default-header

ritmestoornis

Home Forums Boezemdefibrilatie ritmestoornis

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80276 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo hartgenoten

    Ik heb al sinds 2002 ,last van boezemfibrilleren en een zeer trage hartslag,ik ben in 2008 geopereerd en hebben ze een pacemaker ingeplant en nadien gaat het met m,n hartslag een stuk beter;
    Maar nu komt m,n vraag ik loop men fiets recreatief ,om de reden dat ik gewoon bij meer snelheid het veel benauwd krijg,ik moet er wel aan toevoegen ik heb altijd al astma gehad .
    Maar door dat sporten heb ik dit altijd kunnen beheersen ,maar de laatste jaren gaat het steeds slechter.
    Nu is mijn vraag beste hartgenoten ?Zijn er nog mensen die dit probleem herkennen ?
    Ik zit hier echt mee!
    Getekend: Jodavid

    #90995 Reageer
    Biebs
    Gast

    Hoi,

    Hier ook herkenbaar en ik heb alleen maar een paar ASD’s en VSD’s…. Lees ff mee.

    Biebs

    #90996 Reageer
    sofie
    Deelnemer

    Hallo Jadavid,
    U heeft een pacemaker, misschien kan de pacemakertechnicus bij de volgende controle iets voor u doen?
    Misschien iets veranderen aan de instellingen, staat de beweging/activiteitensensor wel aan?
    Gebruikt u ook bètablokkers of andere medicatie voor het hart, die invloed hebben?
    sterkte
    groet
    Sofie

    #90997 Reageer
    catootje
    Deelnemer

    hoi, jodavit
    Sinds korte tijd heb ik ook een pacemaker en kreeg ik het advies om wanneer je even lucht tekort komt en de hartslag niet mee gaat met de inspanning,( op de fiets) :laugh: er simpel weg even op te kloppen alsof je schouder klopje geeft, de pm reageert op beweging en met fietsen beweeg je de linker arm onvoldoende. bij mij werkte het maar vond het wel eng te doen omdat de hartslag gelijk wat opliep
    :laugh: groet van Catootje succes.

    #90998 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi hartloper,

    het kan idd zijn dat je pm niet helemaal goed is ingesteld
    ik heb sinds oktober mijn 2e pm, en bij fietsen loopt de hartslag niet op, soms ook niet op de loopband
    ik heb een fietstest gehad bij pmtechnicus, en tegelijkertijd pm uitgelezen en ecg, en idd klopte mijn verhaal
    mijn pm(biotronik evia)heeft juist een sensor zodat deze bij fietsen wèl moet reageren,zelfs bij emoties…
    binnenkort terug voor aanpassingen
    bij mij is alles begonnen met boezemfibrilleren, en nu blijk ik ook chronotrope incompetentie te hebben(hartslag loopt niet op bij inspanning)
    dus even naar de pmtechnicus om te kijken of ze het kunnen aanpassen
    idd medicatie doet ook iets met je hartslag, en je pm is ook ingesteld onder/bovengrens, bij mij is dat 50/140, misschien is daar ook nog iets aan te doen(bovengrens)?
    welke merk pm heb jij?
    groetjes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #90998 in ritmestoornis
Je informatie: