default-header

Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

Home Forums Even voorstellen Sluiten PFO – ervaringen Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

#130431
Vincent
Gast

In september 2022 heb ik op 44 jarige leeftijd een herseninfarct gehad. Ik heb geen coronavaccin gehad. Ook hier na een reeks aan onderzoeken, conclusie PFO. Gezien leeftijd en geen andere medische afwijkingen is besloten om PFO dicht te maken. Ik heb enorm getwijfeld, mijn vrouw heeft mij overgehaald. Zij was op deze site terecht gekomen en gesterkt door de verhalen, had zij er vertrouwen in. In januari is PFO gesloten in Leiden, er is maar 1 arts in Leiden die deze operatie kon uitvoeren. De operatie wordt afgedaan als iets eenvoudigs. Bij deze operatie is het echter ernstig mis gegaan. Een complicatie die in nog geen 1% van de gevallen voorkomt, heeft mij getroffen. Een harttamponade, mijn hart is geraakt tijdens de operatie en hartzak is zich gaan vullen met bloed. Hele pijnlijke en nare ervaring. Letterlijk gaat het leven aan je voorbij. De pijn was zo heftig dat ik mijn kies die nacht kapot heb gekauwd. Maanden revalidatie ondergaan. Als gevolg van de operatie heb ik een hartritmestoornis die helaas niet meer weg gaat. Fysieke controle na 6 maanden, echo waaruit blijkt dat de PFO sluiting succesvol is geweest. Huidig beleid Leiden is levenslang slikken bloedverdunner en cholesterolmedicatie, onbegrijpelijk dat dit per ziekenhuis verschilt. Als ik het over kon doen, had ik de operatie nooit gedaan. Met het slikken van medicatie verminder je reeds het risico en dan had ik nu geen hartritmestoornissen.