default-header

lichamelijke klachten

Home Forums De jongere hartpatiënt lichamelijke klachten

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #89216 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik heb de uitslag binnen van de fietstest op de longpoli. Het blijkt dus dat mijn zuurstofgehalte in het bloed daalt naarmate ik mij inspan. Verders was de vroege repolarisatie weer te zien. Heb 15 januari een afspraak voor een MRI van mijn hart. Maar dat zuurstofgebrek wat ik heb tijdens inspanning, wat zou dit kunnen betekenen? Heb de laatste periode ook weer veel last van mijn linkerarm. Wat ook opvalt is dat miin spieren heel snel verzuren en ik al helemaal buiten Adem ben van een korte wandeling. Heb ergens dit jaar ook nog een darmendoscopie voor de boeg. Hoor graag jullie meningen en tips aan.

    Iedereen de beste wensen nog voor 2013, laten we hopen dat het een gezond jaar gaat worden.

    Groetjes ramon

    #89219 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hallo Ramon, allereerst nog de beste wensen voor 2013, hopen dat het war beter woordtarief voor ons allemaal hier. Wat dat zuurstofgehalte betreft, is het toch niet zo, dat er een verstopping zit in de aderen rondom je hart, dat geeft die verschijnselen ook.
    Hopenlijk wijst die scan wat uit , hoor ik nog wel
    Lieve hartegroet Nesia.

    #89220 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Dankjewel,

    Lag gisteravond in bed en voelde me al niet lekker,kon ook niet in slaap komen. Ik slaap altijd op mijn buik. Ineens word ik weer gigantisch misselijk, sta op begin te brAken maar er kwam niets uit. Dus wat water gedronken en ben weer gaan liggen. Kreeg het spontaan ijskoud en een verschrikkelijke diepe stekende pijn die begon bij mijn linkerschouder en doortrok naar mijn borst. Eventjes kreeg mijn hart een optater maar sloeg daarna weer normaal, ben constant benauwd maar vannacht had ik echt een gevoel van ademnood. Werd vanmorgen wakker, voelde me alsof ik was aangereden door een vrachtwagen. Nog steeds erg misselijk en last van steken links onderin mijn buik en brandende kuiten. Ook heel erg trillende handen en zwakheid in de benen, ik heb wel gewoon gegeten dus daar kan het niet aan liggen. Word hier echt stapelgek van ondertussen, kan wel janken op het moment zoveel pijn heb ik en zo verrot voel ik me. Zit er ook serieus over na te denken om te kijken of ik me niet zou kunnen laten opnemen in het ziekenhuis. Zal nog even een opsomming maken van alle onderzoeken en uitslagen en het scala aan klachten wat ik heb.

    Klachten:

    Hoofdpijn
    Droge brandende ogen
    Nekpijn
    Pijn in schouders, vooral tussen de schouderbladen in
    Lage rugpijn
    Een brandend gevoel in mijn linkerarm, soort gevoel van spierverzuring of spierpijn
    Steken op de borst, meestal links maar ook het midden
    Darmklachten, dunne ontlasting, vers bloedverlies, slijm bij ontlasting
    Steken links onder mijn buik
    Brandend gevoel in kuiten wat soms doortrekt door het hele been
    Benauwd en druk op de borst
    Kortademig

    Onderzoeken en uitslagen:

    Ecg, al zo’n 14 keer. Last van vroege repolarisatie verders niets ongewoons

    Bloeddrukmeters, bloeddruk schommelt tussen de 80 om 120 en 100 om 140, gebruik 50 mg metoprolol.

    Fietstest poli cardiologie, niets raars te vinden

    Fietstest longpoli, hart krijgt onvoldoende zuurstof bij inspanning, ook weer sprake van vroege repolarisatie, heb 180 kw weerstand gehaald

    Ontlasting onderzoek, 3 buisjes ontlasting gevuld, geen enkele bacterie te vinden

    Hartecho, kleppen openden en sloten goed, bloedcirculatie was perfect, ofwel niets aan de hand. Dit was overigens in rust.

    Thoraxfoto van de borstkas, geen vocht in of achter de longen, geen breuken, geen tumoren. Ook alles perfect.

    CT-scan van de borst, idem aan de thoraxfoto niets te zien.

    Meerdere malen bloed laten prikken, onder andere op diabetes, b12, pfeiffer, kreatinine en nog veel meer, allemaal in orde

    Medicatie gebruik:

    2 x daags metoprolol 25 mg
    1 x daags omeprazol
    1 x daags psylicumvezels zachte
    1 tot 3 X daags diazepam 5 mg

    Ik wil van al die rotzooi af, zal me er heus niet beter op voelen.
    Het wachten op alle onderzoeken vreet ook aan me, krijg hierdoor weer extra stress.
    Ben er nu echt klaar mee, je word door je leeftijd heel anders behandeld door de artsen, want een 21 jarige jongen kan natuurlijk geen hartproblemen hebben, dus schuiven ze het af op hyperventilatie en hypochondrie, hyperventilatie is ook uitgesloten daar ben ik ook voor getest.
    Nouja, zal nu maar ophouden met klagen maar dit is dus waar ik dag in dag uit mee te maken heb.

    Hoor graag van jullie.

    Mvg, ramon

    #89221 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Dankjewel,

    Lag gisteravond in bed en voelde me al niet lekker,kon ook niet in slaap komen. Ik slaap altijd op mijn buik. Ineens word ik weer gigantisch misselijk, sta op begin te brAken maar er kwam niets uit. Dus wat water gedronken en ben weer gaan liggen. Kreeg het spontaan ijskoud en een verschrikkelijke diepe stekende pijn die begon bij mijn linkerschouder en doortrok naar mijn borst. Eventjes kreeg mijn hart een optater maar sloeg daarna weer normaal, ben constant benauwd maar vannacht had ik echt een gevoel van ademnood. Werd vanmorgen wakker, voelde me alsof ik was aangereden door een vrachtwagen. Nog steeds erg misselijk en last van steken links onderin mijn buik en brandende kuiten. Ook heel erg trillende handen en zwakheid in de benen, ik heb wel gewoon gegeten dus daar kan het niet aan liggen. Word hier echt stapelgek van ondertussen, kan wel janken op het moment zoveel pijn heb ik en zo verrot voel ik me. Zit er ook serieus over na te denken om te kijken of ik me niet zou kunnen laten opnemen in het ziekenhuis. Zal nog even een opsomming maken van alle onderzoeken en uitslagen en het scala aan klachten wat ik heb.

    Klachten:

    Hoofdpijn
    Droge brandende ogen
    Nekpijn
    Pijn in schouders, vooral tussen de schouderbladen in
    Lage rugpijn
    Een brandend gevoel in mijn linkerarm, soort gevoel van spierverzuring of spierpijn
    Steken op de borst, meestal links maar ook het midden
    Darmklachten, dunne ontlasting, vers bloedverlies, slijm bij ontlasting
    Steken links onder mijn buik
    Brandend gevoel in kuiten wat soms doortrekt door het hele been
    Benauwd en druk op de borst
    Kortademig

    Onderzoeken en uitslagen:

    Ecg, al zo’n 14 keer. Last van vroege repolarisatie verders niets ongewoons

    Bloeddrukmeters, bloeddruk schommelt tussen de 80 om 120 en 100 om 140, gebruik 50 mg metoprolol.

    Fietstest poli cardiologie, niets raars te vinden

    Fietstest longpoli, hart krijgt onvoldoende zuurstof bij inspanning, ook weer sprake van vroege repolarisatie, heb 180 kw weerstand gehaald

    Ontlasting onderzoek, 3 buisjes ontlasting gevuld, geen enkele bacterie te vinden

    Hartecho, kleppen openden en sloten goed, bloedcirculatie was perfect, ofwel niets aan de hand. Dit was overigens in rust.

    Thoraxfoto van de borstkas, geen vocht in of achter de longen, geen breuken, geen tumoren. Ook alles perfect.

    CT-scan van de borst, idem aan de thoraxfoto niets te zien.

    Meerdere malen bloed laten prikken, onder andere op diabetes, b12, pfeiffer, kreatinine en nog veel meer, allemaal in orde

    Medicatie gebruik:

    2 x daags metoprolol 25 mg
    1 x daags omeprazol
    1 x daags psylicumvezels zachte
    1 tot 3 X daags diazepam 5 mg

    Ik wil van al die rotzooi af, zal me er heus niet beter op voelen.
    Het wachten op alle onderzoeken vreet ook aan me, krijg hierdoor weer extra stress.
    Ben er nu echt klaar mee, je word door je leeftijd heel anders behandeld door de artsen, want een 21 jarige jongen kan natuurlijk geen hartproblemen hebben, dus schuiven ze het af op hyperventilatie en hypochondrie, hyperventilatie is ook uitgesloten daar ben ik ook voor getest.
    Nouja, zal nu maar ophouden met klagen maar dit is dus waar ik dag in dag uit mee te maken heb.

    Hoor graag van jullie.

    Mvg, ramon

    #89222 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Ramon,

    Ik zou toch even de huisarts bellen en bespreken wat er vannacht is gebeurd.

    Sterkte,
    Annemarie

    #89223 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Ramon
    hier wordt je absoluut niet vrolijk van, ik ben het met AnneMarie eens, als ik jou ging ik morgen naar de huisarts.
    Veel sterkte Nesia.

    #89224 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Heb mijn huisarts al geïnformeerd, althans de vervanger mijn eigen arts is met vakantie. Morgen ochtend half negen ben ik de eerste. Wat raden jullie mij aan. Is de katheterisatie misschien toch de juiste oplossing??? Kan ik niet om vaatverwijdende medicatie vragen oid?? Ben echt radeloos.

    Mvg, ramon

    #89225 Reageer
    janniejohanna
    Deelnemer

    Hallo Ramon.
    Probeer ….om niet in paniek te raken (dat is nog altijd een slechte raadgever)
    Maar ga in elk geval naar je huisarts(of vervanger daar van)
    En laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
    Wens je heel veel succes, en nog een gelukkig en vooral gezond 2013. :laugh:

    #89226 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Ramon,

    Als je opnieuw de klachten krijgt van afgelopen nacht dan is mijn advies om contact op te nemen met een 1e harthulp.

    Sterkte,
    Annemarie

    #89227 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Hallo,

    Echt paniekerig ben ik op dat moment niet. Heb dit nu al meerdere keren gehad maar ben stiekem wel een beetje bang dat het snel de laatste keer gaat worden. Ben niet bang aangelegd maar merk aan mijn lichamelijke conditie dat ik bergafwaarts ga. Sneller moe sneller buiten adem. Dan ook nog eens die steken in borst en schouder voor de zoveelste keer. Dat roept onheil uit. Ze moeten me snel gaan behandelen want ik raak in een steeds dieper dal op deze manier. Ben tot nu toe alleen nog maar van het kastje naar de muur gestuurd vanwege mijn leeftijd. Heb een behoorlijk drugsverleden achter de rug waar ik totaal niet trots op ben. Dan zou je denken dat er naar aanleiding van cokegebruik al die klachten optreden dat er bij een arts alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen. Heb wel nog een vraag, wat voor problemen kan overmatig en onverantwoord cokegebruik aan het hart en vaatstelsel geven? Er zijn zoveel mogelijkheden. Hoor graag van jullie.

    Mvg, ramon

    #89228 Reageer
    janniejohanna
    Deelnemer

    Ik zou je daar geen antwoord op kunnen geven, je kan je beter met die vraag tot een dokter wenden.
    Zij kunnen je daar vast wel een antwoord op geven .
    Veel sterkte, en “kop op”

    Zelf zit ik ook op een operatie te wachten aan mijn hart (tweede helft van Januari)
    Moet een nieuw stuk aorta, +een aorta klep, en een omleiding.. 🙁
    Er moet dus heel wat gebeuren zo als je ziet..Hopelijk gaat dat allemaal goed Groetjes

    #89229 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    Hoe zijn ze daar bij jou achter gekomen dan dat dat allemaal moet gebeuren?
    Is dit ook via een MRI scan van het hart duidelijk geworden, of hebben ze bij jou ander onderzoek verricht?

    Ben trouwens vanmorgen bij de huisarts geweest, hij zegt dat ik angina pectoris verschijnselen heb, dit is voorlopig niet gevaarlijk en dus ziekenhuis opname is niet nodig. Maar alleen bij zo’n angina pectoris aanval treden er toch klachten op? Want ik heb dus constante benauwdheid en pijn tussen de schouderbladen icm druk op de borst. Is dit dan chronisch ofzo?

    Hoor graag van jullie.

    Mvg, ramon

    #89230 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    En veel sterkte bij de operatie alvast. Lijkt me geen fijn vooruitzicht.

    Gr, ramon

    #89231 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    @janniejohanna,

    Heel veel sterkte met de komende operatie.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89234 Reageer
    janniejohanna
    Deelnemer

    Ramon en Annemarie bedankt.. :laugh:

    Bij mij zijn ze er achtergekomen via 3x een scan, 1x catheteriseren.
    Daarna hebben ze 2,5 uur geprobeert om me te dotteren, wat dus jammer genoeg is mislukt.
    Vandaar nu dus deze grote operatie.
    Zit alle dagen uit te kijken naar de post.

    En Ramon bij mij is het zo,n 25 jaar geleden ook begonnen met Agina Pectoris…Heb er nadat de medicijnen aansloegen, bijna nooit geen last meer van gehad.(ben nu bijna 62)
    En een ziekenhuis opname was ook nooit nodig.
    Er waren wel dagen dat het wat minder ging, maar die weet ik altijd aan mijn longenHa, ha, ha.
    (Gelukkig) Voor jou dat je nu eindelijk een beetje gerust kunt zijn, en als je nu verder probeert een beetje gezond te leven kun je waarschijnlijk een heel end vooruit.
    Groetjes Jannie. :laugh:

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 162)
Reageer op: Reactie #89226 in lichamelijke klachten
Je informatie: