default-header

Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

#82499
Melanie
Deelnemer

Oke Lieske dat kan ik waarderen…..

Mijn mening is gewoon dat sinds de invoering veel kasteleins in de problemen zijn gekomen. Hier in Roermond werd er in eerste instantie goed meegewerkt aan het rookverbod. Wij zijn een middelgrote stad met een redelijk klein uitgaansgebied. Ik heb ( ook sinds ik meedoe aan deze discussie ) met een aantal kasteleins gesproken en die gaven stuk voor stuk aan de economische gevolgen ( bijna ) niet te kunnen dragen. vandaar dat er vele zijn die het roken toestaan om hun broodwinning te kunnen veiligstellen. Het is inderdaad sindsdien weer een stuk drukker ( en gezelliger ).

Ik heb ook eerder in mijn posts gepleit voor een verdeling : Wanneer er echt behoefte is aan rookvrij uitgaan waarom niet bijv een aantal kroegen subsidieren zodat de kasteleins tegenmoet worden gekomen? Dan is toch iedereen blij.

Waar het begin van de discussie om draaide is dat de staat mensen dus oplegt om niet te roken. En kan dat wel?

Ik ben het met je eens roken is slecht en ik vind voorstanders niet egoistisch omdat ze “voor” zijn maar wel omdat ik het vaak een beetje kort door de bocht vind. Ik begrijp dat jij de standpunten inneemt die je hebt vanuit jezelf : Jij hebt er last van. Ik probeer enkel aan te geven dat het ook breder bekeken moet worden namelijk de verstrekkende gevolgen die voornamelijk in het uitgaansleven te merken zijn.

Wanneer dan over de noodlijdende kasteleins wordt gezegd eigen schuld dikke bult is dat voor mij een dieptepunt in deze duscussie.

Nogmaals mij maakt het om mij niks uit want ik rook niet meer ( holladieeee 😛 😛 😛 😛 )

Maar leuk dat je er even naar informeert. Het gaat op zich wel goed alleen merk ik wel dat de keren dat ik zin krijg in een sigaret vele malen sterker is en ik dus ook echt mn best moet doen om niet te zwichten. En met n glaasje alcohol op gaat dat dus ook bijna niet. Ik kreeg laatst foto’s doorgestuurd waar ik tot mn grote verbazing met een sigaret op sta. Erg vreem om zo met jezelf en je eigen falen geconfronteerd te worden. Maar ja het is de waarheid en die mag gezegd worden!