default-header

Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

Home Forums Even voorstellen Sluiten PFO – ervaringen Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

#132128
Marcel van der Sluijs
Gast

Ook ik vond dit topic, nadat ik vandaag wat hartkloppingen merkte na mijn recente PFO sluiting (eind november 2023).

Nu 3 weken onderweg en afgelopen 3 weken voelde ik me fantastisch. Ik had ook echt meer energie had ik het idee, zou dat komen door de opgeloste ‘lekkage’ ?
In afgelopen maanden ben ik ook 11+ kg afgevallen; dat zal er ook mee te maken hebben.

Afgelopen weken waren op andere vlakken wel erg stressvol en emotioneel en daarmee was ik wat bang voor de ingreep & het herstel ervan. Valt allemaal reuze mee, zeker de ingreep op zichzelf is een echte onterechte ‘bangmaker’.

Op 18 jarige leeftijd (2008) geconfronteerd met 2 infarcten, waarbij toen ook het PFO al is ontdekt. Daar werd destijds alleen naar gekeken, nog niets mee gedaan.
Heel het leven opgebouwd en eigenlijk niet meer bij stilgestaan de laatste jaren. Plotsklaps word ik ’s ochtends wakker en merk ik dat het foute boel is. Weer een infarct. Gelukkig wederom met lichte verschijnselen die na 2-3 dagen wegtrokken.

Alles tot zover al heftig genoeg & de PFO sluiting op zichzelf vond ik ook spannend – maar dat is nergens voor nodig.
Nu 3 weken na de ingreep merk ik dat het ‘niet lekker voelt’ –> ik denk hartkloppingen (?), zweten, kortademig, dat voelt wel even spannend maar als ik alles zo lees hoort dat erbij 🙂