default-header

lichamelijke klachten

Home Forums De jongere hartpatiënt lichamelijke klachten

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #89236 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Graag gedaan.

    De catheterisatie is het vervolg onderzoek als ze niets kunnen vinden op de MRI. Al vind ik het trouwens wel vreemd dat ze mij nog geen bloedverdunners voorgeschreven hebben. Dit zou mijn klachten moeten verminderen als ik het niet mis heb. Maar die zeurende pijn in mijn linkerschouder icm drukgevoel op de borst in rust komt u dus ook bekend voor? Als dat het geval is zal ik me daar al een stuk beter bij voelen.
    Nog iets leuks trouwens, dacht net voor de grap even mijn hartslag via de pols te meten. Deze was 120 in rust terwijl ik metoprolol slik!! Vind het erg eng allemaal.
    Af en toe nog steeds de angst dat elke dag mijn laatste kan zijn. Nog advies wat ik tegen mijn hoge rugklachten kan doen? De spieren in mijn rug zijn zo stijf dat ik eraan onderdoor ga van de pijn. Alvast bedankt, en nogmaals veel sterkte.

    Mvg, ramon

    #89237 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    hoi Ramon
    ik hoop voor jou dat ze de kathedirisatie gaan doen, zodat je zeker wet dat er geen aders verstopt zitten, en voor stijve spieren kan ik je alleen maar een fisiotherapeut aanraden, ik heb dat zelf ook gehad, toen zat er een ruggewervel niet goed, ben gekraakt, hoorde ook echt krak, en daarna nog een keer en na drie behandelingen was er ik van af.
    een goede therapeut kan ook heel zien en doen hoor.
    sterkt en lieve groet Nesia.

    #89247 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Hee,

    Weer met de huisarts gesproken. Hij wil voor de zekerheid nog een bloedonderzoek uitvoeren op maandag. Hij wil mijn cholesterol meten en mijn bnp waardes in het bloed. Hier heb ik dan woensdag de uitslag van. Ben zelf stiekem op zoek gegaan naar alternatieve geneeswijze. Hiermee kwam ik uit op co enzym q10 capsules. Deze gehaald kan ook prima icm mijn andere medicatie, hopen dat dit iets helpt.
    Ook goed nieuws, mag aankomende vrijdag kijken naar mijn nieuwe huisje, eens zien of een beetje afleiding helpt. En hoop inderdaad ook dat ze de catheterisatie gaan doen bij mij. Wachttijd daarvoor is alleen wel lang geloof ik.

    Hartelijk bedankt voor de reacties.

    Mvg, ramon

    #89248 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Hee,

    Weer met de huisarts gesproken. Hij wil voor de zekerheid nog een bloedonderzoek uitvoeren op maandag. Hij wil mijn cholesterol meten en mijn bnp waardes in het bloed. Hier heb ik dan woensdag de uitslag van. Ben zelf stiekem op zoek gegaan naar alternatieve geneeswijze. Hiermee kwam ik uit op co enzym q10 capsules. Deze gehaald kan ook prima icm mijn andere medicatie, hopen dat dit iets helpt.
    Ook goed nieuws, mag aankomende vrijdag kijken naar mijn nieuwe huisje, eens zien of een beetje afleiding helpt. En hoop inderdaad ook dat ze de catheterisatie gaan doen bij mij. Wachttijd daarvoor is alleen wel lang geloof ik.

    Hartelijk bedankt voor de reacties.

    Mvg, ramon

    #89250 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hallo,

    gister bij de spoedpost geweest, dit ivm klamme bleke gelaatskleur steken op borst en linkerschouder, drukkend gevoel op de borstkas naar adem moeten happen, tintelingen in linker pink ringvinger en middelvinger. daarna onderweg naar het ziekenhuis geen gevoel meer in mijn linkerarm en hevige hartbonzen.
    ze hebben mij een nacht opgenomen en nitroglycerine toegediend, mijn rugklachten verdwenen als sneeuw voor de zon, maar jeetje wat krijg je daar een hoofdpijn van zeg.
    uiteraard ook weer meerdere ECG’s gemaakt, waarop enkele ECG’s afwijkingen waren gevonden. mijn hartslag was wel constant, maar niet elke slag was hetzelfde. hier heb ik dus mijn vraagtekens bij??? ook hebben ze weer naar het zuurstofgehalte in mijn bloed gekeken via de vingerklem en die was constant tussen de 97 en 99%. niets mis mee dus.
    ook hebben ze meerdere buisjes bloed afgenomen, waaronder een daarvan het proBNP gehalte was, de uitslag was 5 pg/ml. de verpleegkundige stond hier versteld van te kijken. en dit sluit hartfalen dus uit als het goed is, ofwel een pak van mijn hart ( letterlijk ) haha.
    morgen moet ik nog een keer nuchter bloed laten prikken voor mijn cholesterol, dus zal de uitslag hiervan ook meedelen aan jullie als ik deze binnen heb.
    de verslag doende cardiologe vertelde mij dat ze benieuwd was naar de uitslag van mijn MRI scan die volgt op 15-01-2013, en dat zij zelf het vermoeden had dat het misschien toch iets met mijn kransslagaderen zijn, ze had het over een soort van spasmen??
    volgens haar was dit de avond met het overmatig cocainegebruik ook het geval geweest.
    verder voel ik me geen steek beter dan gister, op de misselijkheid na dan.
    nog steeds pijn tussen mijn schouderbladen en schouderbladen zelf, ook in de onderrug en nek veel last, linkerarm is op dit moment vrijwel niet aanwezig maar ben wel constant benauwd ( druk op de borst ) waardoor ik automatisch meer lucht ga happen.
    heb al wat ademhalingsoefeningen opgezocht op het net dus ga daar nu mee aan de gang. hopen dat dit wat uithaalt.
    wil graag jullie meningen horen over dat ECG, waarop dus wel een constante hartbeweging te zien is maar iedere keer een andere slag. wat zou dit kunnen zijn?? iemand anders hier ervaring mee?

    alvast bedankt,

    mvg, ramon

    #89253 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Ramon.
    Wat een ellende weer, wordt nu wel erg nieuwsgierig wat jij mankeert, maar ik heb wel vaker gehoord van spasmen in de kransslagader, dus het zou kunnen, met Ecg,s heb ik niet zoveel ervaring, maar weet wel dat het momentopnames zijn, dus dat daar wel verschillen in zitten, ik had het er toevallig met mijn broer over, ook hartpatiënt net als ik,
    Ik zei dat mijn hartfilmpje goed was, hij zei, dat zegt niet alles, want morgen kan het weer anders zijn.
    Ik hoop voor je dat ze er nu snel achterkomen, want dit is ook niet prettig leven.
    Wens je veel sterkte en hoor snel weer van je.
    Lieve hartegroet Nesia.

    #89255 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    klopt, de ECG’s zien er iedere keer anders uit. tot nu toe niets levendsbedreigends gevonden gelukkig.
    had trouwens de mazzel dat gister een vriendin mij vergezelde onderweg naar het ziekenhuis, zij schrok zich het apenlazerus hoe ik eraan toe was. het leukste van alles was dat ik de afspraak op de spoedpost had om 22:45, natuurlijk waren wij netjes aanwezig.
    hevig zwetend in de wachtkamer met steken in de borst en een bijna gevoelloze linkerarm, uiteindelijk voelde ik het weer wegtrekken, dit was tegen 11 uur. om 15 over 11 ben ik opgehaald uit de wachtruimte ( toen de aanval al voorbij was ) en ik er redelijk normaal uitzag. dus de dienstdoende dokter die mij moest helpen belde mijn verhaal door naar de cardioloog op de spoedpost met de mededeling dat ze mij er helemaal niet bleek of klam uit vond zien. dit schoot bij mij even in het verkeerde keelgat, dit omdat ik een half uur telaat was opgehaald en de aanval net gestaakt was. wat een onzin. ik kon praten als brugman maar volgens de arts moest zij uitgaan van wat ze zag.
    uiteindelijk ben ik toch opgehaald door een cardioloog en opgenomen voor observatie.
    wat ik in mijn vorige verhaal vergeten was te vertellen is dat ze mijn temperatuur ook nog hadden opgemeten, en dit was 37,9 net aan geen koorts dus. dit was ongeveer 1 a 1 1/2 uur na de aanval opgemeten.
    bovendien heeft de nitrospray wel degelijk effect gehad bij mij, mijn rugklachten verdwenen na 3 sprays onder de tong bijna volledig. dit was helaas voor korte duur natuurlijk.
    zou het kunnen zijn dat ik dus ook een soort koortsaanval heb gehad, ik ben er heilig van overtuigd dat ik echt iets met mijn hart en/of bloedvaten heb.

    hoop dus eigenlijk op een katheterisatie, misschien dat ze zo mijn problemen kunnen oplossen.

    mvg, ramon

    #89257 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Ramon.
    Ik vind dat je moet proberen om je te laten katheteriseren, je hebt toch behoefte aan een beetje zekerheid, dit kan zo toch ook niet, probeer ze ervan te overtuigen dat je het graag wil om zekerheid te krijgen, dat het wel of niet je hart is.
    Groetjes Nesia.

    #89261 Reageer

    Hoi Ramon,

    Op een MRI kunnen ze echt heel veel zien. Ook je kransslagaders. Ik mocht die van mijn hart ook zien en die plaatjes (plakjes) zijn echt heel duidelijk. Ik hoop dat e.e.a. duidelijkheid voor je zal verschaffen. Je laat niet voor je lol met een katheter in je lijf porren als het niets extra oplevert.

    Weet je trouwens zeker dat je geen hyperventilatieaanval had? Wat jij beschrijft heb ik ook wel eens gehad en toen bleek het hyperventilatie. Ook probnp en alles gemeten, bleek in orde. Het voelt inderdaad echt heel eng maar in werkelijkheid is er niets ergs. Metoprolol slaat je hart zo doorheen als je in paniek bent. Dus niet raar als je daarmee een hartslag van 120 hebt…. ik spreek uit ervaring. Vooral na het innemen van cocaïne (of een andere upper).

    Succes!

    Zomaar

    #89262 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Hee,

    Bedankt voor je reactie, nee het is geen hyperventilatie aanval geweest. Hier ben ik op onderzocht en bleek geen hyperventilatie zowel als chronische hyperventilatie te heben. Die hartslag van 120 is het engste nog niet eens, het lijkt wel alsof er op dat moment een sneltrein door je hoofd en lichaam heen sjeest. Je bent overal van bewust, net alsof je een zware adrenalinestoot krijgt alleen dan met steken in de borst etc. Maar op de MRI van het hart zijn dus ook vernauwingen etc te zien? Dit zou echt top zijn. Ben trouwens overgestapt van huisarts en heb hem uitgelegd dat ik als 21 jarige serieus behandeld wil worden, en dat alles aan mijn hart onderzocht moet worden ivm het drugsverleden. Dit begreep hij, en kwam zelf al meteen met de katheterisatie, hier zou een eventuele shunt mee gevonden kunnen worden. Maarja, die troef heb ik dan nog achter de hand als de MRI niets uitsluit.

    Hoor graag van jullie,

    Mvg, ramon.

    #89263 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    PS: de drugs behoren tot het verleden, ben al bijna 1 jaar clean. Ben sinds begin 2013 ook gestopt met roken. Heb mijn hele voedingspatroon omgegooid. Dus minder verzadigde vetten meer groente fruit en vis etc. Alcohol consumptie is ook nihil. Gebeurt misschien 1 keer per 1 a 2 maanden met mate.

    Mvg, ramon

    #89264 Reageer

    Hey,

    Ik weet bijna zeker dat ze het op de MRI kunnen zien wanneer er iets met je kransslagaders is. Het zijn echt hele gedetailleerde beelden. Als je er een beetje op zoekt met google vind je dat ook terug.

    Tja dat verleden wat jij hebt, is natuurlijk ongunstig. Maar wat heeft het nu nog voor zin om je daar druk over te maken. Ik heb er vroeger ook op losgefeest met van alles en nog wat. Of dat de oorzaak van mijn hartproblemen is geweest is nog altijd onduidelijk. Het heeft in ieder geval geen positieve invloed gehad. Toch is nooit aangetoond dat dat de hoofdoorzaak was. Dat cocaïne gif is voor je hartspier is heel bekend. Als ik het nu nog neem heb ik meteen minstens een dag een ritmestoornis te pakken. Wat fijn is om te weten is dat jonge harten veel flexibeler zijn en dat je wanneer je gezonder gaat leven de aandoening ook weer omkeerbaar lijkt te worden. Zo lijkt het bij mij wel te gaan.

    Ik kan je gelijk geven dat je goed voor jezelf op moet komen als je een jonge hartpatiënt bent. Mijn ervaring met sommige cardiologen is dat ze je maar lastig vinden en dat ze denken dat er toch niks aan de hand kan zijn omdat je zo jong bent. Ik heb veel verschillende diagnoses gehad. Maar ik ben altijd kritisch gebleven en heb de juiste onderzoeken afgedwongen en nu weet ik precies wat er wel en niet mis is.

    Succes!!

    Zomaar

    #89265 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    PS: de drugs behoren tot het verleden, ben al bijna 1 jaar clean. Ben sinds begin 2013 ook gestopt met roken. Heb mijn hele voedingspatroon omgegooid. Dus minder verzadigde vetten meer groente fruit en vis etc. Alcohol consumptie is ook nihil. Gebeurt misschien 1 keer per 1 a 2 maanden met mate.

    Mvg, ramon

    #89266 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Hallo,

    Nog een vraagje, die MRI word dat tegelijk gemaakt met een MRA. Want een MRA is voor de aderen. En een MRI is voor het hart.

    Alvast bedankt,

    Mvg, ramon

    #89267 Reageer
    zomaar
    Gast

    Dat zou ik voor de zekerheid even navragen aan de cardioloog die het onderzoek heeft aangevraagd of de medewerker die de MRI scan gaat maken. Wat ik nog wel weet is dat ze toen bij mij wel een contrastvloeistof hebben ingespoten. Dat was wel om de bloedstromen in kaart te brengen en de pompfunctie van de linkerkamer te bepalen. Dus het zou kunnen dat er een combinatie van deze onderzoeken kan plaatsvinden. Ik geloof dat men wel hetzelfde apparaat gebruikt. Op de kamer stond ook mri/mra, weet ik nog.

    Ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

    Groeten,

    Zomaar

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 162)
Reageer op: lichamelijke klachten
Je informatie: