default-header

stoornissen en…..

Home Forums Ritmestoornissen stoornissen en…..

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #79451 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    [color=#8040BF]Hallo allemaal

    Ik heb me toch even aangemeld om de zorgen waarmee ik al een tijdje loop

    Word wel een waslijst hoor :laugh:
    Ik heb al een lange tijd te doen met hyperventilatie. Daar kan ik inmiddels redelijk mee om gaan. Dat is vaak in spannende momente, dus ook stress, wat mn arts zei zien te verkomen, veel rust zoeken, niks opzoeken, ook als je geen ruimte hebt, teveel mensen om je heen of warmte. Daarvoor heb ik een puffer. Dat wertk zo nu en dan nog eens.

    Ook heb ik al langere tijd van stoornissen. Mn hart slaat over, en soms echt achtereen. Tis geen pijn maar gewoon irritant. Daar zitten de tijden verschilt bij. Soms is het met een paar secondes over, soms kan het langere tijd aanhouden. Dat overslaan voel ik dan ook de hele tijd. Daarbij voel ik het SOMS ook in mn keel. Precies tussen de 2 ‘spieren’ zeg maar. Maar meestal is het gewoon gebonkt, net als je in een disco tegen de subwoofer aanstaat en voel ik vaak gewoon keer op keer dat mn hart overslaan en even stopt en weer door gaat. Hij is he evenj kwijt.

    Daarbij heb ik hartkramp. Zo noem ik het maar even want dat is het gevoel wat meegeeft. Eerste keer was in een warm land, toen kon ik niks meer. Inademen vooral, word geblokeert net als je lichaam strekken. Ik kan dat zelf opbouwen tot het moment dat het mega zeer doet en dan moet ik uitademen zodat dit gaat stoppen. Zo kom ik steeds iets verder en kan ik mn lichaam uiteindelijk uitrekken want dat doet ook zeer.

    Ik heb nu 2 nachten achtereen gehad dat ik die kramp heb gehad. Lig op bed op mn zei een boekie te lezen en kan niks meer. Strekken doet pijn dus langzaam ademen opbouwen met ademen en dan gaat het okee. Strekken is net voelen of dat dan wel kan alweer

    ook heb ik slaapapneu. Dit is ook nog niet zo lang. Ben een paar keer wakker geschrokken(ook weer achter elkaar), 7x in ademnood. Vergat gewoon adem te halen en ontdek nu met opletten dat overdag ook zo is. Weet van apneu dat het dodelijk kan zijn. Ik weet dat ik naar de arst moet ook omdat, nadat ik tgoen er hyperventilatie was ontdekt het allemaal veel erger word allemaal

    Leuk zoiets opgekropt vertellen maar wilde toch eerst meer info van leden die ook zoiets herkennen.
    wie kan me nu helpen???[/color]

    #86375 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    zoals je zelf al zegt: ” een hele waslijst” en velen zullen hier mogelijk wel het e.e.a. herkennen. Ook als je zelf enige moeite doet om de vele hartverhalen hier op deze site na te lezen, zul je zeggen, ja dat heb ik ook.

    Maar toch telkens blijkt weer dat je eigen hart, net even iets anders te reageren dan het hart van een ander. Dat maakt het tegelijk ook zo moeilijk om uit te puzzelen, wat jezelf nou precies mankeert. Als het je een troost mag zijn, zelfs cardiologen zijn er vaak na een bezoekje nog niet achter. (als je de verhalen hier leest)

    Er rest je maar een ding te doen, zet stap 1 en maak een afspraak in het medische circuit, dan kom je als vanzelf tot stap 2 en de rest.

    Ik wens je succes en doorzettingsvermogen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #86375 in stoornissen en…..
Je informatie: