default-header

Syndroom van Roemheld

Home Forums Ritmestoornissen Syndroom van Roemheld

  • Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 maanden geleden door Jan.
10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #130738 Reageer
    Rob
    Gast

    Ik heb al heel lang last ritmestoornissen.
    Ik heb ook medicijnen hiervoor (verapermil)
    Maar ik meer last na het eten. Toen ik las over dit syndroom. Het past precies wat ik voel.
    Heb dit ook gemeld aan mijn huisarts en die zegt dit geen officiële diagnose is. Ik vind dat wel vreemd.

    #132281 Reageer
    Natasja
    Gast

    Hoi,
    Mag ik vragen met welk medicijn bij het eten je begonnen bent en of dit ook helpt?
    Ik heb ook al tijden last van overslagen. Met een holterkastje gelopen en van de huisarts gehoord dat het onschuldige overslagen zijn. Nu heb ik pas een week ziek op bed gelegen, weinig gegeten en ook weinig overslagen. Nu eet ik weer normaal en nemen de overslagen weer toe.
    Ik ben benieuwd
    Gr. Natasja

    #132262 Reageer
    Ellen
    Gast

    Ik weet niet of ik Roemheld heb, maar ik loop al jaren met bepaalde klachten. Een krampachtig, heel vermoeid gevoel in de borstkas, ik kan het moeilijk omschrijven. Het is het gevoel dat als je uitademt, en je houdt dit net zolang vast tot het ongemakkelijk wordt. Dat gevoel. Het is er vaak, het trekt ook weer weg en een paar uur later kan het er weer zijn. Het is niet pijnlijk maar ik maak me wel zorgen. Een hartonderzoek heeft niks uitgewezen. Ik kan nergens terugvinden op internet wat het zou kunnen zijn. Heeft iemand een idee? Ik ben 56 jaar, dacht eerst aan de overgang maar kan dit ook niet terugvinden. Groetjes Ellen

    #132644 Reageer
    Manon
    Gast

    Ik herken mij zeer in de symptomen van dit syndroom. Ik ben 28 jaar. Zo lang ik me kan herinneren heb ik al gevoelige darmen, met meer wind en kramp dan anderen. Afgelopen jaren is dit veel erger geworden, ik krijg de lucht er minder goed uit. In een ander forum lees ik dat veel mensen hooggevoelig zijn en last hebben van trauma’s of op een andere manier ook mentaal kwetsbaar zijn.
    Het laatste jaar is een ramp geweest, met alle bovenstaande symptomen, waaronder ook de warmtebevliegingen en de duizeligheid en veel angstklachten (zelfs paniekaanvallen). Maar nu ik beter begrijp wat het is (en het wordt niet erger) kan ik mijn angst redelijk goed loslaten! En zijn de duizeligheid en warmte ook verdwenen. De hartoverslagen komen nog geregeld voor, inderdaad vooral na zwaar tafelen of te veel koffie.
    Ik denk zeker dat verkeerd ademen (lucht inslikken) bijdraagt aan ons probleem, een ademtherapeut kan daarbij helpen. Daarnaast is een gebalanceerd dieet en genoeg bewegen + stress zoveel mogelijk vermijden (Genoeg tijd nemen voor jezelf!) erg belangrijk voor mij. Als laatste merk ik dat een goede houding al veel oplost! Zoek de rek in je bovenrug en nek en probeer je buik en onderrug zoveel mogelijk te ontspannen.

    #132647 Reageer
    Rafiq
    Gast

    Ik heb dezelfde klachten en kan niet op mijn linker of rechter zij slapen dan slaat mijn hart slag over en geen cardioloog die het toegeeft.

    Ik ben radeloos en weet niet wat ik moet doen. Heb je tips voor mij aub ?

    #132715 Reageer
    Els
    Gast

    Hallo ik heb precies wat er op het lijstje staat van de syndromen van Roemheld,hartkloppingen,spierkrampen,erg duizelig,slaapproblemen,en overslaan van hart wat lang kan aanhouden.Met als gevolg Paniek.ook een keer in het ziekenhuis terecht gekomen.zoals ze zeiden een drijgend infarct.week erin gelegen aders waren schoon.onder controle bij cardioloog .je blijft toch bezorgd hier over.opgezette buik en maag.

    #132796 Reageer
    Wilma
    Gast

    Hallo lotgenoten, ik heb al een aantal jaren last van wat ik vermoed Roemheld syndroom. De ellende begint elke avond in rust, borrelende buik, veel boeren, hartbonken, snelle hartslag en af en toe ritmestoornissen. Heb al twee maal onderzoeken gehad voor hart, maag, slokdarm en andere organen. Niks gevonden. Allemaal heel beangstigend. Soms denk ik dat ik een hartaanval krijg, pijn tussen de schouders, ribben, ook al twee keer op de hartbewaking gelegen. Ook last van opvliegers, slecht slapen, inmiddels ook piep in oren. Overdag beperken de klachten zich tot het gevoel flauw te vallen en veel boeren, klink als een dinosaurus onderhand. Gewoon niet normaal meer. Nu overweeg ik om een strikt dieet te volgen om bepaalde voedingsmiddelen tijdelijk te elimineren, zoals het AIP dieet. Eigenlijk durf ik al niet meer veel te eten, vaak alleen soep ‘s avonds. Merk wel dat ik daar beter op reageer. Zou het toch een verband zijn met slecht werkende darmen of zo? Iemand ervaring? Er moet toch een oplossing zijn! Artsen ontkennen of doen alsof ze nog nooit van Roemheld hebben gehoord.

    #133225 Reageer
    kees
    Gast

    Beste allemaal.

    Ik herken wel wat hier, ik heb ook maagklachten, althans ongemak gevoel, erg winderig ook soms, ik heb ook ritmestoornissen, en
    dit zijn extra hartslagen, maar ook erg veel gevoel van spiertjes die springen in de borstkas, ik heb ook klachten op de borst
    maar zijn spanning gerelativeerd, stress speelt een rol.

    Ik heb soms lange tijd van continu gespring in de borst, en ik heb dan ook extra slagen, die voelen als getik.

    Ben bij de cardioloog geweest en alles was goed, heb de gehele rataplan gehad, fiets, echo, holter, geen zuurstof tekort
    alles was goed, kon geen kwaad, vervelend was het wel.. IK heb trouwens ook Lyme gehad, langere tijd voordat ik het ontdekte
    en is behandeld. Of het weg is weet ik niet zo.

    Wat opvalt is dat als ik trap oploop de extra slagen weer even bovenkomen, en dan weer verdwijnen, bij wandelen, (meer dan
    een uur flink) geen probleem, de rust in de natuur waar ik dan even lekker zit werkt ook. Langer achter de pc zitten geeft
    trouwens ook overslagen, soms, niet veel, maar ik merk wel het ongemak, beetje doorzitten doe ik, wellicht eens veranderen
    zoals een goede stoel met beensteunen.

    Nu ik dit lees kan het zomaar zijn dat het middenrif het probleem is, en ook van de maag, ik kan wel gewoon normaal eten
    trouwens. De galsteen opmerking hier is ook een tip, mijn moeder had er een en is geopereerd toen ze nog leefde, 92 geworden..

    Ik ben naar lezen eens bezig geweest met ontspannen, ik heb goede reden om veel spanningen te hebben, was ook dikwijls kwaad
    op mezelf, ik begon met uitrekken van het middenrif en deed ademoefening, ineens was het overslaan weg, en ik voelde echt opluchting
    maar de volgende dag eerst erg goed voelde werd dat weer minder later op de dag.

    Duidelijk is wel, het zit in dit gebied. Met een echt hart probleem kan ik niet fietsen en of lange wandelingen, die helpen juist.

    vrg kees

    #134457 Reageer
    Sonja
    Gast

    Beste, vannacht werd ik plots wakker met een fladderende zeer snelle hartslag en vrij hoge bloeddruk. Ik was bang en reed dus naar spoed. Men zei fibliratie van mijn hart. Ik kreeg bloedverdunner kalmeermiddel en bisoprolol toegediend. Men stuurde mij huiswaarts met xarelto. Ik lees hier zoveel over roemheld. Ik heb al jaren last van maagboeren met steeds de daarbijhorende extrasystolen die mij uitputten. Maar deze keer sloeg mijn hart dus vreselijk op hol. Het klopte niet maar fladderde. De dokter zei dat dit de eerste 72 uren voor bloedklonters kon zorgen dus ik moet medicijnen nemen nu daarvoor. Maar wat als dit gewoon roemheld is. Dan zijn die medicijnen wel nutteloos hé. En eerder gevaarlijk voor bloedingen. Ik denk voeding aanpassen.ik durf xarelto niet tr nemen voor wat ik er allemal over lees

    #134488 Reageer
    Chantal
    Gast

    Sinds december heb ik last van flauwtes, duizelingen, misselijkheid en hartkloppingen/ overslag. Bloedonderzoek was goed, hartfilmpje ook. Doorgestuurd naar een logopedist op verdenking van chronische hyperventilatie maar mijn longarts gelooft hier niet in.
    Ondertussen sterk het gevoel dat ik wel verkeerd adem en ik weet dat ik teveel lucht inslik. Die lucht zit me dwars maar voorheen kreeg ik dan maag/ darmklachten en nu voelt het alsof het blijft hangen in mijn keel… Ik krijg de lucht er niet uit met winden laten want zo diep zit het niet. Boeren kan ik niet. Het geeft heel veel onrust en herken toch wel bepaalde dingen in de verhalen van anderen hier. Zou dit zijn wat ik heb?

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
Reageer op: Reactie #126336 in Syndroom van Roemheld
Je informatie: