default-header

lichamelijke klachten

Home Forums De jongere hartpatiënt lichamelijke klachten

12 berichten aan het bekijken - 151 tot 162 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #90315 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    zal het in mijn achterhoofd houden, had hiervoor 40 mg tranxene per dag gedurende een half jaar ongeveer.
    en inderdaad word je wat onrustig na staken van gebruik.
    maar concentreer me nu liever even op een goede nachtrust 🙂 .

    mvg, ramon

    #90316 Reageer
    SjoerdP
    Gast

    Ha Ramon, wanneer ben je gestopt met Tranxene? En waarom ben je Tranxene gaan gebruiken als ik vragen mag? Ik las ook ergens in dit topic dat je ook diazepam slikte. Doe je dat nog steeds? Groet 🙂

    #90318 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    ik had steeds meer nodig voor hetzelfde effect bij de tranxene.
    de gewenning ging best heel erg snel bij mij. diazepam ben ik al heel erg lang mee gestopt.
    heb nu alleen nog temazepam, en de tranxene had ik voor mijn rugklachten, dit verlichte mijn rugpijn ietsjes.

    mvg, ramon

    #90319 Reageer
    SjoerdP
    Deelnemer

    Wanneer ben je gestopt met traxene? In de periode voordat je klachten kreeg?

    #90321 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    neenee, pas recent.
    ik had dit middel juist omdat ik klachten had, en dit middel hielp iets voor mijn rugklachten.
    ik ben pas begonnen met alle medicatie nadat ik klachten kreeg.
    anders heeft het ook niet echt nut om iets te slikken zonder dat ik een reden heb om het te slikken toch?

    mvg, ramon

    #90324 Reageer

    Hee Ramon,

    Slaap is gewoon heel belangrijk voor je hart. Voor wat niet trouwens….

    Ik weet uit ervaring dat bijna alle bètablokkers en hartritmemedicatie slaapproblemen kunnen veroorzaken en als je al slaapt ga je dromen (waaronder nachtmerries).

    Ik slik ook melatonine (de aanmaak van melatonine wordt door de medicatie veel minder). Let wel dat je niet per ongeluk de 0.1 mg variant koopt bij de drogist. Maar minstens 3mg tabletten neemt, die zijn tegenwoordig ook overal makkelijk te krijgen. 30 tabletten slikken een half uur voor je gaat slapen is ook een beetje ongemakkelijk.

    Over de risico’s van de verslavingskans bij de familie -pam vind ik dat men nog al eens overdrijft. Als je er vanaf wilt kun je gewoon kijken of je problemen krijgt (ik tot nu toe nooit). En als dat al zo loopt dan zijn ze eenvoudig af te bouwen met diazepam.

    Als jij je met Temazepam en een goede nachtrust goed voelt en je hart daardoor ook tot rust komt dan weegt dat zeker op tegen de risico’s. Maar dat is mijn mening. Ik ben geen arts. Ik ben liever aan de pammen en goed uitgerust met een rustige hartslag dan een zombie die weken/maanden slecht of niet slaapt.

    Groed te horen dat je je vandaag eindelijk wat beter voelt!

    Groeten,

    Ditendat

    #90407 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    uhmm heb eerlijk gezegd net weer een paar k*t dagen achter de rug.
    weet nog niet of vandaag veel beter zal worden.
    maar heb vooral weer last van mijn rug tussen de schouders in!!! en pijn op de borst ( meer aan de linkerkant ), is een soort diep trekkend gevoel.
    verders nog steeds benauwd en ook weer dat rare gevoel in mijn hele lichaam, ( het lijkt wel een beetje op het gevoel wat ik vroeger altijd had als ik naar een feestje geweest was, 2 a 3 dagen wakker weinig tot niet eten slecht drinken etc etc. een beetje het gevoel dat ik totaal ben opgebrand zegmaar, en dan nog maar te zwijgen over hoe het er in mijn koppie aan toe gaat. zo’n zwaar opgefokt/ rusteloos gevoel. )
    weet even niet wat ik daarmee aan moet.

    ben wel 2 weken geleden bij het spaarneziekenhuis geweest voor een fietstest, morgen krijg ik er weer een bij de longarts haha.
    moet nog even mijn medisch dossier afleveren bij het spaarneziekenhuis.
    op de fietstest was weer niets te zien, haalde alleen maar weer 82 % van de maximale hartslag voor mijn leeftijd. volgens de cardioloog kun je aan de hand van zo’n fietstest dus ook zien of er vernauwingen te zien zijn in de kransslagaderen, klopt dat?
    waarom zouden ze dan zo’n angiografie apparaat gemaakt hebben, haha.

    wel nog steeds gewoon aan het werk, het vreemde is dat ik daar ook niet heel veel last heb op de gebruikelijke klachten na, en misselijkheid. pas als ik thuisben en al een tijdje wakker merk ik aan mezelf dat ik me steeds erger ga voelen.

    mvg, ramon

    #90978 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    goedenavond,

    ik dacht bij mezelf, ik laat maar weer eens wat van me horen.

    het is alweer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst iets op dit forum heb geplaatst.
    mijn hoofd heeft er eerlijk gezegd ook niet zo naar gestaan.
    ben sinds 3 maanden verhuisd, woon nu weer op mezelf in haarlem.
    werken doe ik ook nog steeds, verdien alleen heel erg weinig op het moment ivm te weinig uren. weinig verdienen en veel uitgaven hebben is nu dus ook alweer een stressfactor voor mij en hier voel ik me dus niet bepaald beter door.
    ik merk ook sinds de laatste keer dat ik hier iets heb geplaatst dat ik sneller moe word, ofwel meer slaap nodig heb.
    eerst kon ik het een hele dag uithouden, en nu op dit moment is het zo dat als ik om 10 uur ’s morgens opsta, dan kan ik in de middag alweer slapen. in het weekend kan ik het dus ook niet zolaat maken tenzij ik zwaar over mijn grens ga. het voelt nieteens echt als moe zijn, maar meer als een gevoel van totaal onwel zijn wat steeds erger word in de loop van de dag.
    ik moet erbij vermelden dat ik 3 halve dagen werk voor de ns, dit doe ik ’s avonds van 9 tot half 2.

    verders in de tussentijd is mijn levenslust wel weer een beetje toegenomen, ben ook weer iets actiever als voorheen. maar word echt heel erg tegengehouden door de vermoeidheid ( en daarbij komt ook weer lusteloosheid kijken ).

    hoe kom ik in hemelsnaam van mijn vermoeidheid af?, zou dit eventueel door mijn medicatie kunnen komen? ik slik 2x 25 mg metoprolol per dag, 1x omeprazol per dag en indien nodig de nitroglycerine spray.

    op het laatste ECG dat is gemaakt was ook weer helemaal niets te zien, frequentie zat rond de 76 slagen per minuut ( wel onder invloed van de metoprolol natuurlijk ) en hij sloeg mooi constant. bloeddruk zit nu rond de 110/90, nou vroeg ik mij af of dit niet wat aan de lage kant was?

    hoop dat het met jullie allemaal al een stuk beter gaat!!!

    ik ga na wat goede raad van een vriend van mij toch weer alles op alles zetten om aan dit probleem een einde te maken.

    reacties op mijn vragen zijn zeer welkom.

    mvg, ramon

    #91271 Reageer
    miss1990
    Deelnemer

    Hoi Ramon,

    Toevallig kwam ik via Google hier op dit forum terecht.

    Ik herken jouw verhaal echt heel erg! Het is net of ik mijn eigen verhaal zag staan.

    Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar.

    Eind november begon hier de klachten. Na enkele avonden achter elkaar ook pijn op de borst te hebben gehad savonds de ambulance gebeld. Hebben ze geluisterd bloeddruk gemeten en je raad het al… niks aan de hand,maar toch voor de zekerheid moest ik een betablokker ophalen bij de apotheek.

    Paar dagen minder last tot aan 4 december, weer zo’n pijn op de borst,zweten pijn tussen de schouderbladen dus weer de ambulance hier (man werd volgens mij gek van mij aangezien hij niet geloofde dat een gezonde jonge meid van 23 hartproblemen zou hebben)
    4 hartfilmpjes gemaakt en ja hoor licht afwijkend! spraytje onder de tong en ja hoor het hielp! en idd vreselijke hoofdpijn.

    Toch zeker voor het onzekere opgenomen in het ziekenhuis waarbij ik bloedonderzoek kreeg, een ct scan, een echo van het hart waarbij helemaal niks gevonden was.

    De klachten bleven die weken aanhouden en toen kreeg ik elke keer te horen: u heeft HYPERVENTILATIE.. goh hoe vaak ik deze wel niet te horen heb gekregen deze maanden.

    Fietstest gehad.. weer niks uitgekomen ( wel een hele hoge bloeddruk bij maximale inspaninng)

    Tot heden nog steeds heel veel last van pijn op de borst en een rotgevoel midden op de borst. Benauwdheid, maagpijn, pijn tussen de schouderbladen. En het rotste vind ik nog die hartoverslagen… vreselijk!

    Elke dag moet ik mezelf ertoe zetten om er even uit te gaan. Maar dan zorg ik altijd dat er iemand meegaat,omdat ik bang ben dat me iets overkomt.

    Ben zelfs bang om te gaan slapen.. zo lastig..
    Ik voel me ook totaal niet serieus genomen weer..
    Gisteren bij de huisartsenpost geweest met vreselijke pijn in mijn linkerarm, hartbonzen en pijn op de borst. En weer te horen gekregen: Het is hyperventilatie u kunt nog geen hartklachten hebben..

    En nu zit ik nog steeds op de bank met die vreselijke pijn in de armen. Bah word er bang van.

    Groetjes :blush:

    #128992 Reageer
    Flos h
    Gast

    Zit normaal niet op zulke forums. Nu zag ik een link reageer en dacht misschien krijg je dan melding. Kijk naar bovenstaande reacties. Had jouw vergelijkbare klachten sinds 2017 blijkt nu Helicobacter te zijn en dit kwam niet uit ontlasting onderzoeken maar pas bij endoscopie.

    #128991 Reageer
    Flos h
    Gast

    Hier nog even een link met andere met bizarre klachten wat Helicobacter bleek te zijn. Misschien hebben jullie daar nog wat aan. Succes.

    #128990 Reageer
    Flos H
    Gast

    Beste Ramon, (r.spilker) en anderen met soort gelijke klachten.
    Ik heb sinds 2017 dezelfde klachten ik bleek rond die tijd ook zwanger dus dacht hetzal wel aan de zwangerschap liggen… ik kreeg maagzuurremmers tegen maagzuur en maag pijn. Met de jaren kwamen er meer klachten bij waaronder die hartkloppingen /overslagen man alsof je denkt dat je dood gaat.
    Ik ben bij lumc geweest voor hart controle (helemaal door de molen gehaald) niks aan de hand. De cardioloog zei ik geloof dat er echt iets met u aan de hand is maar het is niet uw hart. Soms kan je hart die hartkloppingen etc veroorzaken als een ander orgaan moeite heeft. Hij vroeg me waar is het begonnen ik gaf aan maagzuur en darmen. (2018) hij adviseerde me daar weer naar te kijken en stuurde me terug naar de huisarts. Die stuurde me door naar het lange land Zoetermeer … en Westeinde omdat die geen wachtlijsten hadden maar die wilde na alle testen niet bij mij een endoscopie uitvoeren omdat ik hoogbloedings gevaar heb. Ondertussen zakte mn ijzer constant en kon ik geen tabletten verdragen. Ik moest naar lumc voor ijzerinfuzen… maar ook dan zakte mn ijzer van 400 naar 18 in 2 maanden naar mate mn ijzer zakte had ik ook weer meer last van hartkloppingen en benauwdheid bij inspanning en naar de wc gaan ontlasting.

    Eindelijk kon de hematoloog een interne verwijzing binnen lumc indienen en hebben ze bij mij geconstateerd dat ik helicobacter pylori heb met bijhorend maagzweer(2023) omdat mn huisarts in tussentijd me had opgegeven ben ik via orthomoleculaire wijze met multivitamine , glutahion, probiotica mezelf wat gaan helpen en jeejtje wat ben ik dankbaar daarvoor want Helicobacter zo lang in je buik kan uitlopen tot darmkanker… een tekort Aan een vitamine of mineraal kan je ook rare klachten geven zoals hartkloppingen (bijvoorbeeld te kort aan magnesium (je hebt hier meerdere soorten in) of ijzer of b12. Ik zit nu eindelijk aan een zware antibiotica kuur met maagzuurremmers voel me daar nu even slechter door want die maagzuur die ik had is nu nog minder waardoor ik ff weer meer hartkloppingen heb bij verteren van het eten… maar ik hoop echt met heeel mn hart dat het hierna klaar is. Mijn zoontje heeft de zelfde buikklachten en hij wordt binnenkort door haga gecontroleerd op Helicobacter.

    Nog even de site note: sinds 2017 wel 5 keer gecontroleerd op helicobacter en ontstekingen of bloed in ontlasting door door mn ontlasting te controleren( potjes inleveren) maar altijd was het resultaat; we kunnen niks vinden…
    En er bestaat een kans omdat het al zo lang in mij zit dat ik weer een nieuwe antibioticakuur moet omdat de bacterie een biofilm maakt om zich te verdedigen..

    Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft en wens jullie verder het beste en heel veel succes.

    Vriendelijke groetjes,
    Flos

12 berichten aan het bekijken - 151 tot 162 (van in totaal 162)
Reageer op: lichamelijke klachten
Je informatie: