default-header

Deelnemers gezocht onderzoek risicofactoren hartinfarct

Home Forums Oproepen, interviews en enquêtes Deelnemers gezocht onderzoek risicofactoren hartinfarct

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #80251 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Deelnemers gezocht voor onderzoek naar risicofactoren voor een hartinfarct

    Onder leiding van prof. dr. Maria Hopman is op de afdeling Fysiologie van het Radboudumc een nieuw onderzoek gestart, waarmee we nog beter factoren in beeld willen brengen die voorspellen waarom de ene persoon wel en de andere persoon geen hartinfarct krijgt.

    Wij zoeken mannen die een hartinfarct hebben gehad in de leeftijd van 40 – 70 jaar, die niet of nauwelijks sporten.

    Het onderzoek bestaat uit een medische screening, een hartecho, een vaatonderzoek en een fietstest. Deze testen worden in 2 dagen uitgevoerd in het Radboudumc in Nijmegen, tijdstippen worden in overleg met u gepland.

    Na afloop van het onderzoek ontvangt u uw eigen bevindingen en meetgegevens.

    Heeft u interesse neem dan contact op met:
    Martijn Maessen
    martijn.maessen@radboudumc.nl
    024 3613676

    Met vriendelijke groet,

    Renée Verbruggen

    #90884 Reageer
    AdB
    Deelnemer

    Hoi Renee,
    Tijdstippen in overleg zegt u. Ik neem aan de data ook in overleg?

    #90885 Reageer
    Renee
    Deelnemer

    Hallo,

    Dat klopt, zowel de tijdstippen als data van de onderzoeken zijn in overleg te bepalen.
    Neem gerust contact op als u meer informatie over het onderzoek wil.

    Met vriendelijke groet,

    Renée Verbruggen

    #90883 Reageer
    AdB
    Deelnemer

    Hallo,
    Bedankt voor je reactie.

    Ik ga een mail sturen naar Martijn Maessen. Ik ben 41, 5 jaar geleden voor de eerste maal een stent gekregen. Vorige maand tweemaal een infarct. Zonder dat ik in een risicogroep geplaatst kan worden. Ik ben heel benieuwd of het onderzoek mij antwoord kan geven op een aantal vragen. Nijmegen is niet naast de deur maar dan maken we er maar een leuke ‘dag uit’ van.

    U hoort van mij

    #90882 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Beste Renee,
    Waarom geen onderzoek voor vrouwen?

    #90887 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ja Brandy, diezelfde vraag heb ik ook Waarom niet voor vrouwen???

    Is dat uit te leggen Renee?

    Cesarina

    #90888 Reageer
    Renee
    Deelnemer

    Beste Brandy en Cesarina,

    Het onderzoek is nog in een verkennende fase en daarom op dit moment alleen gericht op mannen. Misschien wordt het onderzoek in de toekomst nog uitgebreid en kunnen vrouwen ook deelnemen.
    Bedankt voor jullie interesse.

    Met vriendelijke groet,

    Renée Verbruggen

    #90889 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hmmmm, beetje onbevredigend antwoord vind ik, of eigenlijk…. geen antwoord, verkennende fase..beetje vaag

    ik had het idee dat artsen/onderzoekers nu wel in de gaten hadden dat de vrouwen de laatste jaren(of moet ik zeggen altijd)een blinde vlek zijn geweest…

    maar goed, bedankt voor je antwoord en succes ermee, dan komen we misschine nog wel eens aan de beurt.. : 😉

    #90890 Reageer
    Lisa
    Gast

    Wat houdt dat vaatonderzoek precies in?

    Lisa.

    #90891 Reageer
    Lisa
    Gast

    Waarom krijgt de een wel een infarct en de ander niet?…. interessante vraag ja.

    Gaat men nu ook eens kijken naar de voeding en nutrienten-status van de mensen???? (ipv naar zaken zoals bloeddruk, roken en cholesterol).

    Belangrijke risicofactor lijkt mij toch:
    (te veel) voeding eten dat pro-inflammatoir is in plaats van vooral anti-inflammatoir.

    Lisa.

    #90952 Reageer
    56hkl
    Deelnemer

    Waarom niet eerst de vrouwen. Die hebben al een achterstand wat onderzoek naar
    hart-en vaatziekten betreft.

    Ik word daar toch wel een beetje nijdig van.

    Evengoed veel succes.

    Hanneke

    #90953 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    er wordt altijd gezegd dat onderzoeken/testen geneesmiddelen met vrouwen niet zo zorgvuldig(is dit het juiste woord?) uitgevoerd kunnen worden ivm de hormonen(oestrogeen)
    maar
    de eerst vrouw op aarde had oestrogenen ,en de laatste vrouw die hier het licht uit doet op aarde zal ze ook nog steeds hebben vermoed ik 🙂
    dussssss dan komen we nooit aan de beurt…..

    #90967 Reageer
    Biebs
    Gast

    Indd jammer dat vrouwen weer de blinke vlek zijn… Had graag meegedaan om meerdere redenen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: Reactie #90889 in Deelnemers gezocht onderzoek risicofactoren hartinfarct
Je informatie: