default-header

Herstel

Home Forums De jongere hartpatiënt Herstel

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 221)
  • Auteur
    Berichten
  • #91956 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Jeannette,

    Ik neem aan dat je hartrevalidatie in het ziekenhuis krijgt. Dat zal toch zeker uit de basisverzekering betaald worden?
    Mijn hartrevalidatie bestond uit 1x per week naar de psychologe. In groepsverband werd er volgens de PEP-module (psycho educatieve preventie) aandacht geschonken aan het mentale stuk en 2x per week ging ik naar de fysio voor het fysieke stuk. Dit hele traject heb ik in het ziekenhuis gevolgd.
    Daarna heb ik de cardio-fitness in de fysiotherapeuten-praktijk bij mij in de buurt weer opgepakt. Hier betaal ik een maandelijkse contributie voor.

    Hartegroet,
    Annemarie.

    #91959 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Hartrevalidatie na een event, basisverzekering
    Fysio vanwege hart eigen rekening, bij copd lage longfunctie wordt het onbeperkt vergoed
    Bijverzekeren is kijken hoeveel wordt vergoed en wat kost je dat, de vraag is echter of je je nu specifiek daarvoor nog kunt bijverzekeren, omdat je er dan ook vrijwel direct aanspraak op gaat maken.
    Een brandend huis kun je ook niet verzekeren.

    #91960 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Ik blijf als het goed is maar korte tijd in het ziekenhuis 7-10 dagen dus daarna zou ik al op de plaatselijke fysio aangewezen zijn denk ik want telkens op en neer naar het AMC is geen doen.
    En je kan je verzekering aanpassen elk nieuwe jaar dus dat zou net mooi uitkomen met mijn operatie die waarschijnlijk begin volgend jaar plaats vind.

    #91961 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    proberen of je van het ziekenhuis een verwijzing kan krijgen voor hartrevalidatie bij jou in de buurt

    #91962 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Goed idee. Ik ga het eerst met de cardioloog bespreken voor ik beslis.

    #91974 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Nog even een vraagje. Hebben jullie misschien een richtlijn gehad hoe lang het herstel proces is na de operatie? Ik heb wel gelezen een half jaar tot je echt hersteld bent. Maar 6 weken tot je weer mag auto rijden. En als je weer gaat werken langzaam opbouwen in overleg met de bedrijfsarts.

    #91975 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Dat is voor een ieder weer anders, maar aangezien je nog jong bent zal het vrij snel gaan.
    Ik heb er op 36 jarige leeftijd krap aan 3 maand over gedaan weer volledig aan het werk te zijn en ik voelde me weer als de oude, kon weer alles doen.

    #91976 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Oh wauw hoop dat het bij mij ook zal gaan.

    #92016 Reageer
    Artist86
    Gast

    Haha, 6 weken voordat je mag revalideren zullen je artsen vast bedoeld hebben. Sorry Jeannette, denk dat je een lange periode uit de running zal zijn.
    Ik ben jong en dacht er ook zo bovenop te zijn. En inderdaad, ik was met 6 dagen het ziekenhuis uit en deed alweer veel dingen zelf. Maar heb afgelopen week een terugslag gehad. Ben nu alweer een paar dagen gekluisterd aan het bed, met een ontsteking in de wond. Het is voor iedereen wel anders natuurlijk, maar ga er maar niet vanuit dat je met 6 weken weer alles kunt en je leven weer kunt oppakken.

    #92017 Reageer
    Artist86
    Gast

    Ik had nog even een vraagje voor de mensen die al een open hart operatie achter de rug hebben.
    Ik ervaar echt serieus veel pijn, wat echt super irritant begint te worden. Vooral als ik plat op mijn rug heb gelegen en dan overeind wil komen. Heb niet zozeer last van het borstbeen of de wond, maar het voelt alsof de spieren/zenuwen er rondom heen scheuren. Dat doet een uurtje verschrikkelijk veel pijn, waarna de pijn afzwakt en ik er geen last meer van heb. De huisarts zegt dat het erbij hoort, maar ik heb zo mijn twijfels. Heb ook nog veel wondvocht in mijn borst, ter hoogte van mijn sleutelbenen. Als ik lig, dan verdwijnt dat, maar als ik overeind komt, dan zit er weer een dikke bult. Zou dit misschien die pijn veroorzaken?
    En sinds een paar dagen heb ik het gevoel dat mijn borstbeen en mijn ribben knakken. Beetje een naar gevoel.
    Herkennen jullie deze klachten? Het is natuurlijk nog maar 4 weken geleden, kan natuurlijk best zijn dat ik me druk maak om niets en dat het er allemaal bij hoort. Maar toch…

    #92018 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Ik heb toendertijd helemaal geen last van gehad, alleen maar een verstoord gevoel op de borst
    De kleding op de huid voelde heel vreemd, maar ook dat herstelde vrij snel.
    Maar dat jouw wond na 4 weken nog onrustig is lijkt mij niet goed, ga er toch maar eens mee bij de dokter langs.

    #92019 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Ja lastig hoor. We zullen wel zien hoe lang het duurt en niet te snel gaan werken lijkt me. Maar dat is toch in overleg met de bedrijfsarts. Ik heb nooit last gehad van mijn hart afwijking en ik kan nu ook nog zo 15 km fietsen zonder uitgeput te zijn maar ze hebben het op de echo gezien dat mijn hart het zwaar krijgt. Dus in vertrouwen op de dokter laat ik dan toch maar die open hart operatie doen waant dat is onvermijdelijk volgens de dokter. Over 2 weken mag ik naar het ziekenhuis voor een afspraak met de chirurg. Ik vroeg me alleen af die beademingsslang blijft na de operatie nog een tijdje zitten totdat je zelf weer kunt ademen. Duurde dat bij jullie lang voor hij eruit mocht?

    En wat ze trouwens gaan doen is een gaatje tussen de boezems van het hart dichten en proberen een hart klep te herstellen, als dat niet lukt krijg ik een kunst hartklep maar daar hoop ik natuurlijk niet op.

    #92020 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    .

    #92021 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Als alles goed verloopt is die slang er uit voor je wakker bent.

    #92022 Reageer
    agdb
    Gast

    hoi Jeannette las dat jij binnenkort in het amc geopereerd wordt.
    Zelf ben ik afgelopen donderdag voor het gesprek met de chirurg en de anesthesist langs geweest (en ook moest er toch nog weer bloed geprikt worden en nog een longfoto) en moet de 18de voor een ct scan.
    Omdat het bij mij een minimal invasive operatie wordt en er in Amsterdam maar een chirurg is die deze doet wordt ik pas in januari geopereerd.
    In Hoorn hadden ze verwacht dat ik juist rond deze tijd geopereerd zou worden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 221)
Reageer op: Reactie #91959 in Herstel
Je informatie: