default-header

Patiënt met een beroerte het slechts af in Westfriesgasthuis in Hoorn

Home Forums Herseninfarct Patiënt met een beroerte het slechts af in Westfriesgasthuis in Hoorn

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #78991 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ruim een derde van de ziekenhuizen laat mensen met een beroerte te lang wachten op een behandeling.

    Dat schrijft het AD op basis van eigen onderzoek. Jaarlijks krijgen zo’n zevenhonderd mensen een herseninfarct. Zij moeten volgens de medische richtlijnen binnen een uur, maar hoe sneller hoe beter, worden behandeld.

    Bij zevenhonderd van de ongeveer 2100 patiënten duurt het te lang voor ze worden geholpen. In bijna dertig ziekenhuizen duurt het voor ruim de helft van de patiënten te lang. Door langer te wachten sterft er meer hersenweefsel af. Door de ziekenhuizen wordt niet bijgehouden hoeveel mensen onnodig letsel oplopen door een te trage behandeling.

    Patiënten met een beroerte zijn volgens het AD het slechtst af in het Westfriesgasthuis in Hoorn. Daar wordt slechts elf procent op tijd behandeld. Het ziekenhuis reageert in de krant geschrokken en kondigt maatregelen aan. In juli kwam het ziekenhuis ook al in opspraak omdat de afdeling gynaecologie een ernstig incident bij een bevalling niet bij IGZ werd gemeld.De Inspectie voor de Gezondheidszorg wil ziekenhuizen een jaar de tijd geven om de situatie te verbeteren.

    Bron: http://www.medicalfacts.nl (AD)

    #84161 Reageer
    amf2008
    Gast

    Fijn, een jaar wachten en 700 extra slachtoffers met onnodig meer beperkingen tgv het feit dat ze niet op tijd de trombolyse gehad hebben. Het is geen wonder middel (dat heb ik zelf ondervonden) doch voorkomt een hoop onnodige schade.
    Dus gaan we maar verder met symptoombestrijding …. :angry:

    #86307 Reageer
    Ka.NL
    Deelnemer

    Hallo,
    Gelukkig kan ik dit allemaal navertellen, ik lag ook in het WFG te Hoorn.
    Ik werd niet geod en praten ging vreemd en had vreselijke hoofdpijn, mijn huisarts belde naar het WFG met de neuroloog en toen moest ik tramadol slikken voor de hoofdpijn.
    Twee dagen later was het nog niet weg, toen stuurde mijn huisarts me in.
    De neuroloog hield vol dat ik niet aan alle syptomen voldeed en wou een ruggeprik doen om via hersenvocht wat uit te zoeken, ik wou dat niet en ging in opstand, toen kreeg ik direkt een CT-scan. Een uur later lag ik op de stroke afdeling met een zware CVA rechtszijdig.
    De neuroloog kon als antwoord geven”mw u heeft ons om de tuin geleid”!!!
    Nou zeg…….ik was stom verbaasd en voelde me echt beroerd, mijn lichaam reageerd nou eenmaal niet volgens het boekje was min antwoord, ik heb de beste man ook niet meer gezien.
    Lees voor verdere verloop mijn hartverhalen, maar gelukkig zoals ik al zei, ik kan het navertellen. Sterkte voor iedereen.
    Groetjes Karen xx

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #86307 in Patiënt met een beroerte het slechts af in Westfriesgasthuis in Hoorn
Je informatie: