default-header

Praat u mee over veilige zorg rondom medicijnen?

Home Forums Oproepen, interviews en enquêtes Praat u mee over veilige zorg rondom medicijnen?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80593 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    We zoeken nog steeds mensen voor een groepsinterview! Schroom niet om te reageren. U krijgt van ons eerst nog een informatiebrief met uitgebreide informatie over het onderzoek. Daarna kunt u beslissen of u mee wilt doen of niet.

    Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) onderzoekt de ervaringen en wensen van ouderen die meerdere ziektes hebben en hierdoor veel verschillende medicijnen gebruiken. Wilt u uw ervaringen met ons delen en vertellen wat u zelf belangrijk vindt om te verbeteren in de zorg rondom uw medicijnen? Dan nodigen wij u uit voor een groepsinterview (samen met 7 tot 9 andere personen) dat gehouden zal worden in februari 2016 in de omgeving van Utrecht.

    We zoeken 65-plussers:
    • met hartfalen of een doorgemaakt hartinfarct;
    • die naast hun hartaandoening nog een andere ziekte hebben;
    • die zeven of meer verschillende medicijnen per dag gebruiken;
    • die eventueel (geen vereiste) in 2015 of 2014 in het ziekenhuis hebben gelegen.

    Hebt u interesse om mee te doen aan het groepsinterview of heeft u nog vragen over het onderzoek? Dan kunt u contact opnemen met Lidwien Lemmens: lidwien.lemmens@rivm.nl of (030)274 4016 (ma-do) of Marjolein Weda: marjolein.weda@rivm.nl of (030)274 4214.

    Uw reiskosten en deelname worden vergoed.

    #93551 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    medicijnen het is een woord maar wat het eigenlijk betekent is voor mij nog altijd een vage vraag vooral de laatste jaren. ik zie er meer een geld kraan in die aan de mensen gemakelijk kan worden verbonden. een voorbeeld  ik heb omleidingen gehad in 2003 krijg pillen van chirug voor geschreven maar na een paar jaar werden ze niet meer verstrekt een ander merk was net zo goed ik meld dat aan chirug en die zecht als ik dat voorschrijv moeten ze dat geven hij belde met apotheek en ik kreeg ze weer dat duurde weer een paar jaar weer het zelfde die niet wel die andere net zo goed weer protest aangekaart en kreeg ze weer alleen moest huisarts er voor tekenen,is dat allemaal raar nu heb ik ze nog steedts en het gaat goed met me. dus ik speel niet mee met dat winst bejag van die apotheres . nu is mijn vrouw aan de buurt ook zij kreeg te horen dat ze een ander merk krijgt in 2017 zij slikt 6 pillen per dag en ook nog spuiten voor de suiker. dan zeg ik maar zo als die nieuwe bijwerkingen vertoen zijn we nog niet klaar met die gasten.  want het is meermaals dat je wat anders krijgt als dat je had en dan steeds het bekende verhaal ja het is een ander doosje maar ook de prijs is anders. want dan is boter ook boter en niet boter van € 2.00 en die van € 0.90 is het zelfde. waarom steeds dat wisselen met producten. je moet de mensen beter maken en niet zieker.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #93551 in Praat u mee over veilige zorg rondom medicijnen?
Je informatie: