default-header

Ervaringen met Rode rijst gist

Home Forums Cholesterol Ervaringen met Rode rijst gist

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #131709 Reageer
    Lydis
    Gast

    Hallo allemaal
    Ik heb nou denk ik wel 7 soorten medicatie gehad voor mijn choresterol maar ik krijg overal bijwerkingen van. Ben nu begonnen met rode rijst gist tabletten nog maar 2 dagen hoor en wat moet ik nou 1 of 2 tabletten in nemen kan iemand mij dat vertellen?

    #133092 Reageer
    Mensu
    Gast

    Ik ben na een jaar gestopt met Chollixx red 2.9 , ik kreeg namelijk ernstige aanhoudende constipatie en een extreem hoge bloeddruk. Vitamines ok, maar dit hier nooit meer, ik heb verschillende keren op het spoed gelegen en betaalde me stuk aan ambulance , tot ik stopte met Chollixx. Nu is mijn bloeddruk als weleer.

    #133534 Reageer
    Herman
    Gast

    Helemaal mee eens.
    Er zijn mensen die een LDL hebben van 6 maar nergens last van hebben en krijgen.
    Het belangrijkste is dat je HDL minimaal 1 moet zijn en dat de vetten die je binnenkrijgt van juiste kwaliteit moeten zijn.
    Ook is van belang dat je antioxidanten binnenkrijgt, dat zit in bv groente, fruit en ook eieren.
    Bij eieren is het wel van belang dat je minimaal vrije uitloop eieren eet, anders krijg je te lage kwaliteit cholesterol binnen.
    Het beste is om vetten binnenkrijgen van Biologische producten en ook van wild-vlees.
    Cholesterol zit namelijk verpakt in zakjes die zo door je bloed stromen.
    Als zo’n zakje vaak knapt, dan kan dit in de verloop van jaren je aderen verstoppen.
    Bij gezonde vetten van goede herkomst is dit zakje veel sterker en is de kans dat dit zakje knapt vele malen minder.

    Als je toch je LDL cholesterol wilt verlagen, probeer dan eens producten met plantensterolen, dat helpt bij mij het beste.
    Plantensterolen hebben veel minder bijwerkingen.

    #133601 Reageer
    Suzan
    Gast

    Ik gebruik rode gistrijst sinds enkele jaren,1 capsule per dag. Mijn LDL is wat te hoog maar dat wordt ruim gecompenseerd doordat het HDL zo goed is. Ik heb bij controle vergeten te melden dat ik rodegistrijst gebruik.
    Ik schrik wel van de verontrustende berichten, vandaag in het nieuws over het gebruik.
    Ik ga het gebruik dan maar doseren,1 per week voortaan. Ik ben bijna 71 jaar.

    #133659 Reageer
    H. S.
    Gast

    Heb vele jaren met succes Rode gistrijst met 10 mg. monacolyne K geslikt. Mijn waardes waren optimaal! De reguliere voorgeschreven tabletten gaven te veel bijwerkingen. Nu, ‘dankzij’ de farmacielobby, de dosering van 10 mg. monacolyne is verlaagd naar 2,9 mg ging mijn Ldl en non-HDL-cholesterol in enkele maanden peilsnel omhoog. Zit nu ruim boven wat nog ‘mag’. Het lijkt er dus op dat de farmaciereuzen handenwrijvend op mij staan te wachten. Ga toch nog eens onderzoeken ofik misschien 2 of 3 capsules rode gistrijst kan slikken i.p.v. die reguliere statines, waar de farmaceutische industrie en doktoren hun geld mee verdienen.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
Reageer op: Reactie #93577 in Ervaringen met Rode rijst gist
Je informatie: