default-header

Reageer op: Ritmestoornis en de anticonceptiepil!!

Home Forums Ritmestoornissen Ritmestoornis en de anticonceptiepil!! Reageer op: Ritmestoornis en de anticonceptiepil!!

#124304
Isabel
Gast

Hallo!
Ik heb een soortgelijk probleem.ik zal het even schetsen.
Ik heb op mijn 21jarige leeftijd de diagnose Wolff parkinson white gekregen. Dit na een hartritmestoornisbui die tot 240 slagen per minuut ging… 1u lang was het afzien en pijn op de borst hebben…
Toen ben ik naar het hartcatheterisatielab gebracht en hebben ze in de hartspier litteken weefsel gebrand om de hartslag te vertragen.. ook zagen ze een 2de ( valse) Av knoop. Dus mijn hart speelde ping ping met de 2 av knopen naar mijn sinusknoop. Deze is dan ook op zijn beurt weggebrand. Nu ik nam vanaf mijn 16de de pil.. tot nu dit jaar ( 30j oud ben ik nu) ..ik liet een spiraal steken ( myrena) nu merk ik dat ik bradycard ben tot 50sl/min. En in de avond de neiging heb tot flauwvallen… overdag kan mijn hartslag nog wel es tot 105 oplopen bij inspanning.. maar heb nog nooit zo laag als 50 gezeten.. ik neem nu 1/2 van mijn effectieve dosis bisobrolol. ( 10mg) en hoop dat ik ooit kan stoppen met die pillen.. want ik hebbeen kinderwens.. en mag geen bètablokkers nemen als ik zwanger zou zijn… door jullie berichtjes te lezen ben ik overtuigd dat mijn gevoel misschien wel es kan kloppen. Binnenkort bij de cardioloog zien binnen te geraken !! Thx