Hallo iedereen!
Graag meld ik mij aan bij dit forum. Door ervaringen in het verleden en actuele thema’s wil ik mij toch verdiepen in de problematiek van het hart. In de familie zit een hoge bloeddruk en een hoog cholesterol. Hier zijn helaas al wat slachtoffers door gevallen zoals mijn vader op 51 jarige leeftijd.
Nu zit ik ook met een aantal vragen. Mijn bloeddruk is hoog. Veel te hoog. Mijn onderdruk zit gemiddeld rond de 116 en bovendruk ergens boven de 150. Ik ben 35 jaar en heb een laag cholesterol.
Maar het gekke is dat bij twee keer meten van de tientallen keren, de bloeddruk goed was. Dus mijn vraag is, kan dat? Als je een structureel te hoge bloeddruk hebt dat je dan soms wel een goede bloeddruk hebt? Of is er dan sprake van een witte boorden bloedruk?
Ik moet er wat mee doen. Dat weet ik. Maar ik weet niet hoe serieus ik het moet nemen. Er is namelijk een aantal jaren geleden een echo gemaakt en hier waren geen gekke dingen te zien.
Maar de laatste tijd heb ik soms blauwe lippen en een wat draaierig gevoel. Ook slaat mijn hart soms wat op hol en slaat hij over. Heel irritant. Ook heb ik sinds een aantal maanden pijn in mijn rug met uitstraling naar mijn arm en ribben.
Ik ren liever niet weer naar de dokter om vervolgens te horen dat “als ik dat wil dat dan maar even gedaan moet worden”. Ik wil geen hypochonder worden. Ik hoor maar vaak genoeg dat mensen die ermee te maken hebben gehad dezelfde klachten krijgen. En ik wil geen paniek veroorzaken.
Dus… te gek dat dit forum er is! Iemand die mij tips kan geven?
Bedankt!!!!!