default-header

Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

Home Forums Even voorstellen Sluiten PFO – ervaringen Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

#129682
Jan
Gast

Hoi,

ik ook op 44-jarige leeftijd, midden in corona crisis 2020, na 2 inentingen, een klein infarct gedaan op de oogzenuw. Ermee opgestaan na de avond voorzien zware inspanning geleverd te hebben.
Spieraansturing van mijn rechteroog was gestoord, met dubbelzicht en uiteraard zware evenwichtsstoringen tot gevolg. Na enkele dagen gelukkig verbetering maar toch enkele weken geduurd tot de klachten grotendeels weg waren.
Ook een PFO vastgesteld en maar meteen beslist om het te laten sluiten. De nadelen en risico’s zouden niet opwegen tegen de voordelen.
Zonder veel op te zoeken parapluutje laten steken en de eerste week ging alles ok. Daarna ritmestoornissen gekregen. Van onschuldige extrasystolen tot voorkamerfibrillatie wat uiteraard veel ernstiger is. Daar kreeg ik dan weer medicatie voor en iets zorgde ervoor dat ik me ellendig en vermoeid voelde. Vrij snel gestopt met statines wat al verbetering bracht, maar het is toch voornamelijk de betablocker en aritmica waardoor ik me slecht voelde.
Na een jaar begon alles gelukkig wat op te klaren, maar ondertussen heb ik nog heel wat klachten.. Hyperventilatiesyndroom, cervicogene duizeligheid,.. dingen die constant voor duizeligheid en ongemak kunnen zorgen.
Geen idee wat hiervan de oorzaak is.. corona, de vaccins, het infarct, de PFO sluiting.
Ik heb ook een computerjob, maar dat doet er geen goed aan. Ik voel dat ik me beter voel bij lichamelijke activiteit, dus probeer dat zo vaak mogelijk te doen.

Ik ben waarschijnlijk een grote uitzondering, maar weet niet of ik de ingreep opnieuw zou laten doen.