default-header

Kransslagader dicht

Home Forums Algemeen Kransslagader dicht

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79471 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allen

    Ik was twee jaar geleden al op dit forum toen was er hartfalen geconstateerd.
    mijn leeftijd 52 jaar,
    Nu zijn we een tijd verder en na een katherisatie afgelopen week is dus vastgesteld dat 1 van mijn kransslagaders geheel dicht zit. De arts had het over de onderste ( zegt mij dus niets) er werd mij gevraagd of ik een infarct had gehad. Ik heb geantwoord dat ik deze niet ( bewust) heb gehad. De arts vertelde dat de artsen samen moesten overleggen, een operatie, dotteren of medicijnen kwamen al ter sprake. Ik moet nu wachten op een brief met meer informatie
    Ik mocht na enkele uren naar huis, en ja daar kwamen de vragen.
    Natuurlijk het net even afgezocht naar info. Nou dat je dat niet moet doen is waar, ik zou eigenlijk al drie keer dood moeten zijn.
    Misschien hebben jullie antwoorden op mijn vragen.

    Het schijnt dat je met een afgesloten ader een infarct moet hebben?

    Wat moet ik doen of laten op dit moment? Is de kans op een infarct nu erg groot?

    Ik voel me verder goed, alleen de vermoeidheid , de reden dat ik dus terug ging naar de cadrioloog, is er in grote mate. Ik zou om de paar uur een paar uur kunnen slapen. Snachts ben ik vroeg wakker, maar ga dan na een uur of twee weer terug naar bed.
    Met inspanning ( wat ik nu eigenlijk niet goed durf) ben ik kortademig.

    Wie kan mij wijzer maken, heeft dezelfde ervaring en antwoorden op mijn vragen.

    Groetjes Ria

    #86459 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Als een slagader dichtslibt kan een gedeelte van de hartspier afsterven, het ligt er maar aan waar deze dichtslibbing zich bevindt of het ernstig is of niet, soms merk je het niet eens omdat het infarct maar heel klein is geweest.
    Bij een grotere afsluiting zijn de gevolgen meestal ernstiger.
    De behandeling kan divers zijn, medicijnen, dotteren, operatie.
    Als de risico’s erg groot zouden zijn waren er al lang maatregelen genomen zou ik denken.Toch zou ik als ik jou was en angstig bleef opnieuw contact opnemen met de cardioloog. Het beste kun je tot die tijd zo gezond mogelijk proberen te leven, en voldoende beweging nemen om in een zo goed mogelijke conditie te blijven. Alleen al een stuk wandelen kan goed zijn, je hoeft echt geen grote inspanningen te doen. Het slechte slapen ’s nachts kan ook te maken hebben met spanningen, omdat je op dit moment nog niet weet waar je aan toe bent.

    #86470 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Snoopy, gisteren gehoord dat het dotteren word.
    Binnen twee weken krijg ik een oproep. Dus afwachten
    en hopen dat ik daarna weer fitter ben.
    Krijg nu ook last van mijn benen, ook de duizeligheid
    waar ik al langer last van heb word erger en langer. Denk
    je dat de duizeligheid met het hart te maken heeft ?
    Gr. Ria

    #86471 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik ben geen arts dus ik kan niet exact zeggen waar die duizeligheid en die last van je benen vandaan komt, maar je kunt je voorstellen dat als je hart minder goed pompt het bloed ook minder snel/goed wordt rondgepompt en dat b.v. je benen minder zuurstoftoevoer hebben.
    Ook door de bloeddruk (zowel te hoog als te laag) kan duizeligheid optreden, maar het kan ook door diverse andere oorzaken komen.
    Ik zou dit wel nog eens aankaarten bij je huisarts, of cardioloog.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #86470 in Kransslagader dicht
Je informatie: