default-header

Reageer op: Waarschuwing voor een bijwerking van amiodaron

Home Forums Medicijnen Waarschuwing voor een bijwerking van amiodaron Reageer op: Waarschuwing voor een bijwerking van amiodaron

#134446
Dirkjankann
Deelnemer

Onlangs kreeg ik Amiodaron voorgeschreven, met een begindosering van 3 tabletten per dag gedurende 1 week, gevolgd door 2 doseringen in de 2e week en m.i.v. de 3e week 1x per dag.
Al na 2 dagen voelde ik mij steeds zieker worden. Slapeloosheid (elke nacht om plm. 2 uur klaarwakker), hoofdpijn, draaierigheid en een misselijk gevoel bepaalden mijn leven. Een groot deel van de dag lag ik op bed, totaal uitgeput en doodziek. Het enige pluspunt van dit middel is dat het je hartslag keurig in toom houdt. Verder is het puur vergif en een blijvende aanslag op je gezondheid.
Gelukkig mocht ik na 5 dagen stoppen met dit vreselijke gif en na 4 dagen voelde ik me elke dag weer wat beter. Het duurt erg lang totdat dit middel uit je lichaam verdwenen is. Gelukkig gebruikte ik het nog maar 5 dagen.
Mijn advies: begin er niet aan, als het echt niet anders kan en kies voor een (extra) ablatie (indien mogelijk), al dan niet met een andere medicatie. In mijn geval Verapamil Retard 120 mg per dag.
Dirk-Jan Kann