default-header

Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

#82406
Jan van Overveld
Deelnemer

Oh ja, was ik zonet nog even vergeten te vermelden. 8 jaar geleden stopte ik met roken. Vanaf mijn 14e jaar had ik een behoorlijk aantal sigaretten en pakjes shag opgestookt. Ik rookte op het laatst 1 pakje echte Caballero’s per dag en daarbij nog een half pakje shag dagelijks. Ik moest stoppen want er waren van allerlei alarbellen afgegaan waardoor ik plotsklaps op de intensive care lag. De schade viel alleszind mee, maar ik moest stoppen met roken. Erger nog: ik durfde ook niet meer te roken. Want je gezondheid is het allerbelangrijkste en dus kostbaarste wat je hebt. Ik stopte dan ook onmiddellijk. Maar ik had mij altijd geergerd aan mensen die vroeger gerookt hadden en er niet meer tegen konden. Daar moest ik na 1 jaar stoppen op terugkomen, want het werd met de dag erger. De rook begon voor mij echt te stinken. De rokers ook. Het werd erger en tegenwoordig kan ik er absoluut niet meer tegen. De stank valt mee, maar ik word er hartstikke benauwd/kortademig van. Ik zou het zelf nooit geloofd hebben als ik niet gestopt was. Maar het is echt zo. Volgens de dokter zou dat bij mij net ietsje erger kunnen zijn dan bij anderen, want ik had vroeger astmatische bronchitus. Maar volgens dezelfde dokter heeft iedere stevige roker die stopt, na een aantal jaren hier ook last van. De een iets meer of minder dan de ander. Dus laten we vooral hard voor onszelf zijn en niet onze nakomers met ditzelfde probleem opzadelen: wees sterk en slim en ondersteun het rookverbod.