default-header

Reageer op: Wie heeft er ervaring met een openhart operatie in OLVG in Amsterdam?

Home Forums OLVG Amsterdam Wie heeft er ervaring met een openhart operatie in OLVG in Amsterdam? Reageer op: Wie heeft er ervaring met een openhart operatie in OLVG in Amsterdam?

#122035
Gringo
Gast

Geboren met een tweebladerige Aortaklep, was na 58 jaar versleten en tevens mijn Aortawortel was te breed geworden en was aan vervanging toe.
Ik kon niet meer sporten, had last van kortademigheid, (duizelig) operatie was nodig.
Was heel spannend zo voor de operatie niet wetend wat precies komen gaat. OLVG voelde voor mij wel veilig aangezien ik als 15 jarige een hartkatheterisatie hier had ondergaan.
Na de operatie op de IC is even niet prettig tot de beademingsslang uit je keel mag. Volgende ochtend al naar de zaal. Verpleging en verzorging was prima. Kon na 3 dagen al douchen en rondlopen. totaal 8 dagen in ziekenhuis geweest. Perfecte wondgenezing.
Recovery thuis: wandelingetjes maken, overdag tukkie doen. proberen weer actief te worden. Revalidatie was leuk met andere lotgenoten. Kon na 6 weken weer werken.
Nu 4 jaar later nergens last van. Mechanische klep veroorzaakt geluid maar het went. Ik kan weer sporten, nergens last van.
Grote dank aan mijn huisarts die tijdig de noodzaak van een operatie inzag, en het professionele personeel van het OLVG.