default-header

Reageer op: Ventriculaire extrasystolen

Home Forums Ritmestoornissen Ventriculaire extrasystolen Reageer op: Ventriculaire extrasystolen

#128073
Johan
Gast

Hoi allemaal,

Even een berichtje van mij. Ik ben bekend met Afib en ES (Extra Systolen). Op mijn 14de jaar voelde ik mijn eerste overslag. Dacht dat het een incident was. Helaas, na die eerste overslag volgden er meer. Ik raakte daardoor zo in paniek dan mijn hartslag omhoog ging naar 200 slagen p/m. Uiteindelijk ging dit vanzelf weer over en is het een hele tijd weggebleven. Ik sportte volop en had nergens last van tot ik in 2013 een aanval kreeg van BF. Na een cardioversie was het ritme weer normaal. De BF volgde elkaar steeds vaker op. De trigger was voor ES. Vorig jaar een Cryoablatie gehad. Deze was goed verlopen maar bleef last houden van ES. af en toe heb ik aanvallen die de hele dag aanhouden of uit het niets s’nachts komen. Slapen doe ik hierdoor erg slecht. Soms heb ik aanvallen van 30 overslagen p/m. Nou dan ben je echt afgebrand als het over is. 2 weken terug kreeg ik weer BF getriggerd door ES. Daar lag ik dan weer in het ziekenhuis voor een Cardioversie.

Nee ik ben er nog lang niet. Waarschijnlijk mag ik voor een 2de ablatie naar het LUMC. Liever niet maar zo is geen leven. Alle plezier is bij mij weg en heb er soms geen zin meer in. Vandaag ook weer een aanval die nu bij het schrijven van dit bericht vrolijk doorgaat.