default-header

Reageer op: 6 weken na reparatie hartkleppen -> zo moe en snel duizelig.

Home Forums Hartkleppen 6 weken na reparatie hartkleppen -> zo moe en snel duizelig. Reageer op: 6 weken na reparatie hartkleppen -> zo moe en snel duizelig.

#124130
Gerard Dijkstra
Gast

Ik ben een man van 69 jaar en ben op 6 nov. 2022 geopereerd waarbij ik een nieuwe aortaklep kreeg. Tevens vond er een ablatie plaats en werd het linker hartoor verwijderd. Eerder had ik ritmestoornissen maar deze waren niet hinderlijk. De aortaklep bleek te lekken en in een half jaar tijd bleek de lekkage erger te zijn geworden. Dit was de reden om te opereren volgens het MCL hartteam. 5 Dagen na de operatie werden de draden van de eventuele tijdelijke pacemaker verwijderd wat een bloeding in het hartzakje veroorzaakte, een zgn. late tamponade. Op het nippertje werd dit ontdekt (met dank aan mijn vriendin) en er volgde op 13/11 een spoedoperatie. Het hele zaakje moest weer open en er volgde weer 9 dagen extra ziekenhuis.
Sinds het ontslag uit het ziekenhuis op 22/11 heb ik last van duizelingen waarbij ik bij de hevige duizelingen ook dubbel zie. Dit gebeurt gemiddeld 1 x per dag. Hierdoor durf ik niet meer auto te rijden of te fietsen.
Ik heb de bloeddruk gemeten tijden zo’n aanval en deze is goed. De aanvallen van duizeligheid duren trouwens maar kort, enkele minuten.
De dosering metoprolol is verlaagd van 200 (wat al hoog is) naar 100 mg, de digoxine is vervallen maar dit heeft allemaal geen effect. Blijft de spironolacton misschien is dat de boosdoener.
Herkend iemand het bovenstaande of weet iemand wat de oorzaak en/of oplossing is? Ik ben nu 7 weken na de operatie(s) en ben de duizelingen wel goed zat.