default-header

pijn in pols na hartkatheterisatie

Home Forums Algemeen pijn in pols na hartkatheterisatie

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #127794 Reageer
    Kiki
    Gast

    Heb vier dagen geleden katheterisatie via de pols gehad. Het deed al vanaf het moment dat ze begonnen met het buisje echt vreselijk pijn. Lucht uit het drukbandje halen na afloop verlichtte niets. De pijn is sindsdien niet minder, eerder erger geworden. Heb braaf mitella gedragen en arm 3 dagen niet gebruikt, maar pijn wordt niet minder. Heb geen blauwe plek gehad, nu wel ineens een grote geelgroene vanaf de prikplek naar de elleboog. Paracetamol helpt maar met mate voor korte tijd. Arnica helpt op andere plekken op het lichaam goed en doet sneller genezen, maar geeft hier alleen maar meer pijn.

    #127851 Reageer
    Trudy
    Gast

    Goedemorgen,

    Woensdag 26 april 2023 gekatheriseerd via rechter pols. Duurde 15 minuten voordat de cardioloog in de ader kwam. Ader verkrampte, HPS vroeg hij? KLopt plus schijnbaar dunne aders. Veel pijn en ook ziek tijdens CFT ( vloeistof toediening). Nu thuis op zich gaat het redelijk buiten pijnlijke arm en keelpijn. Zal wel virusje erbij hebben Paracetamol genomen. Hierdoor zakt de pijn. Indien ooit nog katherisatie zal ik aangeven, dat via pols te pijnlijk is. Goed om te lezen, dat het ook zonder pijn kan via de lies.

    #129485 Reageer
    Homme
    Gast

    De eerste twee dagen na cathetersatie via de pols ging het goed. Rechts lukte niet, een te dun bloedvat. Links ging goed. Daarna nu aan de paracetamol omdat pijn in de armen de hele dag voortduurt. Bewegen is pijnlijk. Rust en aanzien hoe het afloopt. Gelukkig lees ik dat pijnlijke armen vaak voorkomt. Dit had ik niet verwacht.

    #129606 Reageer
    Ger Vergeer
    Gast

    4 augustus hartkatherisatie via pols. Naald er in voelde ik wel maar goed te doen. Proces zelf ging volgens mij ook goed. Na een paar uur drukelement beetje bij beetj er af en alles oké. Voorzichtogheidshalve 2 dagen met metalla en stevig gaasverband op ader. Daarna alles gooed tot circa 10 augustus. Drukpijn op plek waar geprikt is en ook halverwege de elleboog. Kan wel dingen doen met arm en hand maar bijvoorbeeld in onderarm knijpen is vervelend en een beetje pijnlijk. Vingers tintelen soms een beetje. Gebeld naar ZKH en ik hoor nog wat e.e.a. betekent. Hopelijk geen vernauwing of propje

    #130710 Reageer
    Jolanda Berkhout
    Gast

    24 oktober een hartkatheterisatie gehad, via de pols
    Alleen de prik was ff gevoelig
    Voor de rest ging het soepel
    Heb geen klachten ook niet nu de behandeling
    Geen blauwe plek
    Alleen tintelingen
    Heb juist veel gelachen met de mensen op de OK

    Mijn ervaring is goed geweest
    En alles was oke , aders zijn mooi open

    #132962 Reageer
    Trudy
    Gast

    Ik vorige week gekatheriseert, heel mijn arm is blauw, paars. Geel en dik iedereen schrikt
    Ervan, 2 x een echo gemaakt, Maar alles is goed. Verga van de pijn in de nacht.
    Dit word niet verteld, maar zie nu dat ik niet de enige ben.
    Hoop dat het overgaat, maar ben bang dat het chronisch is.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
Reageer op: Reactie #88754 in pijn in pols na hartkatheterisatie
Je informatie: