default-header

lichamelijke klachten

Home Forums De jongere hartpatiënt lichamelijke klachten

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #90296 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Ze zijn gek joh, dachten ze bij mij ook. Wilden ze me doorsturen naar een psycholoog . Nu sta ik op een wachtlijst voor een spoedoperatie

    #90297 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Dus denk alsjeblieft aan jezelf he

    #90300 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    wat hebben ze bij jou gevonden dan?
    heb nu aankomende vrijdag een second opinion bij het spaarneziekenhuis in hoofddorp.

    mvg, ramon

    #90301 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Ik heb ernstige aortaklepstenose wordt binnenkort geopereerd.

    hopelijk kunnen ze wat in het spaarne ziekenhuis voor je doen. succes he

    #90302 Reageer

    Hoe is dat vastgesteld? Een echo, MRI of katheterisatie?

    Succes allebei!

    #90303 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Eerst naar mijn hart luisteren, toen werd er een echo gemaakt.
    Toen bleek i k een ernstige aortaklepstenose te hebben. Cardioloog zag maar 2 kleppen en wou daarom een slokdarmecho en een fietstest. Om te kijken of ik dit jaar nof geopereerd moet worden

    dank je wel jij ook sterkte!

    #90304 Reageer

    Naar onderzoek, vond je niet zo’n slokdarmecho?

    Ik moest dat voor een katheterablatie omdat mijn INR te laag was. Blijkbaar te gezond gegeten van te voren (groenvoer haalt je INR omlaag). Maar ja toch goed van het ziekenhuis dat ze het deden, voor de zekerheid.

    #90305 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Ja de slokdarmecho was niet prettig, maar ik vond het wel meevallen want zag er zo tegen op.
    Er was een vrouw voor me die niet wilde luisteren naar de arts dus heletijd hoorde ik haar braken. ik dacht neeeee ik wil er snel vanaf…
    helemaal gestresd kwam ik binnen maar als je goed luisterd valt het onderzoek best mee.
    Heb jij ook een slokdarmecho gehad?
    ik wist helemaal nie dat als je bladgroente eet dat je inr naar beneden gaat joh.
    Lijkt me trouwens ook geen fijn onderzoek of viel het mee?

    #90306 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    wat is aortaklepstenose in hemelsnaam?
    ik krijg aankomende vrijdag weer een fietstest en een echo van mijn hart, nu eindelijk toch een second opinion.
    hopelijk komt hier niks ernstigs uit, en hopelijk krijg ik naar aanleiding van de uitslagen van deze onderzoeken dus toch die MRA scan.
    het is nu dus weer spannend.
    ik krijg trouwens de uitslagen diezelfde dag te horen.

    mvg, ramon

    #90307 Reageer

    Ja, in sla, brocolli, spitskool enz. zit heel veel vitamine K en je INR gaat flink omlaag als je daar veel van eet. Ik dacht goed bedoeld voor m’n ingreep gezond te eten met veel sla en spitskool. Met als gevolg INR van 3,2->1.6. Als je alcohol drinkt daarentegen schiet de INR omhoog. Als ik dat van plan ben neem ik op eigen initiatief minder tabletjes. Omdat ik het allemaal zelf meet is het dan redelijk bij te sturen.

    Een katheterablatie (in mijn geval) van de longaders is geen onderzoek, maar een ingreep. Daarbij branden ze littekens rondom de plaatsen waar de ritmestoornis ontstaat. Maar niet te invasief hoor. Het voelt een beetje branderig en het was jammer dat ze bepaalde pijnstillers niet mochten gebruiken bij mij. Die konden niet samen met mijn medicijnen. Dus ik kreeg alleen wat je zelf ook bij de drogist kan kopen. Dus ik had er iets meer last van dan iemand anders. Na 1 dag ben je thuis.

    #90308 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Een vernauwing van de aortaklep dat geeft klachten als kortademigheid, pijn op de borst wegrakingen hartkloppingen etc.
    Neem aan dat ze dat al wel eens getest hebben? ook horen ze dan een ruisje.
    Succes in het ziekenhuis he!
    Laat je niet zomaar wegsturen.

    #90309 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    wat veel reacties ineens zeg!!
    iedereen is erg actief op het moment.

    wel prettig dat er toch zo’n forum is waar iedereen z’n ei kwijt kan.
    voel me er zelf wel prettig bij dat ik toch contact heb met mensen met soortgelijke klachten.
    dus TOP mensen dat jullie er toch zijn als ik mijn verhaal kwijt moet.

    reactie @ avalon27, ze hebben wel iedere keer naar mijn hart geluisterd, maar naar mijn weet is er geen geruis gehoord.

    ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de uitslag van mijn fietstest aankomende vrijdag.
    vorige keer verloor mijn hart pompkracht tijdens de inspanningstest, dus vraag me af hoe het er nu voorstaat.

    en Eenbeetjevanditendat, mag ik vragen wat INR inhoud?
    en wat voor ritmestoornis gaat het bij jou ookweer over?

    mvg, ramon

    #90311 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Jaa, ik vond dit ook al een prettige forum met soortgenoten.

    Bij mij hoorden ze ook pas sinds juli dat ik een ruis had dus zegt echt niks.

    Fiets test is echt super vermoeiend. al die vervelende plakkers overal en dan nog eens die band voor de bloeddruk

    hou ons op de hoogte he

    #90312 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    goedemorgen,

    ik hou jullie zeker weten op de hoogte.
    gebruik nu sinds 2 dagen temazepam icm melatonine om te slapen.
    ik moet zeggen dat ik me in de morgen een stuk fitter voel, en na mijn werk ben ik nieteens moe.
    hiervoor was ik altijd hondsberoerd, maar gaat nu dus al beter 😆 .

    mvg, ramon

    #90313 Reageer
    SjoerdP
    Deelnemer

    Hoi Ramon, kijk alsjeblieft uit met Temazepam. De fysieke en psychische ontwenningsverschijnselen zijn niet mals, dus neem het niet meer dan een paar keer per week en niet langer dan 2/3 weken. Staat ook in de bijsluiter, maar kan me voorstellen dat je het over het hoofd ziet. (Ik ben geen arts, dus eigenlijk zou ik mij hier niet mee moeten bemoeien, maar ik raad je ten zeerste af om het überhaupt te gebruiken.)

    Groet 🙂

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 162)
Reageer op: lichamelijke klachten
Je informatie: