default-header

Toch maar voostellen, na heel lang twijfelen.

Home Forums Even voorstellen Toch maar voostellen, na heel lang twijfelen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #80489 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi allemaal,

    Na lang twijfelen zal ik mij toch maar voorstellen.
    Ik ben Erik (51 jaar) en woon in Zwaag (gem. Hoorn), ben getrouwd en heb 1 dochter van 15.
    Ben via de reumatoloog bij de cardioloog terecht gekomen.
    Ik ging eind november 2014 voor reuma naar het WFG te Hoorn waar bleek dat ik 2 reumavarianten heb.
    De reumatoloog nam een hartruis waar waarna ik doorverwezen werd.
    Op de fiets-test bleek geen afwijking, echter bij de echo bleek een ernstige lekkage aan de mitralisklep,
    Heb inmiddels alle testen gedaan inclusief het trekken van 4 kiezen.
    Sta nu voor begin mei gepland in het OLVG voor een minimaal invasieve operatie waarbij de klep gerepareerd gaat worden.
    Na de operatie kan ik ook eindelijk beginnen met de reuma medicijnen, heb hiervoor tot nu toe diverse Prednison spuiten gekregen.

    Waarom lang getwijfeld met voorstellen?
    De verhalen die ik op het forum lees zijn veelal veel erger dan wat ik heb.

    #92502 Reageer
    Inke
    Gast

    erikfocus, welkom. Maak je geen zorgen dit is geen wedstrijd wie zijn verhaal erger is.
    Ieder verhaal is voor de schrijver erg. Wat dat betreft kan ik meepraten, ik heb hartfalen zonder expliciete klachten weet ook weinig van de meeste klachten die ik hier lees en kan dan ook geen raad geven. Maar dat is niet belangrijk omdat we immers allemaal hartpatienten zijn. En misschien kan ik ooit iemand raad geven je weet nooit.
    Dus welkom en heb je vragen hier zijn altijd wel mensen die misschien een antwoord voor je hebben. Een hartegroet van Inke

    #92507 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Erik,

    Ook van mij een hartelijk welkom. Ik wens je veel succes met de operatie en een voorspoedig herstel. Laat je weten hoe het verlopen is? Het zou inderdaad fijn zijn als je daarna van de prednison injecties af bent en over kunt gaan op tabletten.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #92508 Reageer
    erikfocus
    Gast

    Ik zal zeker laten weten hoe de operatie gegaan is, mede omdat er relatief weinig info te vinden is over de minimaal invasieve ingreep.
    Ik krijg morgen de (voorlopig) laatste prednison spuit, de operatie staat nu gepland voor 11-mei.
    Heb sinds vorig jaar zomer reuma in handen en voeten, een erfelijke variant want mijn beide ouders hebben ook zwaar reuma.
    Ben dan ook heel benieuwd hoe de revalidatie gaat verlopen.
    Maar jullie verhalen zijn absoluut nuttig.

    #92509 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Erik,

    Er zal tijdens de revalidatie zeker rekening gehouden met je reuma. Toch mooi dat je hartklep op een patiëntvriendelijke manier gerepareerd kan worden. Succes!

    #92530 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Erik,

    Heel veel sterkte a.s maandag!

    Hartegroet,
    Annemarie

    #92531 Reageer
    Chris1977
    Gast

    Hallo Erik,

    Welkom op het forum,
    laat je niet leiden met het gevoel dat jou verhaal niet erg genoeg is ofzo, iedereen hier heeft zijn eigen verhaal en heeft iets met het hart mee gemaakt en dat is al erg genoeg.
    Ik hoop dat je hier je steun kan vinden om je verhaal te delen met iedereen.

    Sterkte en succes met het lezen,

    Met harte groet,
    Chris B)

    #92532 Reageer
    erikfocus
    Gast

    Heb gister de opnamedag gehad in het OLVG.
    Wat een dag, was er om 8.30 en ging pas om 18.00 uur weg voor weekend verlof.
    Moet mij zondag middag weer melden.
    Ik sta voor aanstaande maandag om 8.00 uur op de planning. Lekker vroeg.
    Bedankt voor alle steun, doet erg goed want de zenuwen en de emotie gaat nu een grote rol spelen.
    Niet alleen bij mij maar ook bij mijn vrouw en zeker ook bij mijn dochter.

    Ik laat weten hoe het gegaan is.

    #92533 Reageer
    Inke
    Gast

    Hallo Erik,
    komt vast allemaal goed !
    Sterkte alvast voor maandag
    een harte groet van Ineke

    #92534 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Erik,

    Afgelopen week heeft JeroenS een hartverhaal geschreven over zijn ervaring met een hartklep operatie. Mocht je het nog niet gelezen hebben, is een aanrader. Puur en recht uit het hart.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #92535 Reageer
    erikfocus
    Gast

    Annemarie,
    Bedankt voor de tip.
    Ben blij dit verhaal gelezen te hebben.

    #92537 Reageer
    Marilene
    Gast

    Heel veel sterkte Erik

    Ben 5 jaar geleden geopereerd, OLVG AMsterdam.
    Als je nog iets weten wil?
    Welkom

    Marilene

    #92580 Reageer
    erikfocus
    Gast

    Nogmaals, iederen bedankt voor de reacties.
    Ik ben afgelopen dinsdag weer thuis gekomen, kom in een later statium terug op mijn ervaringen.
    Wel ben ik heel blij met deze minimaal invasieve operatie methode.
    Respect voor de artsen en verpleegkundigen van het OLVG te Amsterdam en het Westfriesgasthuis te Hoorn.

    #92581 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Erik,

    Fijn dat je weer thuis bent.
    Een voorspoedig herstel gewenst.

    Hartegroet van Annemarie

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
Reageer op: Reactie #92531 in Toch maar voostellen, na heel lang twijfelen.
Je informatie: