default-header

Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

#82576
Anoniem
Inactief

Dat had ik al gezien. Daar doelde ik ook op.

Ik geloof er ook niet zo in dat cafés over de kop gaan door het rookverbod.
Sowieso snap ik al niet hoe sommige cafés het hoofd boven water kunnen houden als je ziet hoe weinig volk daar altijd zit. Door de week hooguit een man of 6, wisselend gedurende de dag. In het weekend 20 personen of zo? ’s Avonds en vooral om te darten of biljarten. Die drinken al niet zoveel.

Uit navraag blijkt dan dat de uitbater vaak in de WAO zit en op therapeutische basis de kroeg runt, die eigendom is van de brouwerij. Dan maakt het niet uit of er veel of weinig mensen zijn, je eet toch wel.

Grotere drukkere kroegen, wel in eigendom, waar nu schijnbaar de klanten wegblijven, hadden vaak al te maken met een teruglopende klandizie. Dit omdat het leven gewoon steeds duurder wordt en het kroegbezoek het eerste is waar op bezuinigd wordt.
Het niet mogen roken is voor deze mensen dan inderdaad het duwtje om dan maar niet meer naar de kroeg te gaan.

Tja, persoonlijk vind ik thuis gourmetten of wokken net zo leuk en gezellig als in een restaurant en het scheelt me echt zo’n 150 euro per keer. Ik maak zelf uit wat ik op tafel zet, welke wijn enz…. en er wordt niet gerookt.
Ook aan de bar hangen vind ik minder leuk dan met een wijntje op de bank lekker wat kletsen. En de reden voor mij ligt em vooral in de prijzen. Als ik voor een trappistje 3,50 moet betalen, dan is dat omgerekend toch zo’n 8 gulden. Zo duur waren ze destijds toch echt niet. De salarissen zijn echter niet verdubbeld.