot nu toe geen steek veranderd helaas. ben er wel veel minder mee bezig.
    maar zit nog steeds met de zware pijn in mijn bovenrug, constante benauwdheid, vermoeidheid, hartbonzen en de branderige ogen. poepoehh, nog steeds om gek van te worden.
    mag ik jullie vragen wat hiervan de oorzaken van kunnen zijn?

    heb meerdere ecg’s gehad nu waar uit blijkt dat ik supra ventriculaire ritmestoornissen heb met extra systolen en vroege repolarisatie.

    fietstests ondergaan waar niets uitkwam, alleen een licht zuurstofgebrek.

    longfunctietests waar niets uitkwam, alleen mijn uitgeademde lucht was niet goed qua volume.

    echo van het hart, alles prima.

    mri van het hart, alles prima

    thoraxfoto’s van hart en longen, geen vocht etc.

    hyperventilatieprovocatietest en polsprik, ( dus voor normale hyperventilatie en chronische hyperventilatie ). heb beidde niet gelukkig.

    bloeddruk is nu best ok.

    hartslag in rust ook best ok.

    uhmm, tsja verders een hoop onderzoeken ondergaan maar steeds niets uit gekomen.

    blijf wel doorgaan met vechten totdat ik de oorzaak heb gevonden!!!
    heb nu weer een wrattenprobleempje erbij helaas, mijn hele rechterhand zit onder. tel er 13 op zijn minst echt verschrikkelijk.. maar dat is het ergste niet haha.

    hoor graag van jullie.

    mvg, ramon

    #90056 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hallo dames en heren!!

    tijdje geleden alweer, kom nu net thuis van het ziekenhuis.
    volgens de longarts heb ik met de inspanningstest tijdens inspanning een onregelmatige hartslag ( de ene slag is harder dan de andere ).
    herkent 1 van jullie dit toevallig?
    volgens de longarts zou dit dus de oorzaak van al mijn klachten kunnen zijn.
    waar het vandaan komt en wat het nou precies is weet hij me ook nog niet te vertellen.
    maar krijg eerdaags dus weer een onderzoek, hopen dat hier eindelijk wat uitkomt.

    hebben jullie nog ideeen wat dit zou kunnen zijn, misschien kan ik dan een gerichter onderzoek krijgen.

    mvg, ramon

    #90058 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Ramon,

    Het is inderdaad weer een tijdje geleden dat we iets van je gehoord hebben. En dan hoop je eigenlijk ‘geen bericht, goed bericht’.
    Het is belangrijk dat jij je klachten zo duidelijk mogelijk verwoordt. Naar aanleiding daarvan zal de cardioloog gericht onderzoek kunnen doen, heb vertrouwen in zijn/haar expertise. Heb je al ooit een 12-kanaals holteronderzoek gehad? Dit is uitgebreider dan het standaard holteronderzoek. Ik neem aan dat de longarts zijn bevindingen met je cardioloog bespreekt.

    Sterkte wederom.

    Groetjes,
    Annemarie

    #90063 Reageer

    Hoi Ramon,

    Hebben ze het over atriumfibrilleren gehad? Dat is namelijk de meest voorkomende onregelmatige hartslag/ritmestoring. En de klachten daarvan zijn progressief. Ze kunnen aangeboren zijn of veroorzaakt worden door een leefstijl. Het is belangrijk dat ze dit heel serieus nemen. En je zult ook bloedverdunners moeten slikken. Ik heb er veel te lang mee gelopen en dat heeft mijn hart geen goed gedaan.

    Ik heb je verhalen vaker gelezen en ik heb zelf ook last gehad van AF. Ik herkende wel wat dingen. Ze hebben mij geopereerd maar zonder succes. ik slik nu het sterkste middel er tegen is en dat werkt wel. Maar dit mag geen oplossing voor de lange termijn zijn.

    Succes!!

    Zomaar

    #90066 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    bedankt voor de snelle reacties.
    ik probeer altijd mijn klachten zo goed mogelijk te verwoorden, het zijn er alleen zoveel…

    dat atriumfibrilleren kan dus komen door een bepaalde leefstijl?
    kan dit met mijn drugsgebruik van vroeger te maken hebben, en mijn rook en drinkgedrag?

    en wat voor operatie hebben ze bij u precies gedaan?

    mvg, ramon

    #90067 Reageer

    Hoi Roy,

    Of het echt AFIB is kan alleen je dokter beoordelen (ik heb je ECG niet gezien). Maar je klachten lijken er wel op (snelle onregelmatige hartslag). Je kunt er veel last van hebben of soms merk je het amper. Vooral oudere mensen lijken er minder last van te hebben, omdat ze toch al een tragere hartslag hebben.

    Om uit te sluiten of je het wel of niet hebt, moeten ze een hartfilmpje (ECG) maken. En zul je je toch tot je cardioloog moeten richten.

    Je verleden kan hiervan een oorzaak zijn. Bij mij twijfelen ze. Ik heb net zo’n verleden als jij maar ook een erfelijke aanleg. Of misschien een combinatie? ik ben met grof geschut behandeld voor AFIB, Sotalol, Cardioversies een longvenen isolatie (mislukt) en nu zelfs op Amiodaron (wat wel werkt!).

    Groeten,

    Zomaar

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 162)
Reageer op: lichamelijke klachten
Je informatie: