default-header

lichamelijke klachten

Home Forums De jongere hartpatiënt lichamelijke klachten

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #89379 Reageer

    Hoi Ramon,

    Ik ben al een tijdje niet op dit forum geweest. Maar lees dat je eruit gekomen bent met de artsen over de scan die ze nu moeten gaan doen. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent en snel uitslag krijgt.

    Groeten,

    Zomaar

    #89378 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    ik heb aanstaande woensdag een afspraak in het VUMC, wat ik niet snapte is dat ik een afspraak heb op de longpoli?!?

    dit is dus weer niet de scan die ze me beloofd hadden…

    op dit moment gaat het echt zwaar k*t…
    kan voor mijn gevoel niets meer goed doen. heb alleen maar pijn op mijn borst, maar heel raar opeens, de pijn straalt meer uit naar de zijkanten van mijn borstkas. in het midden blijft het drukgevoel bestaan en af en toe vlak onder mijn ribbenkas even een diepe steek. verga van de pijn in mijn rug, heb weer wazig zicht maar geen opvallend droge ogen?? mijn hoofd lijkt de hele dag in brand te staan zowel als mijn schouders en nek. giga last tussen mijn schouderbladen, en mijn onderrug speelt ook lekker mee.

    kortom ben er helemaal klaar mee, wil er vanaf. zelfs een stukje lopen gaat niet zonder problemen meer. half uur lopen en mijn complete kuiten zijn verzuurd.
    lijkt me allemaal snel bergafwaarts te gaan.

    mvg, ramon

    #89380 Reageer
    zomaar
    Gast

    Hee!

    Dat is niet zo leuk om te lezen! Probeer je niet te druk te maken, dat verergert de klachten weet ik uit ervaring.

    Nou moet ik zeggen dat ik soms ook onduidelijke brieven van (in mijn geval) de cardiologie krijg. Ik zou voor de zekerheid maandag even bellen. Ze worden vaak min of meer uit templates gemaakt en ze sturen iedereen min of meer dezelfde brief.

    Jij slikt toch metoprolol begreep ik uit een eerdere post van je? Toen ik dat moest slikken had ik ook snel verzuurde spieren. Dat medicijn maakt het nu eenmaal wat moeilijker om je in te spannen.

    Omdat ik soms ook hartritmestoornissen heb, hebben ze dat bij mij vervangen door Sotalol. Alhoewel het in het begin meer bijwerkingen bij me had, kan ik me wel veel beter inspannen met Sotalol ten opzichte van Metoprolol. Maar ik denk dat het in jouw geval uiteindelijk beter is om te zorgen dat je zonder beta blocker kan. Dat moet vast kunnen als je weer op je gemak bent en je geen onderliggende hartziekte hebt.

    Heel veel sterkte en blijf kritisch ten opzichte van de artsen. Ze willen ons jonge hartpatiënten nog wel eens afwimpelen omdat ze bijvoorbeeld denken dat we niets hebben of alles zelf veroorzaken. Dat is eigenlijk schandalig want eigenlijk zouden ze ons net zo goed moeten helpen als bejaarden. Wij hebben tenslotte nog wat perspectief om echt beter te worden.

    In het uiterste geval moet je gewoon naar een heel ander ziekenhuis gaan waar ze echt deskundig zijn. Bijvoorbeeld het Erasmus of het St. Antonius in Nieuwegein.

    Succes!!

    #89382 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    helemaal waar, ik moet me ook niet zo druk lopen maken de hele dag door.
    dit gaat alleen zo moeilijk als je constant last hebt van dezelfde k*t klachten.

    klopt inderdaad ook dat de artsen mij en derest van mijn leeftijdsgenoten afrekend op ons leeftijd. meerendeel van de artsen beweert dat we wegens ons leeftijd niks kunnen mankeren. beetje jammer weer…

    bedankt voor het advise, zal zeker maandag middag even bellen met de longarts want deze heeft gezorgd voor de verwijzing.

    mvg, ramon

    #89388 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    ben vandaag naar het vu medisch centrum in amsterdam geweest.
    was beland bij de longarts, deze heeft voorgesteld opnieuw een inspanningstest te gaan doen.
    ik snap alleen een ding niet helemaal, ik heb deze test al gedaag, en er kwam zuurstofgebrek uit. wat willen ze nog meer weten???
    krijg deze inspanningstest thuisgestuurd dus weet de datum nog niet.

    heb extreem koude handen, lijkt wel alsof ik maar heel weinig kracht heb in armen en benen, en mijn armen voelen ook een beetje gewichtloos aan. ook klopt mijn hartje weer lekker snel ( die laat weer fijn weten dat hij het in elk geval nog eventjes doet ). verders ben ik heel erg duizelig/gedessorrienteerd, heb het gevoel dat alles langs me heen schiet en kan me dus ook zeer slecht concentreren. dit gepaard met die constante zeurende pijn in mijn linkerschouder, druk op de borst benauwdheid en pijn tussen de schouderbladen.

    ook heb ik het gevoel alsof mijn hoofd en nek constant heel erg warm aanvoelen…

    wat kan dit nou toch zijn jongens??? heb hier echt geen zin meer in. pffff…

    mvg, ramon

    #89389 Reageer
    zomaar
    Gast

    Ha!

    Wat naar allemaal voor je. Wat dit kan zijn durf ik echt niet te zeggen, ik ben geen arts. Maar het lijkt me toch reden genoeg voor een grondig onderzoek!

    Veel sterkte!

    #89395 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    heb mijn medische dossier opgevraagd bij mijn voormalige ziekenhuis, het rode kruis te beverwijk.
    hier stond in dat ze wel degelijk dingen hebben geconstateerd, waaronder toendertijd dus ook al dat zuurstofgebrek, daarbij komend heb ik supraventriculaire tachycardie oid.

    al om al, waarom moet er 1 jaar later zelf achter komen via mijn medische dossier van mijn vorige ziekenhuis???
    ik vind dit te absurd voor woorden.
    heb vandaag ook meteen contact opgenomen met mijn huidige ziekenhuis met de vraag wat ze hier aan gingen doen.

    ze hebben alles genoteerd en sturen het maandag meteen door naar mijn eigen huisarts, samen met hem moet ik dus een plan gaan maken over wat er nu moet gaan gebeuren.

    wat voor klachten kan supraventriculaire tachycardie geven?? en wat voor oorzaken kan dit hebben?

    alvast bedankt

    mvg, ramon

    #89396 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer
    #89397 Reageer
    zomaar
    Gast

    Hoi Ramon,

    Nogmaals ik ben geen arts maar als ik het goed heb zit het ongeveer zo.

    Een supraventriculaire tachycardie (SVT) is een verzamelnaam voor een aantal ritmestoornissen die tot gevolg hebben dat het kamerritme te snel is. Denk aan Sinus Tachycardie, Atriumfibrilleren en Atriumflutter (die laatste 2 heb ik zelf wel eens en zijn met medicijnen of een klap stroom vaak wel al dan niet tijdelijk op te lossen). Sinus Tachycardie is meestal wat onschuldiger en moet opzich ook met medicijnen op te lossen zijn.

    Als bij mij de ritmestoornissen door stress komen, wil bij mij een flinke dosis oxazepam of diazepam wel eens een oplossing bieden. Heb je dat wel eens geprobeerd? Dan maak je je vaak niet meer zo druk en komt het hart ook tot rust. Zo kun je misschien een beetje uitsluiten of paniekaanvallen of stress de problemen veroorzaken of dat er toch echt wat met je hart is. Het is namelijk wel zo dat je bij een SVT ook zuurstofgebrek gaat krijgen en dan krijg je weer pijn op je borst en ga je je nog drukker maken, SVT nog erger en het cirkeltje is rond!!! Je bent nog zo jong, de kans dat je een hele ernstige hartziekte hebt kan toch niet heel groot zijn.

    Groeten,

    Zomaar

    #89398 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    hee,

    ik ben net van de diazepam af, dit werkte inderdaad een beetje rustgevend.
    maar niet zodanig dat mijn hart er rustiger van ging slaan. die tachycardie is bij mij eigenlijk constant. ze kwamen erachter tijdens de inspanningstest staat in mijn medisch dossier.
    hier staat ook in dat ik begon met supraventriculaire tachycardie en ook eindigde met hetzelfde probleem.
    zal het even kort omschrijven wat er staat.

    hartfrequentie in rust, dus voordat ik begon was 112 slagen per minuut.
    maximaal 176 slagen per minuut ( 88% van de voor de leeftijd voorspelde hartfrequentie )
    bloeddruk in rust was 118/78 mmhg, en maximale bloeddruk was 162/71 mmhg.
    reden dat ik stopte was vermoeidheid.

    interpretatie: rust ECG: S.tachycardie 113/min vroege repolarisatie.
    aritmieen: frequent.pvc en zeer frequente.pac ( geen idee wat dat betekent )
    ST veranderingen: geen
    Hr start en eindigt met S.tachycardie.

    dit is het een beetje kort omschreven.
    heb ook contact gehad met de spoedpost, gezegd dat ik dit niet vind kunnen. voel me er zo beroerd door. wil dat ze er wat aan gaan doen.

    maar ik ben inderdaad ook geen dokter, weet alleen wel dat mijn lichaam niet zo hoort te reageren.

    mvg, ramon

    #89399 Reageer

    Ok…. duidelijk. En je slikt metoprolol toch? 100mg met vertraagde afgiste ? Dat brengt je niet onder de 100 slagen in rust?

    #89400 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    ik slik inderdaad metoprolol, maar dan 50 mg per dag.
    dit brengt mijn hartslag wel wat meer tot rust maar neemt mijn klachten helemaal niet weg.
    slikte hiervoor bisoprolol, dit werkte beter voor mijn hartritme maar was volgens mijn vorige huisarts niet goed omdat ik vroeger astma gehad had.

    ik hoor van mensen uit mijn omgeving trouwens steeds meer nare verhalen over hartproblemen. ook rond mijn leeftijd, bijvoorbeeld een vriend van mij met het wpw syndroom waar hij net van af is geholpen dmv een katheterablatie.
    lijkt wel een nieuwe hype te worden onder de jeugd…

    heb trouwens bij stress ook meer last van hartkloppingen inderdaad, mijn klachten worden er niet erger op.
    de klachten die ik heb worden steeds erger met de tijd die eroverheen gaat lijkt wel.
    ben sinds vorig jaar voor mijn gevoel echt verschrikkelijk achteruit gegaan.

    mvg, ramon

    #89401 Reageer
    zomaar
    Gast

    Ja, ik hoor ook wel eens wat. Een meisje dat ik ken die nu 30 is, had ooit een hartstilstand, een lekke mitralisklep en een ritmestoornis. Na het repareren van de klep en een ablatie voor de ritmestooris in een goed ziekenhuis is ze nu helemaal de oude. Ze hoeft alleen nog aspirine te slikken als bloedverdunner. Dus het kan echt goedkomen!

    Misschien metoprolol 100mg proberen? Of liever nog Selokeen (de merkvariant). Het afgiftemeganisme is beter dan van metoprolol. In het ziekenhuis kreeg ik ook altijd alleen Selokeen en geen metoprolol. De werkzame stof is alleen niet beter. Maar het feit dat ze in het ziekenhuis toch maar Selokeen geven, zegt mij genoeg (ook daar moeten ze op de kosten letten, maar je krijgt toch selokeen). Bij Sotalol (wat ik nu slik) krijg je wel merkloos in het ziekenhuis, maar sotalol heeft ook geen vertraagde afgifte.

    Nou hopelijk kom je snel iets verder met de puzzel!

    #89402 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Ik had veel baat bij sotalol als betablokker totdat mijn astma verslechterde. Ik slik nu al weer 2 jaar tambocor 200mg met gereguleerde afgifte.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89403 Reageer
    r.spilker
    Deelnemer

    zal het navragen bij de huisarts maandag, hopelijk is er iets operatiefs aan te doen.
    wil niet derest van mijn leven aan de medicijnen zitten.
    dat selokeen waar je het over hebt is dus het origineel van metoprolol?
    misschien dat het het proberen waard is.

    bedankt voor de tip!

    hou jullie up to date,

    mvg ramon

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 162)
Reageer op: lichamelijke klachten
Je informatie: