default-header

Voorstellen en een vraagje

Home Forums Even voorstellen Voorstellen en een vraagje

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80189 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Een goedenavond,

    Twee maanden geleden werd ik vroeg in de ochtend wakker met een enorm benauwd gevoel (gevoel van stikken), pijnlijke druk op de borst, misselijk, overgeven en van top tot transpireren.

    112 gebeld, ECG was afwijkend (nooit eerder een afwijkende ECG gehad), terplekke medicijnen gekregen waardoor ik weer iets beter kon ademen. Mee naar het ziekenhuis, ecg nog steeds afwijkend. Reageerde erg goed op de medicijnen onder de tong. Het was geen hartaanval geweest en dus kon ik dezelfde dag nog naar huis. Preventief medicijnen en er zouden nog onderzoeken volgen.

    Sindsdien nog twee aanvallen midden in de nacht gehad, maar deze waren milder. Bij de laatste had ik een pilletje onder de tong gebruikt (had ik ondertussen van de cardioloog gekregen) en deze werkte per direct.

    Nu heb ik nog een paar onderzoeken lopen voor zowel het hart als de longen om te kijken waar de klachten vandaan komen.

    ECG was bij nog twee andere bezoeken ook afwijkend. Ondertussen een nucleare scan gehad en deze was gelukkig goed. De hartecho volgt nog. Cardioloog denkt ook dat het vaatspasmen kunnen zijn.

    De aanvallen worden gevolgt met piepende longen, vooral bij liggen en mijn conditie is na zo’n aanval ver te zoeken. Dit duurt ongeveer een week en dan gaat het wel weer.

    Nu had ik eergisteren iets anders, nl zware kramp in mijn borst die naar rechts trok. Heb toen een half pilletje onder mijn tong gedaan, na een korte tijd weer heftige kramp, toen weer een half pilletje. Om vervolgens na een korte tijd weer heftige kramp te krijgen, was zeer pijnlijk. Geen pilletje meer genomen omdat ik twijfelde of het wel hielp. De kramp ging niet weg. Na voor mijn gevoel wel een uur toch maar een pilletje genomen en toen trok het weg.

    Heeft iemand ervaring met mijn laatste klacht? Weet niet zo goed wat ik er van denken moet.

    Groetjes Iris

    #90505 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Hallo Iris.
    Ik heb hier geen ervaring mee en weet ook echt niet wat er aan de hand is ,maar als je erge pijn hebt en het pilletje helpt niet gewoon weer 112 bellen of de huisarts post.
    Niet afwachten.
    Sterkte er mee.
    Groetjes Ad

    #90508 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ben het helemaal eens met Jacob.

    Sterkte

    Cesarina

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #90505 in Voorstellen en een vraagje
Je informatie: