default-header

Vandaag gestopt…..

Home Forums Roken Vandaag gestopt…..

11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #82782 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nou, Marly, het roken kan ik heel goed laten, nu bijna zeven weken geleden ben ik gestopt. En ik voel me er opperbest bij, het kost me geen moeite.

    En inderdaad, goede voornemens hebben geen zin. Zo’n wens van ,,na 1 januari stop ik” levert niets op, misschien enkele dagen stoppen en dan weer beginnen.

    Stoppen doe je nu, zo simpel is dat. Gewoon omdat je niet langer een junk wilt zijn.

    Niemand zal beweren dat het makkelijk is. Voorwaarde is wel dat je radicaal stopt, geleidelijk helpt niet, en ook één sigaretje of blowtje per dag (voor het slapen gaan bijvoorbeeld) is funest: dan rook je binnen de kortste keren weer als een schoorsteen.

    Want het nicotinemonstertje blijft schreeuwen als een varken om meer nicotine. Dat monster moet je uithongeren door helemaal niets meer te roken. Nu niet, en nooit meer. En hoe hoger de nood van dat monster, des te harder zal het gillen. Niet doen, uithongeren!

    Na een paar weken verschrompelt het monster als een zielepietje en ben je van het gezeur af. Zo heb ik het ervaren, en zo hebben miljoenen stoppers het ervaren.

    #82784 Reageer
    Marly
    Gast

    Super zeg!!! Echt heel erg knap!! 🙂
    Leuk trouwens hoe je het schrijft, over het nicotinemonstertje haha 😛 Misschien kun je een boek gaan schrijven over stoppen met roken ?;) Haha..

    Maar ik geloof idd zeker wat je zegt ja, over dat je beter radicaal kunt stoppen ipv geleidelijk. Maar volgens mij doen de beste stoppers dat ook he, om op een dag te zeggen “En NU stop ik” en vervolgens gewoon nooit meer roken.. Is het bij jou ook zo gegaan?

    #82785 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Bij mij was dat toevallig, hoe raar het ook klinkt. Ik liet de hond uit en zag dat in de MTS een tweedehands boekenmarkt was. Ik de hond thuis geparkeerd, terug naar die school, en daar struikelde ik over het boek van Allen Carr, Stoppen met Roken. Prijs: 1 euro! Boek gelezen, sigaren aan mijn schoonzoon gegeven, klaar was Kees. Sindsdien niet meer gerookt.

    Door die investering van 1 euro bespaar ik inmiddels honderden euro’s per maand, want sigaren zijn duur!

    #82787 Reageer
    Marly
    Gast

    Ja ze zijn tegenwoord zelfs weer een stuk duurder geworden geloof ik he pff.. Wat kost een pakje tegenwoordig, € 5 ofzo?! Nou ja, jij bent daar nu niet meer zo in thuis he haha;)

    Maar die investering heeft zn geld al dubbel en dik terug verdiend dus! Maar ja, zo zie je maar weer: Alles gebeurt met een reden he;) Dat jij bij die boekenmarkt terecht kwam, is denk ik geen toeval… Het heeft gewoon zo moeten zijn!:)

    #82870 Reageer
    bennyver
    Deelnemer

    ik heb het al ……tig geprobeerd, en … het lukte

    totdat ik te horen kreeg , :angry: dat ik een operatie krijg ????

    maar voor jou … hou het vol , en veel succes

    gr benny

    #82902 Reageer
    Ester
    Deelnemer

    Ik ben na mijn infarct acuut gestopt met het roken van ruim een pakje sigaretten per dag. Zonder hulpmiddelen. Gewoon de knop om, klaar. Geen optie meer. De schrik was de beste manier om er vanaf te komen. Natuurlijk heb ik ook wel lastige momenten gehad, vooral toen ik net weer terug was na de dotterbehandeling. Alles was achter de rug, ik lag alleen in mijn kamertje en na alle spanning en commotie dacht ik: Goh, nu een peukie zou lekker zijn. Maar ja, je gaat niet alle electroden loskoppelen als je op de hartbewaking ligt om even naar buiten te gaan om te roken……. Maar echt heel moeilijk heb ik het gek genoeg nooit gehad. Iets wat ik van tevoren nooit gedacht had.

    Het geld dat ik wekelijks uitspaar mag ik van mezelf besteden aan pure luxe: ik ben osinds een aantal maanden eens per week een hulp in de huishouding. HEERLIJK!!!!! En dan hou ik nog geld over ook! Ben nu bijna een jaar verder en ik rook nooit meer. Gek dat ik mij in mijn rokersleven niet gerealiseerd heb dat ik letterlijk zo’n slaaf was van de sigaret. Letterlijk met mijn hoofd in een grote rookwolk geleefd, blijkbaar.

    Voor iedereen die wil stoppen: DOEN.

    Heel veel succes,
    Ester

    #82905 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hallo Ester,

    Knap dat je zo ineens bent gestopt. Ik snap goed dat zo’n ingrijpende gebeurtenis een extra reden is om te stoppen. Je wilt immers niet dat zoiets nog een keer gebeurd. Maar dan nog steeds is het erg knap dat je het volhoud!
    Voel jij je lichamelijk nu ook beter? Bijvoorbeeld fitter?
    En volgens mij heb je een goede manier gevonden om het geld dat je overhoud te besteden. Dus geniet er lekker van, dat heb je dan ook verdient!

    Groetjes, Nicole

    #82906 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Ester,

    Tja, bij mij was het ook bij het ontdekken van een hartkwaal dat ik ineens wel kon stoppen.
    Dit is nu alweer bijna 10 jaar geleden. Ik mis het niet meer en ben erg blij dat ik van dat roken af ben.
    Het fijnste is wel dat ‘niet meer hoeven hoesten ’s morgens totdat je gerookt hebt’. Oh, wat had ik daar altijd een hekel aan.

    Maar goed. Helaas was dit ervoor nodig voor jou en mij om te kunnen stoppen, maar ’t is dan uiteindelijk wel gelukt. Houdt vol, Ester, ’t is echt de moeite waard.

    #82911 Reageer
    Ester
    Deelnemer

    Hoi Lieske en Nicole,

    Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ben absoluut niet bang om weer over stag te gaan. Het is eigenlijk helemaal geen issue meer. De knop is definitief om!

    Ik ervaar helaas niet [i]alle[/i] voordelen die je vaak hoort van gestopte rokers. Ik ben conditioneel nog niet op mijn “oude” niveau, maar daar geef ik alle medicijnen de schuld van. Ondanks dat ben ik heel blij dat ik er vanaf ben!

    Groet Ester

    #82912 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Ester,

    Je hebt dan ook een infarct gehad. Het zal wel even duren voordat je weer de oude bent, als het nog helemaal goed komt. Maar je moet maar zo denken, wanneer je nu nog zou roken, dan loop je een groot risico dat het nog eens kan gebeuren en dan zou je je conditioneel nog veel slechter voelen.
    Houdt vol!!

    Heb je hartrevalidatie gehad? Is een (groot) deel van je hart aangedaan?

    Heel veel sterkte.

    #82919 Reageer
    Ester
    Deelnemer

    Hoi Lieske,

    Gelukkig is er relatief weinig restschade. Mijn pompfunctie is nu 45%. Zoals mijn cardioloog het zei: de marathon zul je niet meer lopen…. Was gelukkig ook totaal geen ambitie…..:)

    Ik heb 3 maanden een hartrevalidatieprogramma gevolgd. Ook nu ga ik nog 1 keer per week naar de sportschool en wandel ik bijna dagelijks drie kwartier tot een uur. Maar ik moet nog steeds dingen doseren. Als ik overdag veel doe ben ik ’s avonds erg moe. Mijn grote frustatie is lange tijd geweest dat ik niet zorgeloos en achteloos meer alles kan doen wat ik wil doen. Ik heb soms simpelweg helemaal geen zin om prioriteiten te stellen en keuzes te maken! Maar er zit nog steeds verbetering in, met name door wijzigingen in mijn medicijngebruik. Al doende leert men en ik begin het ooit nog wel helemaal te leren, hoop ik:S

    Groet Ester

11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
Reageer op: Reactie #82782 in Vandaag gestopt…..
Je informatie: