default-header

Risico op een hersenbloeding door bloedverdunners.

Home Forums Medicijnen Risico op een hersenbloeding door bloedverdunners.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79586 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Eerder had ik al eens geschreven over het gebruik van Plavix. Ik was toen nogal bezorgd omdat ik out of the blue dichtslibbingen kreeg waar ik eerder geen last van had (toen was er alleen een flapje losgeraakt wat de verstopping veroorzaakte. Inmiddels ben ik een jaar Plavixvrij en er zijn geen verstoppingen ontstaan. Wel gebruikte ik de laatste twee jaar nog wel een coumarine én een ascal. Het ene ziekenhuis adviseerde na de plaatsing van de stent drie soorten en de andere maar twee. Omdat ik verder onder behandeling ben van het tweede ziekenhuis nam ik hun advies aan. Binnen drie maanden zat ik vol met verstoppinkjes waar ik angina pectoris aan overgehouden heb. Ik ben dus toen meteen aan de drie soorten gegaan.
    Vorig jaar mocht ik met de plavix stoppen en ik heb laatste jaar twee soorten geslikt. Omdat de artsen en verpleegkundigen daar altijd van lijken op te kijken en ik ook danig bezorgd ben om een bloeding te krijgen, probeerde ik van de week, een jaar na het stoppen met de plavix, verder te gaan met halfjes Ascal Brisper Cardio-Neuro. Ik kreeg na een paar dagen een krampachtig gevoel bij mijn hart en ben maar weer snel terug gegaan naar het hele tablet. Ik wil het eerdaags weer een keer proberen deze pil te halveren. Misschien kwamen die krampen wel door stress – juist die dagen waren niet stressvrij.
    Ik heb vrij vaak een bloeding in mijn rechteroog en ik wijt dat aan extra bloedverdunners Uitgerekend ook toen ik poseerde voor de fotoreportage voor bij het interview voor de meest recente Hartbrug. Op de foto op de cover kan je het ook zien al hadden we wel een pose gekozen waarbij dit het minst opviel. Maar nu heb ik er weer een, amper een maand later en consequent altijd hetzelfde oog Dat ik er zo bijloop is het ergste niet – ik ben zo bang dat ik ook een grotere bloeding kan krijgen; in mijn hersenen lijkt me het ergste wat een mens kan overkomen. Een vriendin van ons heeft een grote gekregen en ik denk niet dat ik haar moed heb om met zo’n grote beperking te kunnen leven.

    Zijn er ook anderen hier die zo’n hoge dosering hebben afgebouwd?

    #87222 Reageer
    Manuela93
    Deelnemer

    ik heb door mijn bloedverdunners heel snel blauwe plekken en wondjes die normaal niet zouden bloeden bloed ik nu als en rund, ik mag me bloedverdunners niet afbauwen van de arts wegens gevaar van infartjes wie kunnen optreden.

    #87228 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Het is kiezen tussen twee kwaaien. Ik zal nooit onder de aanbevolen dosering gaan maar ik zou zo graag met het extra middel, waarvan de ene cardioloog zegt van wel gebruiken en de andere cardioloog zegt dat het niet nodig is en risico op bloedingen vergrotend is, willen minderen.
    Ik probeer het nu voor de derde keer. Iedere tien dagen dus. De eerste keer was op 1 juni, de tweede op de tiende en nu ben ik de 20ste begonnen. De eerdere pogingen strandden door extra last. Het kan verbeelding zijn want normaal heb ik ook wel krampjes en steken bij wat inspannning.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #87222 in Risico op een hersenbloeding door bloedverdunners.
Je informatie: