default-header

Hartpompfunctie (20%) (hoe te verbeteren??)

Home Forums Hartfalen Hartpompfunctie (20%) (hoe te verbeteren??)

  • Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar geleden door Margreet.
16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #132872 Reageer
    Ruud
    Gast

    Ik lees hier veel alternatieven voor medicatie voor de pompfunctie.

    Ik heb op vakantie in Frankrijk een hartaanval gehad, waarschijnlijk gerelateerd aan de covid-19 vaccinatie. Mijn hartfalen was zo interessant dat er een heel team van cardiologen hebben staan discussiëren over iets wat de cardioloog uit mijn hart gehaald had terwijl ik met een lamme arm en een fietskabel in mijn lijf daar lag.

    In Frankrijk kreeg ik ramipril voorgeschreven, maar “dat doen we in Nederland niet meer”. Dus kwam de spironolacton in combinatie met entresto maar daarvan heb ik ongeveer iedere bijwerking die in de folder staat. Toen die cardioloog begon over het nog verder verlagen van mijn cholesterol (was toen 0,4 mmol/liter) en ook nog een stukje elektrisch speelgoed in mijn lijf wilde plaatsen (pompfunctie was 39%, speeltje mocht vanaf 40%, dus …. gaat u daar maar liggen.
    Ik ben toen gestopt met spironolacton en entresto en heb een andere cardioloog gezocht. De nieuwe cardioloog was duidelijk minder gul met medicatie maar als gevolg daarvan (en minder sporten..) is mijn pompfunctie gezakt van 39% naar 36%. De nieuwe cardioloog heeft daarom weer spironolacton en entresto voorgeschreven maar nu in een viervoudige dosis.

    Ik ben dus op zoek naar een arts die minder gelooft in spironolacton en entresto. Ik lees hier van een smoothie van appel, gember en citroen, Q10, carnitine, d-ribose, magnesium en ik ga het sporten weer oppakken.

    Maar wat is wijsheid?
    Een arts in Belgie zoeken? Deze bijvoorbeeld: https://praktijkpolar.be/nl/

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
Reageer op: Reactie #125545 in Hartpompfunctie (20%) (hoe te verbeteren??)
Je informatie: