default-header

Herstel

Home Forums De jongere hartpatiënt Herstel

11 berichten aan het bekijken - 211 tot 221 (van in totaal 221)
  • Auteur
    Berichten
  • #93217 Reageer
    Roland
    Gast

    Je voelt zelf het beste wat je aankunt. En natuurlijk geeft werk afleiding.

    Succes met je keuze, Jeannette.

    #93218 Reageer
    animal
    Gast

    Fijn te horen dat het goed met je gaat , Jeanette .

    #93219 Reageer
    JeroenS
    Gast

    Hoi Jeannette,

    Mijn bedrijfsarts was juist zeer voorzichtig en moest mij ook afremmen. Uiteindelijk ben ik hem dankbaar dat ik zo rustig heb opgebouwd, want ik besef nu dat ik daardoor heel geleidelijk weer op 100% zit, zonder enige klacht. Mijn advies zou zijn om niet teveel te willen en de rust te bewaren.

    Groeten,
    Jeroen

    #93221 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Ja dat vroeg hij aan me. Wat verwacht je van mij. Ik zo dat u me af gaat remmen. Als het aan mij ligt ga ik gewoon door tot het gaatje en kom ik gesloopt thuis. Maar das niet zo verstandig.
    Nu na 11 maanden doet mn borstbeen nog steeds pijn af en toe. Is dat bij jou nu wel over Jeroen?
    Volgende week ga ik in elk geval tot 15.00 werken. Dus vind het ook wel lekker om deze week voor de opbouw tot half 3 te werken.

    #93222 Reageer
    Tes1982
    Gast

    Hallo allemaal,

    Ik ben inmiddels 15 maanden na mijn hart operatie ( Myectomie) en merk de laatste 3 maanden sterke vooruitgang: vooral in energie! Heerlijk! Ik was al vrij vroeg weer begonnen met werken, 3 maanden na de operatie. Te vroeg bleek achteraf waardoor ik na 3 maanden weer volledig uitviel door uitputting en longontsteking. Vervolgens ben ik nu weer 5 maanden aan het re-integreren maar op een heel rustig tempo. Ik zit nu op 4 x 6 uur en blijf rustig oppbouwen en probeer naar mijn lichaam te luisteren al is dit soms best lastig en vooral nieuw omdat mijn lichaam zo anders reageert tegenwoordig. Ik merk nog steeds dat mijn concentratie boog kort is, zeker in de middag op een werkdag. Ook mijn geheugen is nog niet op en top, herkennen jullie dit ook?

    Maar ik ben zo blij dat ik nu het resultaat merk, ik kan oprecht zeggen dat ik mij nog nooit zo goed heb gevoeld….Al was het zeker een pittige ervaring al met al… dank voor alle berichten, ik heb vaak meegelezen en dan dacht ik weer: ok dit hoort er blijkbaar bij. Als ik moe ben heb ik overigens ook nog snel pijn aan het borstbeen en ook merk ik dat ik snel buiten adem ben bij zeer koude lucht.

    Groeten Tesca

    #93223 Reageer
    JeroenS
    Gast

    Hoi Jeannette,

    De doorlopende pijn aan mijn borstbeen is nu, 13 maanden na de operatie, verdwenen. Alleen bij het hoesten doet het soms nog gemeen pijn en daarom hoest ik nog steeds met een hand op de borst.

    #93224 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Hoi Tesca,

    Ja dat herken ik wel dat de borstbeen pijn bij kou en moeheid erger is. Dat duurt echt lang voordat het over is als het ooit over gaat.
    We gaan bijna omschakelen naar een nieuw computer systeem op mn werk en vandaag mocht ik even mee kijken. Ik pik de dingen echt veel minder snel op dan voor de operatie.
    En het was ook gelijk weer vermoeiend zo’n nieuw systeem.
    Volgende week ga ik ook vier keer zes uur proberen. Ik vind het nog wel lastig om eerder weg te gaan als het te vermoeiend is dus het zal mij benieuwen volgende week. Maar ik denk dat ik er toch aan zal moeten geloven om af en toe eerder weg te gaan.

    En na een jaar weer beter wordt ook krap zo. Nog 5 weken en dan is het al een jaar.

    Groetjes Jeannette

    #93230 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Nou ik ben bij de bedrijfsarts geweest en we zetten dit gewoon door. Dus elke 3 weken een uur erbij net zolang tot ik weer volledig aan het werk ben.
    Als het dus mee zit is dat binnen twee-drie maanden. Zou er dan eindelijk een einde komen aan deze periode?

    #93231 Reageer
    Roland
    Gast

    Heel veel succes, Jeannette.
    De motivatie is er in ieder geval.

    #93235 Reageer
    JeroenS
    Gast

    Dat is goed nieuws Jeannette. Op naar de 100% herstel!

    #93253 Reageer
    sandrar
    Gast

    Mijn geheugen is na 16 maanden ook nog geen 100% Tesca. En dat was best goed 🙂 Ik word soms ook gek als de tv opstaat voor mijn zoontje, ik iets probeer te lezen en mijn man dan de kraan opendraait 🙂 Rara wie het dan moet bekopen, ocharme 😉 Als ik zo wat ben bezig geweest op de laptop, ben ik ook moe van mij te concentreren. Verkeerde tabs openen, verkeerde dingen aanklikken,.. Vreemd toch: heeft allemaal niks met ons hart te maken en toch is het zo. Frustrerend vind ik het.
    Ik heb de eerste week van het jaar en hele slechte week gehad. Leek wel een jaar teruggeblazen. Kon niet van de zetel, had nergens energie voor. Was uitgedroogd omdat ik mijzelf er niet kon toezetten om een glas drinken te halen. Ook meteen hoge hartslag, overslagen. Was er zaterdag mee opgestaan. Is vanaf vorige vrijdag lichtjesaan weer verbeterd. Vandaag weer wat minder. Het zijn deze dingen die mij tegenhouden terug te gaan werken. Ik denk dat ik in een hele maand 5 capabele dagen heb en in die dagen geniet ik er dan liever van: wat opruimen thuis, uitgebreider koken, eindelijk eens alle strijk uit de weg, wat spelen met mijn zoontje,…

11 berichten aan het bekijken - 211 tot 221 (van in totaal 221)
Reageer op: Herstel
Je informatie: