default-header

Pijn op de borst naar meerdere ablatie’s

Home Forums Boezemdefibrilatie Pijn op de borst naar meerdere ablatie’s

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79936 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi

    Ik heb sinds 2005 5 ablatie’s en 1 MAZE operatie gehad.
    Dit omdat ik last had van boezemfibereren.
    In 2010 heb ik mijn laatste ablatie gehad, sindsdien is m’n ritme mooi.
    Alleen heb ik zo veel last van pijn op de borst en na een beetje inspanning vreselijk moe mijn cardioloog zegt dat mijn hart goed is en kan de pijn niet echt verklaren.
    Heeft iemand hier ook last van na een ablatie ?

    Vr Gr. Peter

    #88908 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hai Peter,

    Ik heb vorig jaat een maze ablatie gehad, tegelijkertijd met een tricupidalisreparatie, mitralisklepplastiek en het sluiten van een ASD.
    De klachten die jij noemt heb ik ook gehad maar ze zijn nu na een jaar wel weg.
    Ik kreeg enorme pijn op de borst als ik begon te lopen en een hele snelle bonkende hartslag en enorme vermoeidheid.
    Mijn arts kon het ook niet verklaren en stelde voor het rustig aan te doen. Tegelijkertijd hebben ze nog wat gesleuteld aan de pacemaker.
    Ik zou toch maar terug gaan naar je behandelend arts, succes!

    Groetjes van Lil

    #91288 Reageer
    coen
    Deelnemer

    Ik heb ook die enorme vermoeidheid. Mijn arts zegt dat dat door de fibrilatie komt, de pompkracht van het hart verminderd en zodoende de energie voor het hele lichaam niet op pijl kan houden. Daarbij kan het zijn dat bijwerkingen van medicijnen (beta blokkers) je dat gevoel van energie tekort geven. De beta blokkers zetten via de schildklier een handrem op je hartfrequentie.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #91288 in Pijn op de borst naar meerdere ablatie’s
Je informatie: