default-header

lichamelijke klachten

Home Forums De jongere hartpatiënt lichamelijke klachten

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #90262 Reageer

    Anderzijds weet ik dat als de app in de war is, er ook zeker een ritmestoornis is. Dus dan kun je bijvoorbeeld meteen een cardioversie laten doen, dat mag hier dag en nacht als je INR goed (die meet ik zelf van te voren, anders heeft het geen zin) is en je nuchter bent. Dat stelt toch niets voor en dan ben je er weer een tijdje van af.

    Overigens werkt de app voor windows phone (nokia lumia) wel met ritmestoornissen. Maar deze telefoon hebben niet zoveel mensen. Ik had er een tijdje een van mijn werk. Maar instant hearth rate voor apple en android kan niets met een ritmestoornis. Klopt. Met sinusritme klopt deze app exact, ik heb wel een aan de monitor gelegen na een cardioversie en het was helemaal gelijk.

    #90265 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    wat heb jij dan precies als ik vragen mag?
    en het recreatieve drugs gebruik is echt tot een einde gekomen bij mij hoor.
    sinds dat ik heb ervaren wat een ellende het kan brengen ben ik er helemaal klaar mee!!
    mijn leven is mij iets te kostbaar!!
    wat hebben ze bij jou allemaal gedaan om je het leven weer wat gemakkelijker te maken dan?

    mvg, ramon

    #90266 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Aan wie vraag je dat Ramon?

    #90267 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    ik stelde de vraag aan eebeetjevanditendat.
    dit omdat hij/zij zei dat die ongeveer een beetje in het zelfde schuitje heeft gezeten.

    mvg, ramon

    #90268 Reageer

    Vragen mag altijd!

    Hier weer ellende! Morgen cardioversie in het Rijnstate. Wat moet, dat moet.

    Groeten!

    #90277 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    goeienavond.

    ben afgelopen zaterdag maar weer eens naar het ziekenhuis gegaan omdat ik me echt niet lekker voelde, zoals gewoonlijk het hartbonzen strontberoerd zwaar benauwd en giga pijn tussen mijn schouderbladen weer…
    ik heb weer een bloeddrukmeting gehad, deze was 130 om 85 dus prima.
    en ik heb weer een ECG gehad, hier was te zien dat mijn hart weer iets aan de snelle kant sloeg, maar wel weer sinusritme…..

    ik heb aan de arts uitgelegd dat dit gezeur mijn hele leven aan het beheersen is, zij vertelde mij dat als het echt zo erg was als dat ik zei dat ik niet met me moest laten sollen, en er gewoon achter aan blijven gaan.
    ben hierdoor dus dinsdag weer naar de huisarts geweest, gelukkig begreep hij me toch wel en heeft me doorverwezen naar een cardioloog in het spaarneziekenhuis te hoofddorp.

    ik ga de nadruk nu echt leggen op de MRA scan van mijn hart die vorig jaar eigenlijk al gemaakt zou zijn maar niet doorging omdat ze het niet nodig vonden.

    ik wil trouwens ook eens wat anders proberen, namelijk stoppen met de betablockers.
    om zo te kunnen kijken bij een volgend ECG hoe mijn hartslag en bloeddruk dan zijn.
    zonder medicatie schommelde dit namelijk tussen de 110 en 130 in rust…

    graag jullie mening hierover.

    mvg, ramon

    #90278 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Hoeveel verschillende cardiologen heb je gehad? lijkt me sterk dat ze er allemaal naast zitten misschien heb je wel last van bijwerkingen van de betablokkers. Kan toch niet zo zijn dat geen een arts weet wat je hebt…

    #90283 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    heb maar een cardioloog gehad, maar verschillende onderzoeken.
    deze cardioloog neemt mij gewoon niet serieus genoeg ivm de leeftijd denk ik.
    ik ga maandagmiddag even mijn doorverwijzing halen voor een andere cardioloog.

    mvg, ramon

    #90284 Reageer

    Hoi Ramon,

    Ik was al lang naar een andere cardioloog gestapt. Ik heb dat in 2011 ook moeten doen. Als het goed is doet je huisarts het zo! En omdat je naar het VUmc gaat woon je waarschijnlijk in de buurt van of in Amsterdam. Ziekenhuizen zat daar! Je mag vaak zelf kiezen van de verzekering, dus gewoon doen!

    Het kan maar zo dat je bepaalde betablokkers niet verdraagt. Als ze na een paar weken nog veel bijwerkingen geven dan kunnen ze vaak wel een alternatief vinden of de dosis aanpassen.

    Ik had problemen met Sotalol, maar dat wende uiteindelijk wel. Later met Amiodaron ging het beter, maar pas toen de dosis tot een minum werd beperkt (200mg per 2 dagen). Er wordt nog gezocht naar een definitieve oplossing, maar ik heb geen haast want het gaat best zo.

    Maar er werd altijd wel goed naar me geluisterd door mijn 2 cardiologen. (ik heb er 2).

    Succes!!

    #90288 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Kan ook aan je leeftijd liggen he, gister werd ik opgenomen in t ziekenhuis. daar was een jongen van 1992 met hartkloppingen en daar lag t aan zijn leeftijd.. maar ik zou gewoon alles laten uitsluiten het is wel je hart en daar moet je zuinig op zijn. Inderdaad een academisch ziekenhuis zoeken.

    #90289 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Sterkte!

    #90290 Reageer

    Volgens mij is het VUmc een academisch ziekenhuis 😉 Maar dat ter zijde.

    Die hartkloppingen komen (denk ik) door een te snelle hartslag. Als je keihard een paar trappen op rent gaat je hartslag ook omhoog en voel je ook als gezond mens vaak hartkloppingen. En als je er op gaat letten, dan voel je ze extra goed. Dan krijg je nog meer angst en gaat het nog sneller. Als je ook nog eens medicatie slikt die mogelijk niet goed werkt, of bijwerkingen heeft is het cirkeltje rond. Ik ben ook wel eens benauwd geweest door bepaalde betablokkers, vooral als de dosis te hoog is en ze daarnaast alsnog niet het juiste effect geven. Dit meegemaakt met (vooral)metoprolol en sotalol.

    Nogmaals….. wellicht tijd dat een andere arts hier naar kijkt.

    Succes!

    #90291 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    misschien inderdaad tijd dat een andere arts ernaar gaat kijken.
    maar deze klachten zijn allemaal begonnen voordat ik de medicijnen ging gebruiken.
    medicatie is juist een hulpmiddel, alleen helpt de medicatie niet tegen mijn benauwdheid en rugklachten.

    ik kan nu op het moment wel in tranen uitbarsten, heb helemaal geen eetlust meer sinds enkele dagen, en het lijkt wel alsof mijn lichaam zich aan het voorbereiden is op het ergste…
    voel me dus echt totaal niet lekker op het moment!!!

    mvg, ramon

    #90293 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Hup hup naar de huisartsen post! je kan niet wachten. Zeg gewoon ik ga nie eerder weg tot jullie me helemaal onderste boven uitgezocht hebben.

    #90294 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    dit heb ik al eerder gedaan.
    dan helpen ze je nog steeds niet, ze stuurde me toen door naar een spoedpsychiater.
    het is belachelijk wat je allemaal moet doen om uberhaupt maar gehoord te willen worden.
    ze keuren mijn klachtenpatroon af op mijn leeftijd.

    ik heb trouwens ook helemaal geen zin om naar de spoedpost te gaan, wacht het deze week wel weer af, moet morgen ook gewoon weer werken.

    mvg, ramon

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 162)
Reageer op: lichamelijke klachten
Je informatie: