default-header

lichamelijke klachten

Home Forums De jongere hartpatiënt lichamelijke klachten

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #89268 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Ok, dan zal ik morgen even naar de afdeling radiologie bellen om te vragen hoe en wat.
    Mag ik trouwens vragen war er bij jou uitgekomen is?

    Mvg, ramon

    #89269 Reageer

    Hoi,

    Ja, dat zou ik doen want zij kunnen je vast vertellen wat voor soort onderzoek er precies is aangevraagd.

    Bij mij was het onderzoek meer een second opinion omdat het ziekenhuis bij mij in de buurt op basis van een echo (goedkoper onderzoek) had vastgesteld dat ik een vorm van hartfalen zou hebben. Ik geloofde dat absoluut niet (ik kon immers gewoon een trap op rennen) en daarom ben ik naar een in mijn ogen deskundiger ziekenhuis gegaan. Toen bleek uit de MRI dat de pompfunctie van de linkerkamer (LVEF) niet rond de 30 maar rond de 50% ligt (vanaf 55% is normaal). Ik was erg blij met de uitkomst.

    Nou nogmaals succes met alles en ik hoop dat de uitslag van de MRI(MRA?) je gerust kan stellen.

    Groeten!

    #89326 Reageer
    daan36
    Deelnemer

    hoi ramon

    het klinkt toch als of je bloedprop hebt in een bloed vaat.
    zelf heb ik ook een hart infarkt gehad en had ook die kwaaltjes en ben gedottert.
    en heb ook suiker ziekte en als je suikerspiegel te hoog is kun je ook rare kwaaltjes krijgen ,neem aan dat ze in het ziekenhuis wel je suiker spiegel,cholostrol,en je bloed druk meten
    gezonder eten en sporten doet echt al een hele hoop

    #89327 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Ramon,

    heb je al onderzoeken gehad of krijg je binnenkort onderzoeken? Hoe gaat het nu met je?
    Ik hoop van je te horen.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89328 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    alweer een tijdje geleden.
    ik heb inderdaad onderzoeken gehad, een mri scan van mijn hart. dit was helaas zonder contrast vloeistof en het welbekende opfokmiddeltje om het hart tijdens inspanning te bekijken. dus heb ik mijn vermoedens dat hier weinig uit gaat komen. ik heb morgenochtend een coloscopie… ben al de hele dag water aan het poepen zegmaar, dit vanwege de laxeermiddelen, wat een vieze bende is dat zeg bahhh!!!
    31ste van deze maand krijg ik de uitslag van de mri scan, ik vermoed dat er niets uit gaat komen en dat er een vervolg scan gemaakt moet worden waarbij contrast vloeistof en het opfokmiddeltje wel van toepassing zijn.

    hoe het nu met me gaat:

    over mijn gezondheid ben ik niet erg te spreken, ik betrap mezelf constant op giga kaakspanning, ook bij het ontwaken al. drukkende pijn op de borst en benauwdheidsklachten nog altijd aanwezig. maar heb nu van mijn nieuwe huisarts nitro spray voor onder de tong gekregen voor noodgevallen. en verrek dit helpt!! desondanks ik hier erge koppijn van krijg verdwijnen de rest van mijn klachten als sneeuw voor de zon.
    misschien toch een bloedprop of een vernauwing in een van mijn aderen?? het begint er wel een beetje op te lijken nu we erachter zijn gekomen dat vaatverwijdende middelen een gunstig effect hebben op mijn lichamelijke gesteldheid. nu alleen de cardioloog nog zien te overtuigen.

    mijn nieuwe huisarts is echt een supertoffe peer!!! mijn complimenten aan Dr. Spetter!!!
    deze meneer dacht meteen met mij mee, en geloofde mij op mijn woord als een echte patient, en niet als een aanstellende jonge bink van 21 die niets kan mankeren.
    deze huisarts is dus ook het gevecht aangegaan met mijn cardioloog waardoor er meerdere onderzoeken los te peuteren zijn.

    al met al gaat het niet goed, maar ook weer niet dramatisch slecht…
    heb nog steeds de wens om een ziekenhuisopname te krijgen zodat er een hele reeks van onderzoeken achtereen kan volgen en ik uitsluitsel kan krijgen. maar ach we wachten de uitslagen wel af.

    ben in ieder geval superblij met mijn nieuwe vriend de huisarts, nogmaals bedankt dokter spetter!!

    dankjewel voor jullie interesse, en de 31ste hou ik jullie weer op de hoogte..

    mvg, ramon

    #89332 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Ramon,

    Ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89335 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Ramon,
    Als die nytrospray helpt lijkt het toch erg op een verstopping in een van de aderen, en het klopt dat je er barstende hoofdpijn van krijgt, maar meesta is dat snel over, als er niet s
    Uitkomt, zou ik toch om een hartcatheterisatie vragen, daar is duidelijk te zien of er een verstopping zit, dat is bij mij ook gebeurd, ik had 2 vernauwingen, er zijn gelijk 2 stents gezet, en het gaat nu echt goed met me, heel veel sterkte.
    Lieve hartegroet Nesia.

    #89336 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Hee,

    Vandaag de coloscopie gehad. Jeetje wat een pijn zeg… En de kleanprep bleghhh!!
    Zag er allemaal goed uit zei de dokter dus ben hier blij mee.
    Morgenvroeg mijn MRI uitslag, ben benieuwd.
    En als er morgen niets uitkomt zal ik zeker om een MRA scan of een catheterisatie vragen. Bedankt voor he advies nesia! Mag ik vragen op welke leeftijd de klachten bij Julie optraden. En welke reden de klachten hebben gehad? Bijvoorbeeld erfelijke aandoeningen drug gebruik?
    Alvast bedankt.

    Mvg, ramon

    #89338 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Ramonik heb vorig jaar een hartinfarct gehad, daardoor herken ik jou klachten, ik had ook die druk op de borst en doorstralen naar de kaken, eerst zeiden ze dat het hyperventilatie was, maar achteraf bleken er toch 2 verstoppingen te zitten wat leidde tot een hartinfarct, ben toen gelijk getathederiseerd, en waren de verstoppingen duidelijk te zien, ze hebben gelijk 2 stents geplaatst, ik heb er weinig van gevoeld, maar ben wel van al die klachten af, dus laat je niet afschepen, want die nytrospray verwijd de aderen en dan gaat het weer even goed, maar als er niets aan gedaan wordt, kan het je dood worden, klinkt hard, ik weet het, maar ik was er ook maar net op tijd, als het langer had geduurd was ik er waarschijnlijk niet meet geweest.
    Veel sterkte en een hartegroet Nrsia.

    #89340 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Hee,

    Net de uitslag gehad van mijn MRI, niets op te zien. Werd onderweg naar huis gebeld door mijn longarts met de mededeling dat hij me door ging verwijzen naar het VU. Dit omdat er een verkeerde scan is gemaakt, deze was in rust en zonder contrastvloeistof. En hij moet bij inspanning en met contrastvloeistof gemaakt worden.
    Mijn longarts is gigantisch kwaad op de cardioloog omdat deze het totaal bij het verkeerde eind heeft.
    Word binnen 3 weken opgeroepen door het VU. Afwachten maar weer.
    Pfff…..

    Mvg, ramon

    #89341 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Ramon,

    het is natuurlijk balen dat je nog niet veel wijzer bent maar ik ben blij voor je dat de longarts je doorverwijst.

    Heel veel sterkte en hopelijk hoor je gauw iets van het VU.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89344 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Hee,

    Ik hoop het ook, en mijn longarts en mijn nieuwe huisarts zijn de enige die mijn klachten serieus oppakken. Is shunting gevaarlijk weet iemand dat? Want mijn hoge rugklachten nemen weer giga toe en ben de hele dag misselijk, niet overgeven etc, maar wel weer gepaard met flink hartbonzen. Als ik mijn hand op mijn borst of buik leg zie je hem overduidelijk met flinke kracht naar boven en beneden bewegen. En ik zie mijn hartslag zonder de hand ook overduidelijk op borst en buik.
    Word hier echt moedeloos van, zelfs mijn ziektewet uitkering word afgewezen omdat ze me kerngezond vinden terwijl ik erbij loop als een lekkende zoutzak. De hele dag strontberoerd. Wat een gedoe allemaal zeg…

    Mvg, ramon

    #89347 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Hee,

    Krijg een MRI scan onder inspanning bij VU medisch centrum amsterdam. Bij dit onderzoek zijn ook vernauwingen te zien aan bloedvaten. Was vanmorgen giga benauwd leek wel alsof ik met mijn borstkas tussen de bankschroef zat. 2x nitrospray moeten gebruiken voor het weer ging. Aanvraag van mijn onderzoek is i.e.g op de bus kreeg ik net van mijn longarts te horen, nu dus afwachten op mijn uitnodiging.

    Mvg, ramon

    #89348 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Ramon,

    weer een stapje verder. Ik hoop dat je genoeg afleiding hebt, anders gaat het wachten lang duren.

    Een rustig weekend. 😉

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89349 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Ramon.
    Fijn dat je die scan krijgt, hoop dat je niet te lang hoeft te wachten.hou je taai, en zoek wat afleiding,
    Lieve groetjes Nesia.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 162)
Reageer op: Reactie #89163 in lichamelijke klachten
Je informatie: