default-header

**Nog steeds pijn aan het borstbeen naar openhartoperatie**

Home Forums Hartoperatie **Nog steeds pijn aan het borstbeen naar openhartoperatie**

  • Dit onderwerp bevat 13 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 maanden geleden door Jan Siefkes.
6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #127929 Reageer
    esther
    Gast

    dit klinkt als een triggerpoint probleem van ofwel de m.serratus of een andere rib/schouderspier.
    Je kunt deze laten behandelen door een triggerpoint therapeut, pijn reset behandelaar (zoals ik, met combi fysio), fysiotherapeut of massagetherapeut.

    #128236 Reageer
    Ben Kuijstermans
    Gast

    Hoi, augustus 2022 een openhartoperatie gehad waarbij 4 omleidingen zijn gemaakt. Na operatie last blijven houden van borstbeen, pijn in arm en hierdoor een verslechterde lichaamshouding. 11 april j.l. de staaldraden operatief laten verwijderen. Pijn in arm was direct voor 90% weg. Belemmeringen aan borstkas zijn voor 50% verdwenen en ik merk nog steeds vooruitgang. Lichaamshouding ook enorm verbeterd. Na het lezen van positieve ervaringen wat betreft osteopathie nu ook gestart hiermee. Hopelijk kan de osteopaat nog meer belemmeringen weg krijgen.

    #128325 Reageer
    noes
    Gast

    Hier hetzelfde, na 2 jaar en heftige complicaties nog steeds heel veel pijn aan borstbeen wat iedere dag weer belemmerd. mij de pijnpolie gelopen zware pijnmedicatie gekregen (methadon en amitriptyline) helaas geen resultaat na anderhalf jaar Ct scan laten doen en blijkt me borstbeen wel vast te zitten maar niet volledig aan elkaar wegens Ospeodie… helaas chirurgisch geen oplossingen meer dus weer in contact met de pijnpolie hoe verder…. misschien hebben jullie advies wat mogelijk is op de pijn redelijk draagbaar te krijgen? op deze manier is het niet meer leuk en kan ik bijna niks.

    groetjes

    #129678 Reageer
    Arthur
    Gast

    Hallo, Ben 2 weken geleden geopereerd met een 3voudige bypass. Sinds een paar dagen veel stekende spierpijn aan rechter borst, niet in het midden. Het voelt net alsof je een spier verrekt hebt.. vrij pijnlijk dus. Te voelen met elke beweging, ook tijdens inademen. Hoop dat dit tijdelijk is, kan ook niet slapen van de pijn.. morgen maar navragen bij cardioloog. Iemend een idee? Mvg, Arthur

    #129749 Reageer
    Jan Siefkes
    Gast

    Jan, 84 jaar, heeft al 22 jaar pijn in de linkerborst, na een bypass-operatie (4x) Zie ook 123375. Is de pijn te verwijderen door een cardiologische implantaat. ?????

    #131780 Reageer
    Klaas van den Berge
    Gast

    Hallo ik heb in juli 2023 een nieuwe hartklep gekregen nu na 4 a 5 maanden nog pijn bij borstbeen. s’morgens veel pijn maar overdag minder pijn. Soms moeite met praten. Slik medicijnen pijnstillers. Moet ik nog meer geduld hebben ?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
Reageer op: Reactie #125921 in **Nog steeds pijn aan het borstbeen naar openhartoperatie**
Je informatie: